CDI Baotian vervangen

Lowa

Well-Known Member
Hi mijn Baotian BT49QT-12 trekt niet op vanaf stilstand en gaat niet harder dan 50km op de teller dus 45 realtime. Nu wil ik een ander instelbaar race cdi plaatsen gezien bij K-Parts. Op dit moment is het roze draadje los onder het achterspatbord. Er zit een stekkertje op maar ik zie nergens het andere draadje waar het aan vastzat. Moet dat niet een bruine draad zijn?
Mijn vraag is nu. Is het wel zinvol om een ander cdi te plaatsen als het zonder de standaaard cdi (dus losgekoppeld) toch niet optrekt? Zou het wel verschil maken? En moet dan het roze draadje weer vast aan het andere draad als ik de cdi vervang? En moet de verhoging van de varioring eraf. Moet ik hiervoor gebruik maken van een pistonstopper of varioblokkeersleutel.8P
 
Advertisement - register to remove this

Gebruik van een piston stopper ligt er een beetje aan of je een 2-Takt heb of een 4-Takt (ik ga er van uit van een 4-Takt), bij 4-Takt staat je bougie scheef op je zuiger waar je dus met een piston stopper je zuiger helemaal door naar de klote helpt.

Met een 2-Takt zou je een piston stopper kunnen gebruiken, maar wees wel voorzichtig. Als je geen van beide hebt en er toch al een moet kopen kan je toch beter een vario blokkeer sluitel halen, is uit me hoofd 5 euro duurder maar bespaart je wel een nieuwe zuiger in loop van tijd.

Over je CDI, dat zou ik echt niet weten, wie weet kan iemand anders je er iets over vertellen ;)

Succes
 
Back
Top