Cdi uit scooter

deandiazperez

New Member
Hoi,

Ik heb dus een GTS toscana pure (blauw kenteken) en ik was me er een beetje mee aan het sleutelen.
Alleen toen ik de CDI eruit had gehaald gewoon om er eventjes naar te kijken. Ik had niet bepaald een doel met het sleutelen. Ik dacht toen even zo van; wat zou er gebeuren als ik de scooter nu start. Ik weet dat een scooter niet hoort te starten zonder CDI, maar mijne startte wel gewoon. Ik heb toen een beetje gas gegeven en hij maakte veel meer toeren dan normaal. Heb er toen mee gereden en de snelheid was toen 50km/h.

Weet iemand hoe dat komt en zou iemand me kunnen vertellen als dit goed is voor de motor?

Super bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Dan heb je vast niet de cdi eruit gehaald , want dat is het enige component wat voor een vonk zorgt . Heb je niet een scooter met cdi , en nu een soort van begrenzing eruit gehaald ? Van welk jaar is je scooter , en euro 2/3/4/5? injectie of elekronisch gestuurde carb
 
Ik heb mezelf een GTS toscana pure 4t Euro4. Ik weet niet heel veel van scooters en onderdelen, maar ik laat wel ff een foto achter met de CDI die ik eruit heb gehaald. Als het een injectie of dat andere is weet ik niet.Screenshot_20240218-160157_Gallery.jpgScreenshot_20240218-160132_Gallery.jpg
 
Een Euro4 heeft geen cdi maar een ECU.
Dat wat jij eruit gehaald hebt is geen cdi maar de speedconverter.
Deze vertaalt de impulsen van de speedsensor naar signalen die de ecu begrijpt.
Ik wil hier niet te ver op ingaan omdat dit te maken heeft met snor-tuning welke op dit forum tegen de forum-regels is.
Door deze speedconverter te verwijderen krijgt de ecu geen info meer over de gereden snelheid, gevolg geen goede mengverhouding van brandstofmengsel.
Dus de scooter zal niet optimaal lopen en waarschijnlijk zal het motormanagementlampje gaan oplichten.

Dus ik zou niet zo blijven rijden als ik jouw was.
 
Back
Top