80cc icm begrensde gele ducati cdi, kan dat?

AA-79

New Member
Als ik op een zip 4t2v een 80cc malossi cilindertje wil zetten inclusief malossi nokkenas.

Overige set-up:
- turbokit
- multivar (6,5gr. rollen)
- sproeier 80

Alles gericht op snelle acceleratie….maar topsnelheid beetje beschaafd wil houden dmv van een standaard (begrensde) gele ducati cdi.

Kan dit? Of kunnen er door de begrensde cdi problemen ontstaan?
 
Advertisement - register to remove this

In theorie zou die niet snel kapot gaan, maar nu komt het volgende.
Je hebt een 80 malossi met een malossi nokkenas en vrij lichte rollen. Dit zorgt ervoor dat hij heel snel het begrensde toerental zal bereiken, en dus waarschijnlijk voor geen meter zal lopen. Ik zou dit dus niet zo snel doen.
 
In theorie zou die niet snel kapot gaan, maar nu komt het volgende.
Je hebt een 80 malossi met een malossi nokkenas en vrij lichte rollen. Dit zorgt ervoor dat hij heel snel het begrensde toerental zal bereiken, en dus waarschijnlijk voor geen meter zal lopen. Ik zou dit dus niet zo snel doen.
Dus zwaarde rollen erin als ik de 80cc monteer? Huidige rollen 6,5gr. zijn nu met 50cc.
 
Klopt 6,4 is origineel 45km.
Ik monteerde met deze setup (wel onbegrensde cdi) iets van 8/8,5 gr rollen. Anders maakte de scooter meer toeren dan dat hij vermogen leverde.
De cdi zou ik niet begrensd laten.
 
Klopt 6,4 is origineel 45km.
Ik monteerde met deze setup (wel onbegrensde cdi) iets van 8/8,5 gr rollen. Anders maakte de scooter meer toeren dan dat hij vermogen leverde.
De cdi zou ik niet begrensd laten.
Ok, maar kan ik dan op een of andere manier de topsnelheid drukken?
 
Eigenlijk niet. Het is ook wat tegenstrijdig. Wel een AMG, maar geen snelheid.
In jou geval zou dan eerder alleen de cilinder monteren. Wellicht dat de topsnelheid dan iets beter te beperken is.
 
Back
Top