CDI 25 - 45 km met afstandsbediening

majinchaos

New Member
Ik heb onlangs een CDI 25-45 gekocht voor mijn Iva Firenzo.

Later bleek dat de CDI voor 10 inch scooters zijn bestemd. Op mijn scooter met 12 inch velgen rijd de scooter
34 KM en 47 KM. Opzich vind ik het niet erg, maar ik weet niet of het schadelijk is voor de scooter.

Weet iemand dat?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb altijd een helm op. Ook al is het een blauwe kenteken. (Dit vanwege de vele insecten op het stuk waar ik rij).

Dan mag ik aannemen dat deze cdi bestemd voor 10 inch scooters niet schadelijk is voor mijn 12 inch scooter.

Thanks! :)
 
Wat veel erger is dan zijn gezondheid is de gezondheid van de fietsers op dit zelfde fietspad.

Schadelijk voor je scooter zal het niet zijn maar of deze cdi dan begrensd op de aangegeven snelheid is een ander verhaal.

De uiteindelijke snelheid is afhankelijk van het toerental waarop de cdi begrensd, de vario/koppeling verhouding bij begrensd toerental, de eindoverbrenging en de wieldiameter.

Sowieso ben ik geen fan van niet originele CDI's, ze worden te pas en te onpas verkocht aan elk merk en type scooter, dit terwijl motorisch niet elke scooter hetzelfde is.
Gevolg, de ontsteekcurve van zo'n CDI komt niet altijd overeen zoals deze zou moeten zijn voor de betreffende scooter en daarmee van invloed op de loop en trekkracht en verbruik.
 
Last edited:
Back
Top