Snor Vespa S met Brom CDI 55km en met Snor CDI slechts 20km - Afvoeren of Opvoeren?

kimmykim

New Member
Eerste post, dus: Hoi allen!

Tijdje geleden een Snor Vespa S 2014 (8k km) gekocht. Deze bleek een doorgezaagde CDI (kwamen we bij toeval achter omdat er een aan/uit schakelaartje onder de strips bij het voetenplankje zat) te hebben en 55 te rijden, dus ik heb een poging gedaan deze terug te brengen naar wat meer originele snelheden (mijn kind rijdt erop als de Vespa weer "normaal" is).

Ik heb het volgende geprobeerd:
- een Snor CDI gekocht: hiermee reed hij met hetzelfde toerental slechts <20km/u en trok langzamer op dan een fiets in de 10e versnelling;
- een brom CDI gekocht: hiermee liep hij weer lekker, maar dus hetzelfde als met de doorgezaagde CDI, ~55km/u;
- een begrenzer met A/B, heel kort geprobeerd omdat ik dat eigenlijk niet wil, maar daarmee ongeveer hetzelfde resultaat als hierboven: ruim afstellen rijdt hij prima maar te hard, strak afstellen veel toeren en niet vooruit te branden.

Nu heb ik een nieuwe 8mm vario ring, variostopbeugel en 8-9gr rollen gekocht, daar ga ik mee stoeien.

Maar, nu de hamvraag: is het makkelijker (en toegestaan) een brom CDI waarmee hij 55km/u rijdt terug te brengen naar 34km/u, of moet ik gaan onderzoeken (met jullie hulp?) hoe ik dat enorm langzame gedoe met de snor CDI kan verhelpen en hem 34km/u kan laten lopen?

Ik weet dat sommige zullen zeggen dat ik gewoon moet omkeuren naar Brom vanwege de helmplicht volgende week, maar dit is een beetje een hobby project, mijn zoontje heeft al een Brom Fiddle 2 die 54 rijdt. Ik wil dus eigenlijk een beetje klussen aan deze scooter naast mijn normale drukke desk job ;-). Als het een perfect lopende snor is, kan ik altijd nog terugdraaien wat ik heb gedaan en omkeuren.

Thanks!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top