Vespa sprint snor variokit problemen

Melsvb06

New Member
Hi,

Gister heb ik met een vriend variokit in een vespa sprint snor gezet, in ieder geval de variateur kant (rolletjes, variateur en bus zonder ring). Drukveer kregen we niet erin had geen 33mm dop liggen namelijk. Toen we alles geinstalleerd hadden, liep hij goed stationair en kwamen er geen rare geluiden uit de carter kap. Alleen toen we de topspeed gingen testen, ging hij nog maar 37 ofz. 2 km/h minder hard dan voor de install. Waaraan zou dat kunnen liggen, misschien omdat die malossi drukveer niet is geinstalleerd ofz, er zit trouwens een ducati begrensde brom cdi in, maar daarmee zou hij alsnog wel de 45 aan moeten tikken toch? (Kon geen vergelijkbaar topic vinden met zelfde probleem)

alvast bedankt
gr
Post automatically merged:

hij is trouwens omgekeurd naar brom kenteken (dus vandaar dat hij hem ook wilde opvoeren)
 
Advertisement - register to remove this

Dat kun je testen met remmenreiniger of iets anders licht brandbaars. Er is een how to op het forum en staat overal op het internet.

Hoeveel gram rollen zitten er nu in?

Heb je al een grotere sproeier geplaats?
 
Last edited:
Net weer aan de stationair gedraaid en nu ging die wel omhoog in toeren (heel raar nu ineens wel) dus wss geen valse lucht….
Net onbegrensd cdi getest en hij pakt nu 43 km/h. Ik snap het echt niet meer.
Post automatically merged:

Zou die nog ergens anders valse lucht van kunnen trekken.
er zit nu een sproeier 78 in. Maar hij zou toch wel iets meer dan 43 moeten halen?? Hvl km moet dat ding rijden voordat je goed aan de bougie kan zien of die goed is afgesteld. Er gaat nieuwe bougie in.
 
Hoge onverwachte toeren bij stationair kan juist duiden op valse lucht. Test het gewoon even met remmenreiniger.

'Een bougie van een 4 takt motor moet altijd grijs zijn. Dus de juiste sproeier kun je niet aflezen aan de kleur van de bougie. Bij een 4 takt moet je dit 'voelen' als je er op rijdt. Als de scooter of bromfiets inhoud kan dat zijn omdat de sproeier te klein of te groot is. Bij een te grote sproeier kan de bougie richting zwart gaan of nat blijven. Bij een te kleine sproeier zal de bougie geen verkleuring geven maar eventueel verbranden op termijn.'

Even gekopieerd van een ander topic.
 
Ik heb al getest met remreiniger, geen aanduiding van valse lucht, onregelmatig stationair loopt ie niet. De scooter rijd gewoon lekker, hij trekt goed op maar top is gewoon laag. Er zitten nu een volledige variokit van malossi in, andere variateur, ik dacht 6,3 gram rollen en witte drukveer. En dus ook ontgrensde cdi.. thx voor de antwoorden Lucaa
 
Hi,

Gister heb ik met een vriend variokit in een vespa sprint snor gezet, in ieder geval de variateur kant (rolletjes, variateur en bus zonder ring). Drukveer kregen we niet erin had geen 33mm dop liggen namelijk. Toen we alles geinstalleerd hadden, liep hij goed stationair en kwamen er geen rare geluiden uit de carter kap. Alleen toen we de topspeed gingen testen, ging hij nog maar 37 ofz. 2 km/h minder hard dan voor de install. Waaraan zou dat kunnen liggen, misschien omdat die malossi drukveer niet is geinstalleerd ofz, er zit trouwens een ducati begrensde brom cdi in, maar daarmee zou hij alsnog wel de 45 aan moeten tikken toch? (Kon geen vergelijkbaar topic vinden met zelfde probleem)

alvast bedankt
gr
Post automatically merged:

hij is trouwens omgekeurd naar brom kenteken (dus vandaar dat hij hem ook wilde opvoeren)
Foto van de Gele Plaat ??
 
Back
Top