Vespa sprint snor variokit problemen

Mvb06

Member
Hi,

Gister heb ik met een vriend variokit in een vespa sprint snor gezet, in ieder geval de variateur kant (rolletjes, variateur en bus zonder ring). Drukveer kregen we niet erin had geen 33mm dop liggen namelijk. Toen we alles geinstalleerd hadden, liep hij goed stationair en kwamen er geen rare geluiden uit de carter kap. Alleen toen we de topspeed gingen testen, ging hij nog maar 37 ofz. 2 km/h minder hard dan voor de install. Waaraan zou dat kunnen liggen, misschien omdat die malossi drukveer niet is geinstalleerd ofz, er zit trouwens een ducati begrensde brom cdi in, maar daarmee zou hij alsnog wel de 45 aan moeten tikken toch? (Kon geen vergelijkbaar topic vinden met zelfde probleem)

alvast bedankt
gr
Post automatically merged:

hij is trouwens omgekeurd naar brom kenteken (dus vandaar dat hij hem ook wilde opvoeren)
 
Advertisement - register to remove this

Verwacht niet teveel extra snelheid van een Malossi Multivar, wij laten de originele drukveer gewoon zitten ipv de witte die erbij geleverd wordt.
Als het een carburateur versie is, heb je dan ook een grotere sproeier geplaatst ?

Nb, hoe kan je een snor naar brommer laten omkeuren als hij geeneens 45 haalt ?
Wij hadden een LX 2t die ging 39 bij de RDW en werd afgekeurd omdat het te langzaam was.
 
Last edited:
Oh, die witte drukveer matig dan? ja denk dat ie omgekeurd is bij een scooterzaak, dan gaat dat iets makkelijker denk ik.
Grotere sproeier niet geplaatst, welke maat moet erin na multivar? Maar vind het alleen raar dat ie langzamer gaat dan voorheen, maar nu ik er over na denk kan dat ook gewoon komen door die sproeier.
Post automatically merged:

sproeier 80 goed idee?
 
Last edited:
Oh, die witte drukveer matig dan? ja denk dat ie omgekeurd is bij een scooterzaak, dan gaat dat iets makkelijker denk ik.
Grotere sproeier niet geplaatst, welke maat moet erin na multivar? Maar vind het alleen raar dat ie langzamer gaat dan voorheen, maar nu ik er over na denk kan dat ook gewoon komen door die sproeier.
Post automatically merged:

sproeier 80 goed idee?
Begin bij 78.
 
Hi,
dank voor de tips. Witte drukveer zit erin en sproeier 78, hij loopt nog steeds niet harder dan 40/45 op teller. kan het te maken hebben met de begrensde cdi en snorvertanding ofzo? ik zou het echt niet weten.
Post automatically merged:

Met een "sport" vario heb je vaak ook net wat lichtere of zwaardere rolletjes nodig.
Ja die zitten bij de variokit ingecludeerd.
 
Hi,
dank voor de tips. Witte drukveer zit erin en sproeier 78, hij loopt nog steeds niet harder dan 40/45 op teller. kan het te maken hebben met de begrensde cdi en snorvertanding ofzo? ik zou het echt niet weten.
Post automatically merged:


Ja die zitten bij de variokit ingecludeerd.
Ja, dit kan zeker liggen aan een begrensde cdi.
 
Oh oke, thx, ook iets wat ik door had was dat de toeren helemaal niet op de stationair schroef reageerden. Dus ik dacht valse lucht ergens, heb met remreiniger lopen sprayen op spruistuk en carb maar hij ging daardoor niet anders lopen.
 
Oh oke, thx, ook iets wat ik door had was dat de toeren helemaal niet op de stationair schroef reageerden. Dus ik dacht valse lucht ergens, heb met remreiniger lopen sprayen op spruistuk en carb maar hij ging daardoor niet anders lopen.
Met de stationair schroef bedoel je deze schroef ?
Zie afbeelding.
stationair-schroef-mengselschroef.png
 
Ja ik vond het ook al bijzonder, ik ga nog even dubbel checken, maar over dat ie maar 40/45 rijd, zou dat dan iets met snor vertanding en begrensde cdi te maken kunnen hebben? Want ik dacht dat ie met begrensde cdi alsnog wel 55 zou rijden zonder varioring, dus kan het dan zijn dat het met snor vertanding te maken heeft?
 
Back
Top