Cartet Tuning Piaggio Heeft Geen Zin ?

StreetOwner

S.P.E.E.D. - I.C.E.
Hallo

Ik had van de week Twins opgebeld over carter tuning maar ze zeiden
dat het vrij weinig zin heeft omdat ik een afgedraaide cilinder heb
volgens hun was er een ongustige spoelgang onstaan
dus mijn vraag is heeft het nu wel zin of niet vanwege de afgedraaide cilinder

Mvg Dennis
 
Advertisement - register to remove this

jah idd , ik vroeg me dat dus ook al af het is logica als je er niets aan doet dat een deel van je mengsel er tegen aan botst, maar ik vroeg me dus ook effe af ? want ik zit met zelfde prob als dennis, of dat van pia omgeveer zelfde effect heeft bij mina mina heeft namelijk een lager hemd bij de spoelers ?? ik heb er effe een foto van gemaakt zodat de mensen weten waar we over praten zoals je kunt zien op de foto is de inlaat gewoon gelijk gebleven niets mis mee dus ,ma daartegen bij de spoelers zit een rand van -+ 1,1mm nou vroeg ik me af of je daar kneedbaar staal van Bizon op kan plakken en netjes glad afwerken want eigelijk breng je het dan weer in zijn orgi staat als ik het goed heb, maar als je het nou glad gaat veilen verander je de timing d8 ik en word je carterdruk nog lager :s

Foto-K8VI3QEF.jpg


ben beniewd naar julie meningen
 
tja , maar dat twins het zegt wil nog niet zeggen dat het niet goed is , maargoed ,daar is al zo vaak over gesproken en nog is het je eigen keuze wat je doet , om er echt achter te komen zou je zelf een blok moeten maken zonder tuning , op de testbank ,daarna tunen en weer meten..

DAN kun je het verschil zien , je moet gewoon de keuze maken voor jezelf of je zoiets doet of niet , ofwel wat jij goed denkt te vinden...

imo word van het aanpassen van het carter de carterdruk niet dusdanig lager dat je het verneemt..
 
tja , maar dat twins het zegt wil nog niet zeggen dat het niet goed is , maargoed ,daar is al zo vaak over gesproken en nog is het je eigen keuze wat je doet , om er echt achter te komen zou je zelf een blok moeten maken zonder tuning , op de testbank ,daarna tunen en weer meten..

DAN kun je het verschil zien , je moet gewoon de keuze maken voor jezelf of je zoiets doet of niet , ofwel wat jij goed denkt te vinden...

imo word van het aanpassen van het carter de carterdruk niet dusdanig lager dat je het verneemt..


jah zo kun je dat idd zien ma dat is een beetje makkelijk praten als je eenmaal je carters aangepast hebt dan wil je gewoon weten of je er vermoge door verliest , je weet immers maar nooit , en er zijn altijd mensen er al ervaring mee hebben daar verw8ten we dan ook een antwoord van, maargoed wat betreft die carterdruk ik kijk zelf na het totaal plaatje van wat je eenmaal weghaald he, \:eek: dat aleen van de cilinder is niet het enige maargoed. dat was het maar ik vraag me nog steeds hoed dat zit met het plakken van Bizon kneedbaar staal op je cil ?

mvg rjm
 
Hallo

Ik had van de week Twins opgebeld over carter tuning maar ze zeiden
dat het vrij weinig zin heeft omdat ik een afgedraaide cilinder heb
volgens hun was er een ongustige spoelgang onstaan
dus mijn vraag is heeft het nu wel zin of niet vanwege de afgedraaide cilinder

Mvg Dennis

Als je je cilinder laat afdraaien, is dat in theorie minder goed dan dat je je carter laat kotteren. (dat ziet iedere boer wel)
Dat het daarna geen nut meer heeft om je carters te tunen, is imo bullshit.
 
Als je je cilinder laat afdraaien, is dat in theorie minder goed dan dat je je carter laat kotteren. (dat ziet iedere boer wel)
Dat het daarna geen nut meer heeft om je carters te tunen, is imo bullshit.


ben ik dus helemaal met je eens ! ma ik denk ook wel dat beter is om het af te werken bij de cilinder ma hoe he ? zie vorige tekst
 
Als je je cilinder laat afdraaien, is dat in theorie minder goed dan dat je je carter laat kotteren. (dat ziet iedere boer wel)
Dat het daarna geen nut meer heeft om je carters te tunen, is imo bullshit.

goed voor het vermogen of goed voor de portemonee? :*

@ topicstarter , je kunt niet op ervaringen van anderen uitgaan , simpelweg door o.a. dat de setup nooit exact gelijk is , nooit hetzelde in elkaar zit en ook vooral omdat geen enkele tuning hetzelfde is...

al met al zal dus ELKE setup anders reageren...

kortom , de enige manier is om te testen met je eigen spul.
 
Back
Top