Peugeot v-clic 90cc start niet meer na Tuning

Beste forum gebruikers!
Ik zal me in het kort even voorstellen.
Ik ben Alexander en kom uit Nunspeet, ik heb vroeger aan veel 2 takt motorscooter gesleuteld (veel runners 125/180) en zip 2000 4 takt scootertjes.
Nu heb ik zins kort een Peugeot v-clic uit 2012 motorcode: gy6 139qmb.
Ik heb op de v clic een Glixal 90cc (52mm) met kleppen die bij de cilinder zat gemonteerd met a9 race nokkenas.
Nu is het probleem dat ik hem niet aan het lopen krijg en niet weet wat ik fout doe... Hij heeft heel even gelopen ma liep niet lekker en viel uit en heb hem niet meer aan gekregen nokken as staat goed op tijd, de kleppen heb ik afgesteld op 0.06 inlaat en 0.08 uitlaat.
Nu vroeg ik me af met hoeveel nm ik de nokkenas vast moet draaien en of het daar aan zou kunnen liggen... Ik ben een beetje radeloos geworden ook omdat ik afvangekelijk ben van de scooter en nu geen kant op kan :(

Alvast bedankt voor het meedenken!!!

Groetjes Alexander
 
Advertisement - register to remove this

ik heb dezelfde motor en inderdaad de klepspeling op 0,10 zoals Brute-Force zegt . Maar hij zou zo ook moeten lopen.
Met de vorige cilinder liep hij toen wel goed?
Post automatically merged:

En zat er toen een 50cc op ? Heb je wel je hoofdsproeier aan gepast , en werkt de choke . Wordt de bougie nat met starten ?0
 
Volgens mij staat de klep speling verkeerd , moet 0,10 en 0,10 zijn .
Ga ik dat is proberen!
Post automatically merged:

ik heb dezelfde motor en inderdaad de klepspeling op 0,10 zoals Brute-Force zegt . Maar hij zou zo ook moeten lopen.
Met de vorige cilinder liep hij toen wel goed?
Post automatically merged:

En zat er toen een 50cc op ? Heb je wel je hoofdsproeier aan gepast , en werkt de choke . Wordt de bougie nat met starten ?0
Met de vorige 50cc cilinder liep die goed, het blokje heeft ma 4000km gelopen en was nog perfect. De bougie word nat, ik heb er een sproeier 92 in gezet toen die niet meer wou starten ma dat had geen zin (zat al een glixal 20mm carburateur op)
 
Dan zou ik voordat je verder gaat eens de compressie meten , dit om ook dat uit te sluiten. De nokkenas brug zijn ook je kopbouten , dus als deze te los zitten blaas je door de compressie je pakking er tussenuit. Ik zal een stappen plan meezenden voor het monteren van een 80cc cilinder , kun je dit nalezen en misschien zie je dat gene wat je over het hoofd ziet
 

Attachments

  • 80cc-4t-gy6-139qmb.pdf
    384.4 KB · Views: 8
Dan zou ik voordat je verder gaat eens de compressie meten , dit om ook dat uit te sluiten. De nokkenas brug zijn ook je kopbouten , dus als deze te los zitten blaas je door de compressie je pakking er tussenuit. Ik zal een stappen plan meezenden voor het monteren van een 80cc cilinder , kun je dit nalezen en misschien zie je dat gene wat je over het hoofd ziet
Oké ga ik dat doen, moet wel eerst zo'n meter kopen.
Die handleiding had ik ook al gevonden ma daar staat niet in met hoeveel kracht je het moet vast zetten.
Als er updates zijn zal ik dat melden.
Bedankt voor het mee denken!
Post automatically merged:

Ik weet wel dat ik de compressie veren verkeerd heb gemonteerd ik heb de opening vlak bij elkaar zitten zou dat het kunnen zijn want ik lees dat je de opening tegenover elkaar moet hebben laat ma zeggen...
 
Dat is dan niet goed gegaan , slot moet 120gr verdraaid zitten, zal ook de motor manual sturen ( met daarin de diverse aanhaal spanningen) ,met een tekening van hoe de veren gemonteerd moeten worden. Let ook op de volgorde van de veren , en de topkant. De bovenste is meestal een chroom kleurige , en de tweede een zwart kleurige
 

Attachments

  • 139 QM(GY6) 4T Engine Manual.pdf
    14.7 MB · Views: 9
  • Zuigerveren montage.jpg
    Zuigerveren montage.jpg
    80.3 KB · Views: 6
nokken as staat goed op tijd, de kleppen heb ik afgesteld op 0.06 inlaat en 0.08 uitlaat.
Ik neem aan dat als de nokkenas op tijd staat (gaatjes/lijntjes) dat ook je vliegwiel op tijd staat of heb je dit niet meer gecontroleerd?

Geen vreemd geluid bij de eerte keer starten?

Heb je voor je de startknop drukte het motorblok een aantal keren met de hand rondgedraaid zodat je zeker wist dat de kleppen niet de zuiger raakten en de klepspeling nadien nog eens gemeten?

Ketting op spanning gebracht met de automatische kettingspanner?
Ketting geleiders goed gemonteerd?
Want een te slappe ketting kan ook resulteren in het niet juist op tijd staan of het varieren van de timing.
 
Ik heb het opgegeven. Ik heb hem in de schuur gezet en een piaggio zip SP gekocht want zo'n Chinees ding is niks. heb vroeger altijd piaggio en gilera gesleuteld en nooit gezeur gehad, ik begon aan een Chinees ding en ik krijg hem nooit meer aan te lopen -.-'
Post automatically merged:

Allemaal nog bedankt voor het meedenken! als ik weer wat tijd heb maak ik het af en zal ik jullie op de hoogte houden :)
 
Back
Top