This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
blueneonlight said:
Defcon f4 is toch de kneedbare versie? Waar kun je dat spul nou eigenlijk kopen als particulier iemand, of heb ik daar overheen gelezen?

Devcon F is "kneedbaar" alumuminium epoxy, F-2 is de vloeibare versie daarvan.
Andere mogelijkheid is Titanium Putty.
Je kunt het gewoon bestellen bij www.overtoom.nl, is alleen beetje prijzig
 
Hometuning, ben nu zelf bezig met mijn carter.

Op de laatste foto zie je iets in het rood gemarkeerd, iemand ideeen hoe ik dat kan goed kan maken? En wat evt. nog beter kan.

De carter is overigens niet helemaal klaar maar basis is er


Standaard


Tuned



Verbeteren, maar hoe? [Rood gebied]
 
Kijk eens naar je boostpoortkanaal vanaf je membraan.

En dat rode gedeelte moet je gewoon proberen [als het ware] mee te trekken met de rest van het geflowde.
 
Devcon F-2 is vloeibaar, en het is maar net wat je handiger vindt. Vloeibaar in de zin van beetje ' vla-achtig' maar nog net iets dikker. Voordeel is dat het daadwerkelijk in alle hoekjes komt.
 
Big B NRG said:
Kijk eens naar je boostpoortkanaal vanaf je membraan.

En dat rode gedeelte moet je gewoon proberen [als het ware] mee te trekken met de rest van het geflowde.

Kan je netjes met een Vijl doen
 
Hier heb ik het ook met vijl gedaan...is het carter van Lucas (Aerox70), kon nog wel wat beter zie ik , maar boeiend..is wel best zo.
 
Witte_@_SR said:
De glijbaan had wel wat beter gekunt mja er is altijd wel iets

Dat van die glijbaan is onzin, denk je dat je mengsel op een rijtje staat te wachten tot ze naar beneden mogen glijden ?

Het gaat erom dat je uit de weg ruimt wat de flow beinvloed.
Bij mina hoef je het niet helemaal mooi naar beneden te laten lopen.


Zal soon eens wat meer pics van carters weer uploaden, heb al maanden niks meer gedaan...doe het ook eigenlijk nooit alleen voor bekenden
Had alles al eens hier gepost alleen die pics werken niet meer.
 
Bij mina juist wel glijbaantje

als je cil en al erop schuift en kijkt hoeveel ruimte er dan nog is naar de spoelers dan WIL je het gewoon vergroten
 
Aprilia_area 51 said:
Bij mina juist wel glijbaantje

als je cil en al erop schuift en kijkt hoeveel ruimte er dan nog is naar de spoelers dan WIL je het gewoon vergroten


tis meer de bedoeling dat het richting de zuiger word aangezogen. pas als de zuiger teruggaat gaat het de spoelers in
 
Aprilia_area 51 said:
Bij pia juist niet...









Anders gaan jullie te snel :*



Piaggio - minarelli - even snel....

als je met een mina bezig gaat kun je evenveel scoren als bij piaggio , alleen omdat er meer zijn die met piaggio expirimenteren waren er eerder hogere scores bij piaggio dan bij mina , en het feit dat piaggio (zipsp) het goed deed @ races word er vaaak gekozen voor piaggio.....

maar er word steeds meer bewezen dat een minarelli net zo snel wil als piaggio....

ik weet iig dat bij piaggio als minarelli , het "glijbaantje" evenveel effect heeft iig...
 
Aprilia_area 51 said:
Bij mina juist wel glijbaantje

als je cil en al erop schuift en kijkt hoeveel ruimte er dan nog is naar de spoelers dan WIL je het gewoon vergroten


Ja tuurlijk, maar als je mijn pics ziet snap je wat ik bedoel...
 
Today I discovered a Epoxy from Wurth that is called Liquid Fe. It is used to narrow big exhaus ports. Will it handle a hole in the intake side of a minarelli horizontal carter?
 
Status
Not open for further replies.