This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning #2

Denken staat nog steeds vrij he Sander. Het is net alsof er niet meer gedacht mag worden over onderwerpen.

Nee, het moet eerst gemaakt worden, daarna getest en dan mogen we conclusies trekken.

Om even in te gaan op de reactie van Maarten,

Ik weet niet of je cilinder veel warmer is dan je carter, denk maar eens aan de hitte die vrijkomt bij de overrange/vertanding etc.
 
het wordt dus bijvoorbeeld bij de Tm motoren uit de kartwereld wel gedaan, en je carter blijft zeker wel koeler, alleen voor een sprinter is dit totaal nutteloos.

en wat betreft de inlaathoek deze is schuiner niet slechter, maar te schuin kan OOK. en het inlaattraject (qua lengte) speelt ook een grote rol, ik ben ook met mn eigen carter bezig ik zal hier over een tijdje een plaatje op zetten.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat de watergekoelde carters alleen maar voordelig zijn voor de langeafstand racers, want dan wordt er toch wel over een langere periode veel van het zaakje gevraagd, dus dan is het wel fijn als alles een beetje op 'normale' temperatuur blijft
 
vind net een leuk plaatje van een watergekoeld carter.


Hemeyla carter

waterkoeling in carters is imo overbodig , dit is een carter uit de jaren zestig , nu zo'n 40/50 jaar later zijn carters niet watergekoeld ,dus er zal wel geen voordeel aan zitten.

nadeel wel , meer gewicht...
 
denk zal me inlaat ns afmaken... incl transparante vlotterbak, die ik kan vervormen om ruimte voor het achterwiel te krijgen.


hier toen t machinale deel wel een beetje af was..







 
Beter klein beginnen, en op de testbank zien wat er gebeurt als je ze groter maakt (en dat zal vast zijn idee er achter zijn). Aluminium erbij frezen is namelijk erg lastig
 
Zijn die gaten niet wat klein of ? Ze zouden evt. wat groter kunnen denks.

je membraankleppen hebben maar een bepaalde lift, de ramen onnodig groot maken verstoort de flow alleen maar. Deze inlaat blijft dus ook zo..
 
worden verschillende diktes en aantal kleppen getest met de tijd. Begin met 0,35 polini knipvel. Boyessenkleppen zijn sowieso al enorm DUUR, kan van die centen beter een paar kratjes bier kopen
 
Dit ziet er allemaal super uit ruud. dat gaat ons budget allemaal te boven denk ik

Maar ga je Meppel wel ermee halen? Of word het pas Zoetermeer wanneer je gaat rijden?
 
Ruud, ga je die membraankleppen koud op het aluminium monteren van het membraan, of ga je nog iets van een coating op het alu maken om het neerkomen van de kleppen enigszins te dempen?