Carburateur afstellen?

Emile P.

New Member
Mijn piaggio zip 4T2V is zojuist naar de garage geweest. Toen ik hem bracht reed die 50-60. Nu ik hem terug heb rijd die nog maar max 40 op de teller ( onbegrensde cdi reageert precies ook niet meer) en het vermogen is zwaar gedaald. Kan dit komen omdat ik de carburateur moet afstellen. De dingen die de garage heeft gedaan staan in bijlage.

Attachments

• IMG_1087.png
    IMG_1087.png
    215.2 KB · Views: 29
  • IMG_1088.jpeg
    IMG_1088.jpeg
    97.6 KB · Views: 29
  • IMG_1089.jpeg
    IMG_1089.jpeg
    250.6 KB · Views: 27
  • IMG_1090.jpeg
    IMG_1090.jpeg
    138.3 KB · Views: 29
Advertisement - register to remove this

Typisch een garage. Heel veel tekst, zodat het wat lijkt.
Ik zie staan dat de stekker van de choke los lag en deze weer is vastgezet. Dat betekent dat de scooter zonder aangesloten choke goed reed. Als de choke niet aangesloten is is deze ingetrokken en krijgt de scooter in verhouding meer benzine. Het kan zijn dat omdat de choke nu weer werkt de sproeier te klein is bij een warme motor waardoor hij de snelheid niet haalt.
Ik zie ook 8 gram rollen, maar met een onbegrensde cdi monteer je altijd bromrollen en dat is 6,4 gram.

Typisch een garage. Heel veel tekst, zodat het wat lijkt.
Ik zie staan dat de stekker van de choke los lag en deze weer is vastgezet. Dat betekent dat de scooter zonder aangesloten choke goed reed. Als de choke niet aangesloten is is deze ingetrokken en krijgt de scooter in verhouding meer benzine. Het kan zijn dat omdat de choke nu weer werkt de sproeier te klein is bij een warme motor waardoor hij de snelheid niet haalt.
Ik zie ook 8 gram rollen, maar met een onbegrensde cdi monteer je altijd bromrollen en dat is 6,4 gram.
is het mogelijk om de choke terug wat meer open te zetten?

De scooterzaak mag geen scooters opvoeren.
Dan had de Scooterzaak aan moeten geven NIET aan jou Scooter te gaan werken , Mits jij toestemming geeft dat de Scooter weer op Origineele snelheid afgeleverd word ...
WAT een Bullshit verhaal dit zeg ....... andere Dealer zoeken als het zoals is als jij zeg ,

Ze mogen zoveel niet. Probleem hier is dat de scooter al deze snelheid heeft gereden maar na de “beurt” niet meer de snelheid haalt. Als techneut moet je weten dat wanneer er een chokestekker los ligt je deze niet zomaar kan vastzetten. Ze hadden op zn minst even contact met je moeten opnemen om te vragen hoe de scooter reed met continu de choke erop.
Dan hadden ze ook kunnen weten dat als de choke wel aangesloten zit de scooter een ander rijgedrag krijgt.

Voor de Goede Orde :
In mijn Regio zijn een aantal Scooterzaken , die geven van te voren aan dat zij NIET aan opgevoerde Scooters werken ivm Aansprakelijkheid.
Ok....... Simpele 4-Takt die iets te hard loopt ... OK ... Maar aan bijv: een ZIP 4-takt met 80 CC er op , word geweigerd .
Een Dikke Snelle 2-Takt ... is helemaal uit den Boze .

Ze mogen zoveel niet. Probleem hier is dat de scooter al deze snelheid heeft gereden maar na de “beurt” niet meer de snelheid haalt. Als techneut moet je weten dat wanneer er een chokestekker los ligt je deze niet zomaar kan vastzetten. Ze hadden op zn minst even contact met je moeten opnemen om te vragen hoe de scooter reed met continu de choke erop.
Dan hadden ze ook kunnen weten dat als de choke wel aangesloten zit de scooter een ander rijgedrag krijgt.
gewoon een grotere sproeier kopen en dan is het probleem volgens u opgelost?

Gewoon teruggaan is de oplossing en niet bang zijn. Sta je mannetje joh, het gaat hier niet om een tientje aan de bon te zien. Jij hebt niet afgesproken met de scooterzaak dat zij jou scooter moeten opvoeren neem ik aan? Ik denk dat jij al helemaal niet met hen hebt afgesproken dat ze je scooter mogen afvoeren. Ze hebben dan ook geen enkel recht om de snelheid aan te passen naar 'legaal'. Daar kwam je gewoonweg niet voor. Jij hebt de scooter in een andere staat gekregen dan dat jij hem hebt afgeleverd. Ja, dat heb je sowieso met onderhoud, maar onderhoud zorgt niet dat ie 10-20km/u in snelheid zakt. Je zou er juist snelheid door kunnen winnen. Dus als de scooterzaak zegt dat zij geen scooters opvoeren, hun volste recht. Neemt niet weg dat zij het recht hebben om een scooter af te voeren. Als ze er anders niet aan wilde werken totdat de scooter een legale snelheid had, hadden ze eerst contact met jou dienen op te nemen.

Back