Kisbee carburateur afstellen.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Probeer mijn Peugeot kisbee 2011 carburateur af te stellen, maar vond het raar dat ik geen verschil hoorde in verhoging van toeren / geluid bij het draaien aan de stationair luchtschroef.


Setup is met een 60cc cilinder van standaard parts.

Carburateur is de originele Deni DPDJ18

Stationair sproeier 35
Had hoofdsproeier 82 nou 85. (kan misschien toch nog 84 worden)
Choke sproeier 35
Geen idee waar de stationaire luchtschroef op stond *leek vast te zitten een beetje.. (volgens mij stond hij te open)
Dus heb er met een verhoogd stationair toerental (stationair schroef indraaien) de luchtschroef proberen bij te stellen.

Ik had een probleem dat in het begin stationair redelijk loopt.. Maar als die eenmaal goed warm is gereden steeds spontaan heel direct uitvalt op stationair.

Of het loopt nog even voor 2 seconden en zakt dan langzaam weg.

Dacht eerst dat het kwam omdat de stationair sproeier te arm was. En er een iets grotere in moest.

Ik heb hier iets van 4 van ongeveer de zelfde carburateurs liggen.. Deze allemaal opgemaakt een voor een om te zien wat er voor sproeiers erin zat.

Ging er vanuit uit omdat ik stationair sproeier 30 erin zag zitten (in de andere) en dus vermoedde dat het in mijn originele carburateur dit ook zo was.

Dus setje stationair sproeiers besteld van polini (overigens die niet paste omdat deze echt een fractie dikkere schroefdraad heeft.)

Maar bij het open maken ik toch er achter kwam dat er al stationair sproeier 35 erin gemonteerd zat.

Zoals boven al aangegeven heb ik de luchtschroef een beetje voor beetje wat bij gedraait. Kwam er achter dat die best wat vast zat.. Dus deze maar helemaal open en dicht gedraait om er wat beweging erin te krijgen..

Daarnaast heb ik nog geprobeerd per beetje om te zien of het geluid hoger zou gaan lopen.. Maar gek genoeg hoorde ik helemaal geen ene verschil tussen volledig open of volledig dicht.

Ik heb op de gok de luchtschroef op 2 slagen open gezet.. Hij lijkt nou wel redelijk stationair te lopen.

Alleen ik vraag me af, wat de originele afstelling hoort te zijn.. Is dit ergens in een handleiding of een los papiertje / documentje te bekijken?


Met sproeier 82 merkte ik dat ik tot halve gas (met de gashendel) nog een soort van gas flow had en het nog iets met de motor deed.

Dus te meer ik het gas open draaide, het minder het niet iets deed. (dus ga er vanuit dat bovenin dan toen al iets te arm stond)

Nou met sproeier 85 merk ik dat ik bovenin wel meer reactie krijg van de carburateur.. (maar ook een beetje gevoel dat het wel erg max aan brandstof staat ingesteld.. (bovenin word hij dan bij langer open een beetje moeier)
Maar merk op dat hij nog niet verzuipt of verslikt)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top