Hij stottert met koude motor, warm houd ie in met optrekken vanuit stilstand, benzine toevoer is in orde, krijgt gewoon ze benzine vlotter werkt ook goed, vacuum systeem ook, maar het voelt niet zozeer alsof het me koppeling is, maar het voelt voornamelijk alsof ie of teveel krijgt of op dat moment te weinig, vandaar dat ik denk dat de gasnaald iets hoger zou moeten zodat als ik volgas geef dat het mengsel gelijk wat rijker isDat stotteren hoort koud. Dat komt omdat je choke dan nog aan staat. Als ie dit warm ook heeft moet je een sproeier kleiner pakken. Dat zal dan een hoop schelen.
Als je met weinig toeren wegrijd moet je strakker, maar geel lijkt me overdreven maar je kan het proberen. Ik denk dat het de benzine toevoer is maar dan moet je zelf ff goed uitvinden of het gebeurd als hij warm/koud is en of hij stottert of inhoud. Aan die gegevens kun je vaststellen wat je moet doen.
Heb je de ringen nog niet binnen? Eergister op de post gedaan.Hij stottert met koude motor, warm houd ie in met optrekken vanuit stilstand, benzine toevoer is in orde, krijgt gewoon ze benzine vlotter werkt ook goed, vacuum systeem ook, maar het voelt niet zozeer alsof het me koppeling is, maar het voelt voornamelijk alsof ie of teveel krijgt of op dat moment te weinig, vandaar dat ik denk dat de gasnaald iets hoger zou moeten zodat als ik volgas geef dat het mengsel gelijk wat rijker is
Nee nog niet binnen, denk probeer ff sproeier 86 maar nog steeds niks beterHeb je de ringen nog niet binnen? Eergister op de post gedaan.
de trekveren set van malossi gaat van geel wit en zwart, dus geel is dan het zelfde als de witte die ik nu erin heb die 1000rpm+ zijn? en dan die witte en zwarte in dat setje iets sterker, maar zijn die 1500rpm en 2000rpm veren niet het zelfde als die witte en zwarte van malossi voor de orginele koppeling? kwa sterkteDat stotteren hoort koud. Dat komt omdat je choke dan nog aan staat. Als ie dit warm ook heeft moet je een sproeier kleiner pakken. Dat zal dan een hoop schelen.
Als je met weinig toeren wegrijd moet je strakker, maar geel lijkt me overdreven maar je kan het proberen. Ik denk dat het de benzine toevoer is maar dan moet je zelf ff goed uitvinden of het gebeurd als hij warm/koud is en of hij stottert of inhoud. Aan die gegevens kun je vaststellen wat je moet doen.
Kijk in het boekje van malossi. Ik dacht namelijk hetzelfde maar dat klopt niet. Voor een normale koppeling van Piaggio loopt de sterkte van zwart, naar wit, naar geel. Welke van die veertjes heb je allemaal al geprobeerd?de trekveren set van malossi gaat van geel wit en zwart, dus geel is dan het zelfde als de witte die ik nu erin heb die 1000rpm+ zijn? en dan die witte en zwarte in dat setje iets sterker, maar zijn die 1500rpm en 2000rpm veren niet het zelfde als die witte en zwarte van malossi voor de orginele koppeling? kwa sterkte
Op de verpakking van de trekveren staat de code van het product. In de verpakking zit een boekje met alle productcodes die je kunt hebben. Als je kijkt naar de code op de verpakking die hoort bij de piaggio modellen voor normale koppeling en je kijkt dan jn het boekje zie je dat zwart het slapste is, dan wit, en daarna geel.Bijlage
Ah helder. Volgens mij zit je met wit altijd wel goed in een 50cc 4TOp de verpakking van de trekveren staat de code van het product. In de verpakking zit een boekje met alle productcodes die je kunt hebben. Als je kijkt naar de code op de verpakking die hoort bij de piaggio modellen voor normale koppeling en je kijkt dan jn het boekje zie je dat zwart het slapste is, dan wit, en daarna geel.
Heb zelf een fly clutch erop gehad met een trekveren setje erbij, geel groen en wit geprobeerd, geel was veelste sterk, met groen merkte ik bijna niks en wit ook nauwelijksKijk in het boekje van malossi. Ik dacht namelijk hetzelfde maar dat klopt niet. Voor een normale koppeling van Piaggio loopt de sterkte van zwart, naar wit, naar geel. Welke van die veertjes heb je allemaal al geprobeerd?
Heb ze net binnen, zal ze vanavond ff monteren met sproeier 84 kijken of het helptHeb je de ringen nog niet binnen? Eergister op de post gedaan.
Heb alle ringen gemonteerd, toen wou die niet eens starten, nu 2 erop en hij start kon ook gasgeve, zal morge kijken of het hiermee wat beter is, met all die ringen erop stond de naald wel heel erg hoogHeb je de ringen nog niet binnen? Eergister op de post gedaan.
Haha ja doemaar. Idee was ook om af te bouwen, maar naar mijn idee moet je eerst op een "extreme" manier kijken of het verhelpt. Daarop volgend fine tunen.Heb alle ringen gemonteerd, toen wou die niet eens starten, nu 2 erop en hij start kon ook gasgeve, zal morge kijken of het hiermee wat beter is, met all die ringen erop stond de naald wel heel erg hoog
Hoeveel ringen heb jij erin? UiteindelijkHaha ja doemaar. Idee was ook om af te bouwen, maar naar mijn idee moet je eerst op een "extreme" manier kijken of het verhelpt. Daarop volgend fine tunen.
Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de kleur van je bougie/type bougie. Mocht bovenstaande helpen vraag ik me af of de bougie mooier zal kleuren.
Volgens mij 3 of 4. Je hebt ze er ook echt in een minuut uit dus moet je even kijken. Ik heb nog niet optimaal getest ivm het weer/pekel etc. Merkte dat hij wel goed wegkwam en niet meer uit viel, alleen op koude motor lichte slok (inhouden) op half gas, dus er moet 1 ringetje uit nog verwacht ik.Hoeveel ringen heb jij erin? Uiteindelijk
Hoop vooral dat de gas reactie beter word vanuit stilstand, maar waarom hebben die gasnaalden dan geen clipje zoals bij 2t scooters?Volgens mij 3 of 4. Je hebt ze er ook echt in een minuut uit dus moet je even kijken. Ik heb nog niet optimaal getest ivm het weer/pekel etc. Merkte dat hij wel goed wegkwam en niet meer uit viel, alleen op koude motor lichte slok (inhouden) op half gas, dus er moet 1 ringetje uit nog verwacht ik.
Je kunt ook gewoon 1 ring proberen. Wat jij fijn vindt.
Met 2 ringen gaat ie nu sputtere met volgas vanuit stilstand en inhoudenVolgens mij 3 of 4. Je hebt ze er ook echt in een minuut uit dus moet je even kijken. Ik heb nog niet optimaal getest ivm het weer/pekel etc. Merkte dat hij wel goed wegkwam en niet meer uit viel, alleen op koude motor lichte slok (inhouden) op half gas, dus er moet 1 ringetje uit nog verwacht ik.
Je kunt ook gewoon 1 ring proberen. Wat jij fijn vindt.
Maar inhouden zodra ik gas geef en uitvallen lijkt me iets teveel van het goedeAls hij koud is mag hij van mij best de eerst kilometer wat slecht lopen. Al helemaal met dit vochtige koude weer.
zelfs met 1 ring geen verbetering, had jij wel die acceleratie pomp aan?Volgens mij 3 of 4. Je hebt ze er ook echt in een minuut uit dus moet je even kijken. Ik heb nog niet optimaal getest ivm het weer/pekel etc. Merkte dat hij wel goed wegkwam en niet meer uit viel, alleen op koude motor lichte slok (inhouden) op half gas, dus er moet 1 ringetje uit nog verwacht ik.
Je kunt ook gewoon 1 ring proberen. Wat jij fijn vindt.
Zelfs met 1 ring geen ver
zelfs met 1 ring geen verbetering, had jij wel die acceleratie pomp aan?