Carbage Run 2010

Trouwens, voor bakkies moet men er rekening mee houden dat deze niet overal vrij te gebruiken zijn

In Tsjechie mag je alleen op FM zenden. AM gebruiken is verboden
In Duitsland mag je in sommige grensregio's niet zenden tussen 41-80FM
Bulgarije - Helemaal vrij
Slovakije - Mag alleen FM 1-40 en 70-80 gebruikt worden
Zwitserland - Helemaal vrij
Oostenrijk - Absoluut verboden een bakkie te gebruiken
Italie - heb je een vergunning nodig, truckers mogen alleen in FM40 mode gebruiken
Zwitserland - Idem italie

Goed om te weten!

Op marktplaats zitten wat gasten die het doen. Zit er een in Rotterdam maar ook in Mijdrecht die R12 doen.

Ben gister bij Airco-service Mijdrecht geweest. ff kijken of ze konden zien waar die lekte. Tis gewoon een taxibedrijf met een airco apparaat. Wel goede gasten btw.

Vandaag de airco laten vullen (niet in mijdrecht, kostte te veel) met een anti lek middel (bussie kost 55 euro :X). De airco is nu steenkoud 8). Hopelijk houdt hij het vol tot na de Run.
Morgen nog even extra draadjes naar de lampen trekken met een schakelaartje ertussen, en klaar zijn we :D

Wij hebben ondertussen een matzwarte auto met en geel dak en gele detaills, bakkie er in, een claxon waar je u tegen zegt. 3 verstralers op het dak. En een dakkoffer gemonteerd. Bijna klaar!

Nou maar hopen dat de pakking niet lek is.
Anders is al die tijd/moeite/geld voor jan lul geweest.

Echt fucked up!

Das wel zuur, wij hebben vooral audio troubles nu. Klopt geen hol van heel die kabelboom, radio nu eindelijk aan de praat en voorste 2 deur-speakers doen het. Zelf een kast in elkaar getimmerd met 2x JBL boxen erin (geen turbo hoor, 100watt RMS) maar dat geeft wat problemen. De audio uitgangen @ radio knallen er stuk voor stuk uit, van de 4 uitgangen doen nog maar 2 het nu. Morgen ff nieuwe stekker fixen en hopen dat daar het probleem in zit (hoewel dat me stug lijkt).

Is het trouwens normaal dat de achterkant van de radio echt motherfucking heet wordt? Als hij een tijdje aanstaat kan je je hand er niet veel langer dan 2 seconden op leggen voordat het echt zeer gaat doen. Denk dat ie minstens 60/70 graden wordt.

*edit* of heeft dit alles te maken met de JBL boxen...kan het zijn dat mijn radio dit gewoon niet trekt zonder versterker ertussen? Of zou dan eerst de zekering eruit moeten klappen? (10AMP in de radio en 15AMP in de zekeringenkast)

Trouwens, voor bakkies moet men er rekening mee houden dat deze niet overal vrij te gebruiken zijn

In Tsjechie mag je alleen op FM zenden. AM gebruiken is verboden
In Duitsland mag je in sommige grensregio's niet zenden tussen 41-80FM
Bulgarije - Helemaal vrij
Slovakije - Mag alleen FM 1-40 en 70-80 gebruikt worden
Zwitserland - Helemaal vrij
Oostenrijk - Absoluut verboden een bakkie te gebruiken
Italie - heb je een vergunning nodig, truckers mogen alleen in FM40 mode gebruiken
Zwitserland - Idem italie

:eek:

Ik verwacht wel pics hier he mensen :P!
Zou lachen zijn als 1 of andere malloot nog ergens het nieuws haalt en dan toevallig een dikke scooterforum sticker ergens zichtbaar heeft zitten, dan lach ik me dood!

SF sticker heb ik niet, het word al een hele strijd om The shocker er op te mogen plakken van 1 persoon....

Hier fototje van net..

[Ir]http://i26.tinypic.com/dnn960.jpg[/Ir]

[Ir]http://i25.tinypic.com/2dujp6f.jpg[/Ir]

Echt vet dit, jammer dat ik te laat zag dat dit bestond.. Volgend jaar doet onze groep mee met 3 auto's..:# (10 man namelijk en je mag maar 4 personen per auto oid?) Nu al opzoek naar een mooi hok iig :P

Ik verwacht wel pics hier he mensen :P!
Zou lachen zijn als 1 of andere malloot nog ergens het nieuws haalt en dan toevallig een dikke scooterforum sticker ergens zichtbaar heeft zitten, dan lach ik me dood!

Zo stonden we vorig jaar in de Panorama:
[IR]http://www.carbagerun.nl/img/Fotos2009/large/_HRA2285.jpg[/IR]

Gisteren nog een (video) interview gehad voor de Leeuwarder Courant:
[IR]http://carbagerun.littlebluefrog.nl/pics/2010-07-17/JJH-5950.jpg[/IR]

Had even gebeld .. dan hadden we dat video-interview even onveilig gemaakt met wat woeste 5 cilinder sounds :D

Gisteren weer een bizarre dag gehad ! Om een uur of 11 begonnen met de distributieriem te vervangen. Ging allemaal lekker tot we bij de centrale krukasbout aankwamen, die moet los anders kan de poulie en een beschermkap er niet vanaf. Ding hoort vast te zitten met 350nm oid :) Met de luchtsleutel niet los te krijgen. Zelf een tool in elkaar gelast om de krukas te blokkeren. Werkte prachtig, maar was net niet sterk genoeg (kapot). Toen bij Auto Dijk in Dokkum de juiste VAG tools kunnen lenen :W 3 uur `s middags eindelijk de riem eraf. Nieuwe riem+rol gesponsord gekregen .. verdomme verkeerde riem en rol ! :X Alle automaterialenzaken afbellen, maar niemand die de goeie op voorraad had. Laatste (wanhopige) poging PD bellen @ Dokkum. Hebben ze de goeie snaar te liggen ! :D Snel ding opgehaald en alles weer opgebouwd. Remmen achter nog goed gangbaar gemaakt, remschijven zaten nog vol met pitroest en ellende. Toen eerst maar even lekker de bbq aan en bier drinken om vervolgens `s avonds nog naar een collega te gaan die veel met 5 cilinders werkt. Na het vervangen van het regelapparaat de motorstoring verholpen. Ding blaast nu als de satan ! 9||6 Lekkere dag met pieken en dalen dus :P

Last edited:
Back