This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Burti's crash @ Spa

-=PIN=-

Retired Die-Hard
Degenen die Formule 1 gekeken hebben vandaag weten wel waar ik het over heb...shit man.
Ik heb zelf een keer getest op Spa en daar voor Blanchimon (waar ie eraf is gegaan) ga je dus echt gruwelijk hard. Zou een wonder zijn als ie zonder serieuze kleerscheuren hier vanaf komt.
Maaruh, hoe zijn de meningen? Irvine's schuld of eigen Burti's schuld? Ik weet het wel vanuit mijn race-opinie...
 
ten eerste schrok ik me de kleren en tja wie de schuldige is.... ik weet t niet misschien had irvine ruimte moeten maken maar aan de andere kant die bocht schijnt volgas te zijn en het schijnt op zich niet echt een inhaalpunt te zijn, dus burti had niet daar moeten gaan proberen in te halen, maar ja waarschijnlijk was ie te gretig om een jaguar te willen inhalen.

maar ik ben blij dat ie ok is, hij had wel een hersenschudding hoorde ik ofdat ie meer heeft weet ik niet, ik hoop t niet voor m

mzzls Raymon
 
ik denk dat het de schuld van allebei was,irvine had ruimte moeten geven en burti had beter in z'n spiegels moeten kijken...

(off topic)was jij nou ook nog op tv vanmiddag?met je formule ford?,tijdens de masters bedoel ik(off topic)
 
jah, was irvine's fout, hij ging te dicht bij burti en gaf hem een tikje met de gekende gevolgen...
 
Originally posted by bond007
jah, was irvine's fout, hij ging te dicht bij burti en gaf hem een tikje met de gekende gevolgen...

jaja

ten 1e burti raakte irvine NADAT ie op het gras was gekomen ging vanzelf. Het ging om een plaats dus irvine hoeft GEEN ruimte te laten. Het is bekend dat je daar "niet" in kan halen...

Maar wat boeit de schuldvraag? blij zijn dat burti nog leeft....
 

on-topic... schuld van irvine EN burti....burti reed voor helft al op gras.. dewd knalde zo terug de baan op..

off-topic......DEWD PIN VOOR de race lieten ze stukje formule ford zien...... jij kreeg ook een tikje zo te zien? ze noemde wel je naam
 
Re: Re: Burti's crash @ Spa

Originally posted by krizzz

jij kreeg ook een tikje zo te zien?

Een tikje? Omfg, je bedoelt zeker met die rode auto in de Tarzan... Nee, het shot daarna, met Bas Schothorst, die kwam er volgas inzetten in de laatste ronde..
Schade: Onderste wishbones, aandrijfas, uitlaat... fikse klap dus.

Verder mijn opinie:
Aangezien ik er zelf heb gereden weet ik ws toch beter hoe de baan op dat gedeelte loopt (tv geeft snel een vertekend beeld).

1) Burti zat er HALF naast, ik had (in Irvine's geval) ook zeker GEEN ruimte gelaten, of helemaal ernaast of niet.

2) Je kan daar (met een Formule Ford iig) maar 1 lijn rijden. Ik weet niet hoe het met een Formule 1 auto is (ivm de downforce) maar met een Formule Ford was je de l*l geweest als je een andere lijn had gereden om Burti ruimte te geven... dan kan je zelf zand happen. Bocht is namelijk scherper dan op tv lijkt.

3) Verder kan je op Spa op enorm veel plaatsen goed inhalen maar uitgerekend NIET daar... Je moet het dan namelijk alleen hebben van je exit uit Stavelot en da's een volgas bocht, weinig verschil mogelijk dus. Nee, je moet daar eerder slipstreamen en dan uitremmen bij de Busstop chicane...

Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal..
 
Originally posted by Ruud




Maar wat boeit de schuldvraag? blij zijn dat burti nog leeft....

Citaat van f1racing.nl:
"Hij was fit genoeg om redelijk kwaad te zijn op Irvine", aldus Barrichello. "Hij zei dat hij wilde dat hij het ziekenhuis kon verlaten om Irvine er eens goed van langs te geven."

Hmmz, vind ik een beetje onterecht dus... Maar idd moeten we heel erg blij zijn dat ie er zonder ernstige verwondingen vanaf is gekomen!

ohja, voor degenen die niet weten waar we het over hebben... hierover dus:
 
Last edited:
jaja irvine liet inderdaad wel verrekte weinig ruimte over, waardoor burti in het gras terecht kwam, maar jah, Burti wist
vast wel dat het eigenlijk niet kon... Ook grotendeels zijn eigen fout hoor. Gek man, egt al die commentatorventjes op tv enzo d8en allemaal dat ie dood was, of zwaaaaaar gewond, maar het enige wast ie heeft, is een hersenschudding. Ongelofelijk, met 290 een bandenstapel en een muur in en alleen dit...

mzzl
 
Re: Re: Re: Burti's crash @ Spa


Ej, tis een race dus inhalen moet je overal proberen, maar das mijn mening