HD Crash :'(

Opzorp

Il Duce
Ik ging net netwerk leggen, en ik deed het stekkertje in me netwerk kaart en opeens herkende die D schijf niet meer, kortsluiting geweest ofzo, :? Maar het komt er op neer dat ik 8 jaar lang me nummers kwijt ben die ik zelf heb geproduceerd, en al me eigen livesets, gedownloade nummers, me digipics en andere ongein... Die mp3tjes boeit nietzo veel, valt nog aan te komen maar fakking meer dan 100 zelf geproduceerde nummers zijn allemaal weg :'( :'( :'(

Der staat gewoon dat de hd niet geformateerd is...is er iets mogelijk datik nog wat files kan terug halen, of bennik echt alles kwijt???
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou in iedergeval als de computer zegt: de hardeschijf is niet geformateerd, wilt u nu formateren > doe dat dan maar niet.

Is je schijf in FAT32 of in NTFS formaat? Als tie in FAT32 formaat is kan je nog in DOS kijken of er nog data op staat.

Ik snap alleen niet hoe dit heeft kunnen gebeuren alleen omdat je een stekker in je netwerk kaart heb geplugd :?

Greetzz DAW
 
dom, je zegt dat je 8 jaar bezig bent, en dan geen enkele back-up..? sorry, maar dat is toch beetje erg dom..?

Ik vind het natuurlijk wel balen voor je, maar ik hoop dat je nu hebt geleerd gewoon mp3 en shit op cd's weg te branden, gewoon als mp3 (meer op cd :p) en als je het nodig hebt, gewoon cd'tje pakken.

succes verder met je pc
 
Ik had een half jaartje precies hetzelfde! Ik ff kijken met pqmagic en het was allemaal lege ruimte geworden. ONgeformateerd dus... AL mijn digicam pics weg enzo al me verslagen echt naaj. Naja toen naar een kerel gebracht, die speciale software had en die heeft nog 50 mb :( aan foto's kunnen redden. Naja beter iets dan niets...
 
Originally posted by Xyntaxis
dom, je zegt dat je 8 jaar bezig bent, en dan geen enkele back-up..? sorry, maar dat is toch beetje erg dom..?

Ik vind het natuurlijk wel balen voor je, maar ik hoop dat je nu hebt geleerd gewoon mp3 en shit op cd's weg te branden, gewoon als mp3 (meer op cd :p) en als je het nodig hebt, gewoon cd'tje pakken.

succes verder met je pc

Mja ik d8 ook atijd: Dat doe ik weleens. Het kwam er dus gewoon nooit van...
 
Originally posted by Xyntaxis
dom, je zegt dat je 8 jaar bezig bent, en dan geen enkele back-up..? sorry, maar dat is toch beetje erg dom..?

Ik vind het natuurlijk wel balen voor je, maar ik hoop dat je nu hebt geleerd gewoon mp3 en shit op cd's weg te branden, gewoon als mp3 (meer op cd :p) en als je het nodig hebt, gewoon cd'tje pakken.

succes verder met je pc

Tuurlijk haddik moeten backuppen, maar dacht gebeurt me niet :S Maar weer wat geleerd, helaas op een vertiefde manier...
 
daar zit idd gewoon de fout, mensen die denken: mij gebeurt het niet. maar het gebeurt gewoon wel.

ik maak al trouw een paar jaar back-ups, en ze zijn me goed van pas gekomen, 2 á 3x :) en het is standaard als ik nieuwe cd heb gedownt, dat hij binnen 24u op cd staat, en bij de verzameling in het rekje :)

maar ik brand voornamelijk belangrijke bestanden weg, probeer elke 2 maanden een ghost file te maken van mijn c schijf :)
 
er zijn heel veel verschillende...

lost en find is geloof ik wel een goeie... moet je eens zoeken op download punt com oid....

het werkt meestal wel, als je em in een andere pc hangt, wordtie dan nog wel herkend?

btw, altijd backups maken van zulk soort dingen op cd ;)
 
Vriend van mij had het pas ook, hij formatteerde even perongeluk D ipv C 8P

Hij heeft het ook weer terug gekregen, zal ff kijken welk proggie hij heeft gebruikt toen.
 
T kutte van de meeste recoveryzooi bij download.com is dat ze alleen bestanden van bv. onder de 100kb kunnen terughalen. Je moet dus ff ergens anders een minder legale versie vandaan toveren :)
 
Data staat gewoon nog op je HD. Je hoeft je nergens zorgen over te maken. Down gewoon ff een goed Recovery programma en je hebt het in no-time terug...:) Easy Recovery ofzo??
 
Originally posted by Xander2000
Data staat gewoon nog op je HD. Je hoeft je nergens zorgen over te maken. Down gewoon ff een goed Recovery programma en je hebt het in no-time terug...:) Easy Recovery ofzo??
Heb ook een keer harddisk crash gehad, iets van 3/4 gig aan mp3 kwijt, dus ik zo een recovery ding gedownload, kon ik al mn mp3tjes nog terughalen, dus ik vet blij. Ga ik ze afluisteren, waren ze allemaal 'verkeerd' oftewel als ik een bepaald nummer wilde luisteren kreeg ik eerst een stukje van dat nummer te horen, vervolgens 10 seconde een ander nummer er doorheen, na een tijdje weer een ander nummer enz. :? Dus uiteindelijk toch nog alles moeten verwijderen. Maar ja mn harddisk was ook echt kapot, heleboel clusters beschadigd. Toen een 20 gb grotere (60 ipv 40) teruggekregen :W
 
Back
Top