Brute trekkracht malossi

Status
Not open for further replies.

Fastnext

Well-Known Member
hey mannen ik heb een vraagje ik heb een spirit en ik zou die heel graag op trekken zetten maar liefst alles van malossi der opzetten . maarja ik twijfel van krukas 12 mm pen of 10 mm pen enzo. pls help mij

Advertisement - register to remove this

deze krukas die ik heb is nog dunner als de originele maar motorkit zei dat er geen problemen met die krukassen waren zodus

zal ik met deze setup ongelooflijk hard trekken ? of kan het nog harder??

fastnext.. als je ff wat je typt voortaan beter leesbaar is, kunnen we je veel beter helpen, want ik snap niet wat je als laatste typte, maargoed wat wij hebben opgenoemd (mhr70cc plus malossi uitlaat) is het beste op vertikaal, en dat trekt ook het beste:)

Originally posted by Fastnext
dus mijn setup is dit
- malossi mhr 70 alu
- malossi mhr 70 Uitlaat
- malossi vl10 membraam
- dellorto 21 mm carb.
- malossi kelk
- malossi mhr 2000 vario
- malossi kelvar belt
- malossi koppeling mhr sport 3g
- malossi hpi onsteking

Malossi HPI ontsteking das wel interesant :P

Malossi koppeling mhr sport 3g wil ik ook wel :|

ik ben erg benieuwd hoelang dit blijft rijden ALS het ooit mag lopen.

Blijkbaar echt geen ervaring met tunen te zien aan al je posts.

Gebruik de search eens!!!

ik ga mijn kymco dink 8P ook alles malossi doen, mhr cross erop, mhr team 2010 uitlaat, en wheelies jongen..... :|

Ik zou niet aan die ongein beginnen als je zelf niet weet wat er op je verti kan, volgens mij draai je het naar de goden als ik je nu zo hoort praten.

vragen wat voor drukveer er bij moet :S ga eerst de goeie sproeier vinden en de juiste carb afstelling voordat je aan je drukveer gaat denken :S pffff..

Last edited:
ik zit ook met verti...

- MHR 70
- Malossi vl 10
- Hebo pen 12 as met c4
- Hebo vario
- Hebo snaar
- Hebo koppeling
- 21 mm
- Malossi filter
- vervroegde ontsteking
- bida s2 :-s

vrij wel het snelste wat er is voor mina verti buiten de uitlaat...het beukt wel lekker voor een mina verti en ik heb er zotte autowheelies met... gewoon kwestie van afstellen!!!

wat ik eerst ga doen is een andere krukas steken van malossi 12mm pen
en als die erop zit mijn onsteking gaan halen + de vario en

want ik zit zo ver nog niet

Volgens mij is dit topic allemaal dikke blaat....Vragen welke trekveren en drukveer je nodig hebt voor een Speed of Cross oid. wat er helemaal niet is voor vertikaal... Namen die je niet weet... Begin er dan maar niet aan jonge.... Haal liever gewoon een Char-mo 50 ofzo :)

Originally posted by Unknownscoot
Volgens mij is dit topic allemaal dikke blaat....Vragen welke trekveren en drukveer je nodig hebt voor een Speed of Cross oid. wat er helemaal niet is voor vertikaal... Namen die je niet weet... Begin er dan maar niet aan jonge.... Haal liever gewoon een Char-mo 50 ofzo :)

IDD bij elke reply van hem daalt de geloofwaardigheid met stukken. Deze kerel moet eerst maar eens DR70 gaan rijden, en als hij dan weet welke trekveren bij een EVO horen 8P8P8P Kan hij iets bruters aanschaffen

*Laughs hysterically*

OMG, Fastnext, voor je begint met zo'n setup begin je idd eerst beter met DR70 of zo, want blijkbaar ken je er helemaal niks van.

"Een setup om te trekken"

Het eerste dat nergens op slaat. Als je een degelijke setup hebt is het een kwestie van afstellen en deze stel je gewoon optimaal af, niet "voor snelheid" of "voor trekken", beiden zijn gewoon goed als het goed afgesteld is.

"Een mhr speed of team cilinder voor m'n spirit"
Het tweede dat nergens op slaat, zoals eerder gezegd bestaat dit dus niet voor mina vert.

"- malossi koppeling mhr sport 3g
- malossi hpi onsteking"
Hier hoeft ook al geen verder commentaar meer bij 8P

"Ik wil een 12 pen krukas"

Verklaar uzelf dan eens nader waarom je dit wil, als je dit met je eigen woorden kan uitleggen waarom, m.a.w. dat je dus beseft wat voor nut het al dan niet heeft, dan kan ik er nog inkomen.
Zelfde over je carters tunen.

Volgens mij begrijp je gewoon nog niet de werking van een scooter, voor een beginner is het beter om:
1. wat kennis op te doen door rond te neuzen op fora als deze
2. zelf wat aan je scooter te "klooien", let wel op dat je niks stuk maakt, dus als je iets niet zeker bent haal je beter iemand erbij die er wel wat van kent
3. je setup wat op te bouwen, m.a.w., als je nog niet kan wandelen nog niet beginnen lopen.

En nog iets dat je beter in je hoofd prent, je hebt "maar" een booster, m.a.w. een scooter met mina vertikaal blok, dit is een heel betrouwbaar blok, maar een van de traagste in zijn soort, je moet niet denken dat je hiermee hoge vermogens gaat halen zoals bij horizontale blokken als mina hori of piaggio.

Niettemin is een booster zeer licht en rijdt het wel leuk als er een redelijke setup opzit (je DENKT dat je hard gaat omdat de scooter zo licht is). Dus daarvoor sluit ik me aan bij MinaVerti zijn mening.

PS. Deze post is niet afbrekend op jou bedoeld, maar ik wil probeer je gewoon duidelijk te maken waaraan je al dan niet begint, en hoe het wel echt in elkaar zit.

het is in orde ik steek een dr 70 aluminuim met een 17.5 mm carbu malossi voorvario , kelk malossi en een malossi uitlaat , graag een paar tips over een goede uitlaat hier voor ik heb een gianelli shot en een technigas ?? dank u da moest ik weten dat je je scooter niet op trekken of snelheid kan zetten mercie

het is in orde ik steek een dr 70 aluminuim met een 17.5 mm carbu malossi voorvario , kelk malossi en een malossi uitlaat , graag een paar tips over een goede uitlaat hier voor ik heb een gianelli shot en een technigas ?? dank u da moest ik weten dat je je scooter niet op trekken of snelheid kan zetten mercie

DR70 aluminium?????:|

beter originele luchtfilter behouden
technigas is nix waard

je kan je scooter wel op trekken afstellen maar de snelheid moet je erbij nemen en met dit setupje denk ik dat je al goed zit met je trekkracht

Originally posted by Mayx
DR70 aluminium?????:|

beter originele luchtfilter behouden
technigas is nix waard

je kan je scooter wel op trekken afstellen maar de snelheid moet je erbij nemen en met dit setupje denk ik dat je al goed zit met je trekkracht

Je kan je scoot niet afstellen op trekkracht. Er is gewoon maar 1 perfect afstelling en dan trekt ie het best en rijdt ie op top het best.

Of bedoel je dat ook??? :P

Toppic starter :

Een malossi pijp op een dr?

Zonde van je geld

dat bestaat een dr 70 alu ik weet dat 100 % zeker
maar een 17.5 half is al genoeg ?? en daarop de originele luchtfilter . hoe rapper hoe beter maar ik dacht als je iets deed dat u snelheid vermindert , dat je rapper ging trekken . dus de boodschap is carbu goed afstellen

ja dat is waar technigas is niets waard maar wel een mooi geluid

welke uitlaat is dan het best aan te raden ?

ik raad je de eddit knop aan ;)

In de search vind je genoeg lijkt mij ( over de juiste uitlaat )

Originally posted by A-Bizar
Je kan je scoot niet afstellen op trekkracht. Er is gewoon maar 1 perfect afstelling en dan trekt ie het best en rijdt ie op top het best.

Of bedoel je dat ook??? :P

dat bedoelde ik dus idd:p sry als het niet duidelijk was:)

Status
Not open for further replies.
Back