brute setups lange afstanden

Xearo

GC Member
kan je met brute setups lange afstanden rijden? of loopt het zooitje dan meteen warm? ik ben misschien van plan om later evo70 ac met de bijbehorende zooi te kopen, maar kan ik daarmee ook lange stukken rijden? bijvoorbeeld 80km aan een stuk?

Advertisement - register to remove this

Inderdaad, carb afstelling is erg belangrijk en zorgen dat ie echt goed gesmeerd wordt.

En wat ik doe is gewoon 30 minuutjes blazen en dan gewoon ff 5 minuten stoppen om een sigaret te roken (evt een blikje bier :D) Niet te veel natuurlijk haha, want zat op je scoot is ook niet goed

Zet 'm simpelweg wat rijker (sproeier 2 maten groter ofzo, gasnaald wat omhoog).
Dan kun je het best lang volhouden.

Mijn MTX-SH kon 180km lang flink doorgassen (niet onder 7000 RPM geweest over het algemeen) volhouden.
En toen liep ie vast (naaldlager had er geen zin meer in) :|
Maar 150km (heenweg) aan 1 stuk ging prima.

Ik heb wel eens gewoon 45 minuten rondgecrosst, niet alleen volgas natuurlijk, maar wel gewoon stukjes boeken, veel drempels hier bij mij, dus ook veel kleine stukjes ff volgas-remmen-volgas-remmen. Af en toe stukken volgas op mooie blaaswegen, die paar die er nog zijn. Maar je kan echt wel langer dan 5 sec. volgas houden, want een scooter (tenzij extreem bruut) zit niet in 5 sec. op ze top, als die rond de 120 of daarboven is.

En ik heb met me eerste zuiger/zuigeveer 1500km gereden. Rijd nog steeds trouwens, alleen natuurlijk merk je nu wel dat je vermogen achteruit gaat. Maar goed het kán dus wel.

*grote kuch* corsa *grote kuch*
reed ik dagelijks +/- 50km mee. geen probs. :)

Ben nu van plan om hetzelfde te flikken met Gila70 .. :)
We zullen zien hoe ie het houdt ..

p.s.
dat stoppen om een peukje te roken .. heh .. dat is vaste prik geworden bij mij zo'n beetje. :)

p.s.2.
als je me sig ziet, idd .. komt ook een do 21 onder, maar paps en mams betalen bezine zeiden ze. :W

Originally posted by dna glacius

mijn eerste dna draaide 10500 rpm op ori. cilinder met ninja twinner en toen mocht ik om de 20 km stil staan om hem te laten afkoelen want hij stond dan al te knipperen dat hij oververhitwas

Ja nogal lekker logisch met je standaard cilinder :) Je zal wel veelste veel toeren gedraaid hebben, dan wordt ie wel lekker warm ja

Veders kan ja dus best volgas rijden ja

waarom zegt hier iedereen dat je maar een aantal minuten kan rijden met zulke setups, slaat nergens op.
maar je moet natuurlijk met zulke setups wel goeie koeling hebben en een goeie afstelling, maar ik ga er vanuit dat als je echt snelle spullen hebt, dat je het dan ook goed kan afstellen.
hoe denk je dat ze het anders doen in scooter races? elke 10 minuten stoppen en dan een sigarettje roken ofzo?

Niet alleen cilinder wordt heet. Ook als je bij mina je std carterkap erop hebt en het is warm en je rijdt lange stukken achter elkaar word je snaar te warm. Ik heb het zelf al eens ondervonden:mad:

Jullie hebben niet erg veel vertrouwen in je spulle, lees ik wel. Mijn idee is dat bij een wat ruimere afstelling het geen probleem is om met 11 k lange afstanden te maken. Zeker bij ac, die ruime afstelling.

Want er zijn mensen die op een mooie lentedag een ritje Almelo- Amsterdam- Almelo doen met een neo'sjes en 11 k....

Met me Corsa ACtje tijdens warmste dag van 2001, dag van race lelystad, 35 graden buiten, Huizen-Lelystad-Huizen 80km in totaal, waarvan dus 2x 40 in 1 stuk, die AC cilinder moet met 35 graden buitentemp dus behoorlijk wat te verduren hebben gehad, maar niks aan het handje.

Gewoon goed warmrijden en daarna blazen! je koopt die spullen toch niet om er maar een minuut van de tijd dat je daadwerkelijk rijd volgas te rijden. Dan kan je net zo goed st 50 blijven rijden!
Smering en warmrijden zijn gewoon twee belangrijke factoren, en als je hard rijd weet je van te voren dat alles hard slijt, leef ermee of begin er niet aan!

Ik ben weleens op een Beta Ark voorzien van MHR Team + C20 van een maat van mij, van R'dam naar Breda gereden! Ging ook goed....gewoon rustig rijden, en heel af en toe ff knallen! :) Wat wel zo was... de benzine ging wel erg snel! 8P

Heb weleens met 50MHR (12 k @ standaard krukas), 20km volgas gereden, natuurlijk wel bochten en enkele stop voor kruisingen en dergelijk maar de rest wel volgas. Ging gewoon goed. Terug ook gedaan :)

Het kan dus wel gewoon... (onder voorbehoud) :P

Back