brute setups lange afstanden

Xearo

GC Member
kan je met brute setups lange afstanden rijden? of loopt het zooitje dan meteen warm? ik ben misschien van plan om later evo70 ac met de bijbehorende zooi te kopen, maar kan ik daarmee ook lange stukken rijden? bijvoorbeeld 80km aan een stuk?
 
Advertisement - register to remove this

80km in 1x lijkt me best ver. Las dan iig wat tussenstops in en neem gereedschap mee, want de kans dat er iets mis gaat is natuurlijk veel groter dan wanneer je met NRX @ std cilinder gaat rijden :)
 
elke 10 min ff stoppen, veeeeel gereedschap en reserve onderdelen mee en heel belangerijk is je rijstijl

het lieftst onder de 80kmph blijven, alleeeeen met gasstoten van 5 sec max rijden [dus niet halfgas ofzow]

op die manier red je de 100km makkelijk kan ik uit ervaring zeggen
 
ik zou me er niet aan wagen , met dr70 kan het wel
zolang hij maar niet teveel touren draait

mijn eerste dna draaide 10500 rpm op ori. cilinder met ninja twinner en toen mocht ik om de 20 km stil staan om hem te laten afkoelen want hij stond dan al te knipperen dat hij oververhitwas

natuurlijk ga je met een brute setup harder en heeft hij dan meer koeling , mischien dat het wel kan , maar hou wel je temp. in de gaten
 
Meestal is het mengsel dat je bij volgas krijgt veel beter als halfgas. Ik heb weleens van Alkmaar naar Amsterdam gereden met getunede T6, AC. Mijn cilinder vond het echt niet fijn, zat elke keer net op de rand van een warmloper, en reed 50 met gasstoten tot de 80, seconde of 4 lang anders merkte je alweer dat ie wegzakte.

Met m'n MHR-r denk ik er trouwens niet aan om zo'n afstand te rijden.
 
met een evo kan je dus echt wel net zo goed lange afstanden rijden
je moet gewoon zorgen voor goede afstelling en goede koeling
en uiteraard rijden zoals ik hierboven heb gezegt

dan is er helemaal geen probleem hoor

ik heb een keer met evo tuned en c20 een ritje naar vrienden, school etc gemaakt van 75km...zonder enige problemen
 
Met mijn MHR50 AC @ 11.000 RPM heb ik ook gewoon 5 min. volgas geblazen zonder dat er iets gebeurde. No problemo... Nooit... Dan ff gas los, bochtje door, en hup de volgende 5 minuten tegemoet.
 
Last edited:
ik heb met mijn setupje, ook behoorlijk grote afstanden afgelegd... kan best zolang je voor de zekerheid gereedschap meeneemt en gewoon niet hele stuk vol gas blazen...
weet ook niet of ac minder is dan lc... maar desnoods stel je zo af dat ie niet super veel toeren draait...
(meeting deventer was voor mij ook 130km.... met zn 2-en op scoot, alleen met vertanding verrot omdat ie olie lekte... maar motorisch ging de rest wel goed....)
 
Originally posted by aerox-evo70
ik heb met mijn setupje, ook behoorlijk grote afstanden afgelegd... kan best zolang je voor de zekerheid gereedschap meeneemt en gewoon niet hele stuk vol gas blazen...
weet ook niet of ac minder is dan lc... maar desnoods stel je zo af dat ie niet super veel toeren draait...
(meeting deventer was voor mij ook 130km.... met zn 2-en op scoot, alleen met vertanding verrot omdat ie olie lekte... maar motorisch ging de rest wel goed....)



tis net wat je zegt '' dat ie niet super veel touren draait ''
 
als je 100% zeker van je spullen bent zou dat wel gaan.
Maar waarom niet gewoon een half uurtje, 20 minuten rijden en dan 5min pauze duurt wel langer voor dat je er bent maar je bent wel weer een stuk zekerder, dat alles heel blijft. Zou zonde zijn dat alles kapot liep tegenwoordig is het niet zo goedkoop meer.
 
Je moet gewoon af en toe varieren in toeren en zorgen dat je afstelling klopt. Vooral van je carb!!
Ik heb het een keer gedaan met mijn oude setup evo 50 + nardo en ik moet zeggen nadat ik de cil er toen de dag erna afhaalde hij er nog goed uitzag. Dit was een rit van ongeveer 24 km .
 
Back
Top