Brute setup?

Status
Not open for further replies.

AeroXtreme

Aerox Lover
Hoi mensen ik heb nu 9 maanden op me aeroxje gereden met alles std behalve yasuni r, doppler vario en speedclutch dit ben ik nu helemaal beu. Daarom heb ik nu een runner pure jet gekocht voor woon werk verkeer en wil ik project beginnen met me aerox eerst wil ik het motorisch helemaal klaar maken daarna het uiterlijk maar ik had ff een vraagje over mijn setup waar ik aan zat te denken. Als jullie mij dingen afraden of ik ben iets vergeten zeg dit aub daarom open ik dit topic ik zou het heel fijn vinden hoe andere mensen over mijn setup gaan denken en dat ik geen miskoop ga doen.

Cilinder: Malossi MHR Team Speed 2006 *3BR Tuned*
Uitlaat: Yasuni c21
Krukas: Doppler s1r pen 12
Carburateur: Keihin 28 mm D-slide *3BR Tuned*
Luchtfilter: Malossi e14
Vario: Malossi MHR 2000
Koppeling: Malossi Delta Clutch
Membraam: Malossi vl14 *3BR Tuned*
Carters: 3BR tuned/aangepast @ overange en speed2006
Poulies: Malossi MHR overrange
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Halfpoulie: Malossi Ventilvar
V-snaar: Malossi Overrange
Spruitstuk: Malossi MHR recht + XSH wig 2.0
Ontsteking: HPI 2005
Lagers: SKF C4 Lagers

Hoe denken jullie over mijn setup?? Ik wil graag minimaal 18 pk halen dat is wel mogelijk toch??

Trek je met eeen c20 niet harder op dan met een c21??
 
Advertisement - register to remove this

kan je niet beter is met wat minder krachige setup beginne want als jij alleen stnd gereden hebt op een uitlaatje na en variotje,heb jij a nog niet de technische dingen ervan onder de knie en je gaat in een veel hogere snelheid en power.Ik zeg niet dat je niks van afstellen enzo weet maar lijkt mij veiliger om eerst want minder krachtiger te nemen om mee te wennen en te leren afstellen enzo kwa krachtige setups
 
AeroXtreme said:
Trek je met eeen c20 niet harder op dan met een c21??
Als je dit nog niet eens weet, wil je je dan wel wagen aan zo'n setup. Met alleen de onderdelen kopen ben je er niet.

Als je dan toch veel geld uitgeeft, neem ipv die doppler een rhq en ipv die hpi een pvl digi.. dan moet jij je 18 pk wel halen:)

suc6
 
ja ik kan wel sleutelen aan blokken en ik snap ook wat jullie bedoelen met dat het verstandiger is om eerst minder krachtig te nemen maar ik ga dit samen met een maat van mij er op leggen hij heeft zelf een zip sp met 17 pk dus ik mag er van uitgaan dat hij het wel redelijk weet en kan maar die rhq is mij te duur en ik zal eens kijken voor die pvl
 
volgens mij heb ej voor die cilinder een team krukas nodig mete en bepaalde drijfstang verder vette setup en volgens mij is een v3force membraam beter dan de vl14 ik zag bij een etst dat de desbetreffende scooter o,4 pk meer had dan een getunde vl14 ohja ik zie meestal dat de speed cilinder t beste doet bij een speed uitlaat.

ohja je hebt de s1r van doppler en voor een tientje meer de competition ik had bij een projecty van een speed met die s1r de krukas t had begeven end at t blok aan diggelen lag
 
naja als je een speed 2006 kan betalen kan je ook wel een rhq betalen :P .MAarjah tuurlijk het is handig als je het samen met een vriend kan doen maar uiteindelijk wil je zelf ook het kunnen en jij moet het beestje kunnen besturen want dat is toch wel effe anders van stnd naar 18+ pk
 
@green dna: Ik heb begrepen dat een krukas met 80 mm drijfstang lengte gwn past en die doppler is nog niet zeker mischien haal ik wel een hebo die zijn ook goed toch?

@piaggiotuning: als ik een speed 2006 kan betalen is me geld op kan ik dus geen RHQ meer kopen :'(
 
nicoSRsport said:
Als je dit nog niet eens weet, wil je je dan wel wagen aan zo'n setup. Met alleen de onderdelen kopen ben je er niet.

Als je dan toch veel geld uitgeeft, neem ipv die doppler een rhq en ipv die hpi een pvl digi.. dan moet jij je 18 pk wel halen:)

suc6

duurder is niet altijd beter;)
 
Toch maar ff besloten om het zelf te leren en eerst met een mindere setup te oefen en toch iets snels te proberen te behalen

Cilinder: Stage 6 PRO pen 12 70 cc
Uitlaat: Yasuni c16 of c20
Krukas: Doppler Race pen 12
Carburateur: Keihin 24 mm D-slider met Powerjet
Luchtfilter: Malossi e14
Vario: Me std doppler nog even
Koppeling: me std speedclutch nog even
Membraam: Malossi vl14 *3BR Tuned*
Spruitstuk: Malossi MHR recht + XSH wig 2.0
Ontsteking: HPI 2005 of overbodig??
Lagers: SKF C4 Lagers
 
kijk dat is al wel een begin setup om mee te te experimenteren,als je begrijpt wat ik bedoel en het is wat goedkoper dan het eerste en je kan altijd uitbreiden als je genoeg getest en gesprint hebt :)
 
ik zou dan de stage 6 racing nemen met die r1200 uitlaat is dan wel iets sneller en moet toch wel rond de 18+ pk geven als ik het niet mis hebt mits je goed afstelt en je zou stage 6 24 mm carb nemen en een hpi of italkit binnenrotor is ook niet verkeerd :P
 
Ach ja , Setup keuze is opzich wel belangrijk. wat je aan setup had wass een goeie setup waar na wat geduld en tijd heus wel een leuke PK score uit kan komen (Garanderen kunnen we het je zowiezo nooit!!)

Ik vind dat het je eigen keuze is waar je mee begint of je klein(er) wil beginnen zoals ik heb gedaan met een Evo50je beetje van alles ziet , bekijkt, opvangt en vooral leert en vervolgens doorgaat. Maar je kan ook met dit beginnen. Ieder z'n eigen keuze weet wel dat als het niet wil lukken omdat je met dit spul nauwkeurig te werk moet gaan, of er gaat iets kappot door onzorgvuldigheid ben je wel in 1 klap flink wat geld kwijt.

En over de vraag of die c20 of C21 beter optrekt heb ik eerlijk gezegd niets te antwoorden. Zoek het ergens op het is vast al wel getest :)

1. hoeveel pk zou ik hiermee kunnen halen (straat afstellen)
Geen idee. Kdenk wel iig 10+ PK
2. Welke carburateur raad je me aan?
Mikuni 24mm vlakschuif (met kelk)
3. Welke uitlaat raad je me aan?
Stage6 R1200 of C20
4. Race ontsteking nodig?
Ja doe maar wel :)

-Je mag me best op wat punten verbeteren.dit is voorzover ik er verstand van heb :)-
 
Ik raad je aan eerst even wat rond te neuzen op dit forum over bepaalde onderdelen die je in je hoofd hebt.
Dit soort vragen zijn al vaak voorbij gekomen en draaien vaak op enorm grote topics uit met 10000 verschillende meningen waar je nooit meer uit komt.

Kijk desnoods wat rond bij de projecten en kijk wat er behaald is met soort gelijke setups.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top