brommer valt uit

mikaax

Well-Known Member
Ik loop nu al heeeeeel lang met een probleem. mijn fox valt uit als ik gas los laat en stop bij een stoplicht of kruising, korte stukken met bochten en veel stoppen is geen probleem maar als ik zo'n 300 meter volgas rijd en dan stop valt hij uit.
heb nu een totaal nieuwe ontsteking en heb de carb al vaak schoon gemaakt. ik vermoed zelf dat het aan mijn afstelling ligt voornamelijk lucht, weet iemand wat dit is?
 
Advertisement - register to remove this

een grotere??
heb nu 60 en dat is al redelijk voor een foxje. is mijn probleem een kenmerk voor een grotere
 
Licht er aan of hij verzuipt in de benzine of in de lucht...

Wat is de kleur van je bougie...daar kan je het soms ook wel van afleiden

bougie is net nieuw dus is nog niet echt zichtbar maar ik heb denk ik de meeste problemen met de luchtschroef. het is niet het bekende bwoap geluid als ik stil sta maar hij loopt gewoon steeds langzamer in toeren totdat hij stopt hij blijft het wel doen als ik gas bij geef dus...
 
bougie is net nieuw dus is nog niet echt zichtbar maar ik heb denk ik de meeste problemen met de luchtschroef. het is niet het bekende bwoap geluid als ik stil sta maar hij loopt gewoon steeds langzamer in toeren totdat hij stopt hij blijft het wel doen als ik gas bij geef dus...

Ik denk dan een te grote ja....probeer een paar maatjes kleiner...dan moet je even kijken hoe het loopt
 
Ik denk dan een te grote ja....probeer een paar maatjes kleiner...dan moet je even kijken hoe het loopt

ik zal het maar proberen denk dat ik eerst een 56 probeer en dan eventueel een 58. ik denk dat ik dan langere stukken kan rijden zonder dat hij uitvalt. valse lucht lijkt mij niet toch en mijn luchtschroef staat nu zo'n 3 slagen open terwijl 2 normaal is?
 
ik zal het maar proberen denk dat ik eerst een 56 probeer en dan eventueel een 58. ik denk dat ik dan langere stukken kan rijden zonder dat hij uitvalt. valse lucht lijkt mij niet toch en mijn luchtschroef staat nu zo'n 3 slagen open terwijl 2 normaal is?

Idd probeer 56 maar

1,5 slag is "normaal"

Loopt hij stationair wel goed met regelmatige toeren?
 
Idd probeer 56 maar

1,5 slag is "normaal"

Loopt hij stationair wel goed met regelmatige toeren?[/qa

als ik stukje heb gereden laag maar in het begin wel goed en als ik na starten gas bij geef iets hoger en mijn wiel draait redelijk snel.
als ik na volgas gas loslaat hoor je hem lopen. dan rond de 40 km/h (top ong. 65) rolt hij als het ware en komt als ik zachtjes rijd weer terug in toeren en valt dan stil
 
Idd probeer 56 maar

1,5 slag is "normaal"

Loopt hij stationair wel goed met regelmatige toeren?[/qa

als ik stukje heb gereden laag maar in het begin wel goed en als ik na starten gas bij geef iets hoger en mijn wiel draait redelijk snel.
als ik na volgas gas loslaat hoor je hem lopen. dan rond de 40 km/h (top ong. 65) rolt hij als het ware en komt als ik zachtjes rijd weer terug in toeren en valt dan stil

Stationair is wanneer je geen gas geeft, gwoon starten en dan luisteren naar het toerental...

Valse lucht kun je aardig controleren door je hand op het uiteinde van je uitlaat te leggen. Als hij dan niet afslaat zuigt hij valse lucht...
 
Back
Top