Brommer start niet

doelloos

New Member
Hoi, ik heb een aantal dagen geleden mijn uitlaat ontgrenst en ook mijn sproeier van 80 naar 90 gezet. Hij reed prima alleen viel die onderweg uit en startte daarna eventjes en nu loopt die helemaal niet meer. Ik heb de carb schoongemaakt, bougie gecheckt (die is donkerbruin) en nogsteeds start die niet. Als iemand weet wat ik verder nog kan proberen zeg het maar!

Setup:
Rieju mrt50 2022
Uitlaat: Stage6 ongbegrenst
carb: 17,5 mm
Sproeier origineel 80 nu 90
 
Advertisement - register to remove this

Je cilinder is vloeistof gekoeld, dat klopt.

Heb je de koelvloeistof wel eerst afgetapt?

Is er met demonteren niet al te veel je carter ingelopen?

Als je een goeie vonk hebt moet hij toch teken van leven geven al is het maar met remreiniger ofzo.?
Ja koelvloeistof had ik eerst afgetapt idd, hij heeft genoeg compressie en alles lijkt in orde, nogsteeds gewoon helemaal niks, ik kan nog checken op valse lucht maar het lijkt mij niet dat ie daardoor niet start
 
Ja koelvloeistof had ik eerst afgetapt idd, hij heeft genoeg compressie en alles lijkt in orde, nogsteeds gewoon helemaal niks, ik kan nog checken op valse lucht maar het lijkt mij niet dat ie daardoor niet start
Ok he hebt alles weer terug gemonteerd en dus vonk. Schroef je luchtfilter er is af en spuit tijdens het starten eens wat remreiniger in het gat bij de carburateur. Dan moet hij toch willen aanslaan lijkt me.
 
Ok he hebt alles weer terug gemonteerd en dus vonk. Schroef je luchtfilter er is af en spuit tijdens het starten eens wat remreiniger in het gat bij de carburateur. Dan moet hij toch willen aanslaan lijkt me.
Net geprobeerd, werkte niet. Ik zie wel veel benzine bij mijn luchtfilter, zou het probleem kunnen liggen dat ie geen benzine krijgt? Zo ja hoe check ik dat?
 
Als het goed is zuigt je zuiger dan gaan de membraanklepjes open en zuigt hij lucht aan en ook wat benzine die vernevelt als dat door de sproeier word aangezogen. Carburateur eraf en kijken of hij zuigt. Doekje ervoor spannen en dan zie je het of je voelt het gewoon.

Is je bougie nu droog dan?
 
Je kan ook je hand achter op de carb houden , als je je slang , van het lucht filter eraf haalt , moet dan flink zuigen aan je hand .
Heb je je keerringen achter de vario en vliegwiel wel eens gecheckt op lekkage
 
Als het goed is zuigt je zuiger dan gaan de membraanklepjes open en zuigt hij lucht aan en ook wat benzine die vernevelt als dat door de sproeier word aangezogen. Carburateur eraf en kijken of hij zuigt. Doekje ervoor spannen en dan zie je het of je voelt het gewoon.

Is je bougie nu droog dan?
Veel benzine bij je luchtfilter is een Membraan probleem ... Membraan kleppen bijv, of spruitstuk lek .
Hoii, oke ik heb nu dus iets gevonden, heb mijn membraam eruit gehaald en zie nu dat 1 van de 4 klepjes een klein stukje open staat, zou dit het kunnen zijn?!
 
Back
Top