brommer start niet meer

rayst4arzzz

New Member
Hallo, ik ben nieuw hier dus hoop dat ik het op de juiste rubriek plaats.

Ik heb een peugeot v clic snor scooter.
ik was van de week het rijden tot ik iets hoorde ratelen daarna begon hij gelijk een beetje stotteren.
Vervolgens bleef de motor lopen echter kon ik gas geven en was er geen vermogen meer. Je hoorde de motor wel meer toeren maken maar er was geen beweging op de wielen.

Na het uitzetten start hij nu niet meer. Enige idee in welke richting ik moet gaan zoeken?

Het ratelende geluid kwam uit de buurt van de carterkap .

alvast bedankt voor de moeite..:p
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt op een probleem met de V-snaar en/of vario. Haal eens de kap waar je kickstart op zit los. Hier achter zit je V-snaar, koppeling en vario.
Hier zit geen olie o.i.d. in, je kunt ze dus gewoon losdraaien. Wanneer je alle schroeven los hebt tik je een aantal keer op de kickstart en wrik je de kap los.

Wanneer je de kap los hebt kijk je naar afwijkende zaken. Misschien makkelijk op meteen een aantal foto's te maken en hier te posten?

Let er goed op dat je alle schroeven op de juiste plaats terugzet.


Succes.
 
..Het kan ook zijn dat er een krukaslager kapot is , of je drijfstanglager.
Kickstartkap er af halen , en voelen of je speling heb , dus kan je de koelvin op en neer bewegen ? hetzelfde aan de andere kant .. kan je je vliegwiel op en neer bewegen ?

Om je drijfstang te controleren zal de Cilinder er af moeten.
 
Hallo alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb de kap er vanaf gehaald en zie inderdaad dat de v snaar kapot is.. is dit een klus voor een leek? Of zijn er bepaalde puten waar ik op moet Letten of heb ik speciaal gereedschap nodig?
Ben redelijk handig maar on bekend op dit gebied.

Thanks again
 
Blokkeer sleutel is het makkelijkste.. Er mag echter geen bougie stop op 4-takt worden gebruikt (anders worden de kleppen krom)

Ook met een luchtsleutel makkelijk los te halen.. Al heeft niet iedereen een goede compressor staan en een lucht sleutel..

Je hebt wel slagmoer sleutels in een elektrische uitvoering.. Alleen voor een leek is een blokkeer sleutel voor 4t de beste en makkelijkste optie.
 
Soms heb je een vario blokkersleutel nodig , soms niet (ligt aan de scooter).

Als je ff op you-tube kijk ...



Zo met de hand erop leggen is niet aan te raden als je het tenminste goed wilt doen (voor een tijdelijk oplossing zou het kunnen als je in een nood situatie bent.)
Maar minstens de voorste of alleen achter schijf los halen is wel aan te raden als je de riem niet wilt beschadigen, want je wilt een nieuwe riem niet uitrekken (met het gevolg dat hij de volgende x weer stuk loopt)
 
Ff n vraag tussendoor. Net nieuw op het forum en geen idee hoe ik een nieuw onderwerp aanmaak. Ik heb n fox 50 cc met een 19mm carb. gekocht. Dit lijkt me aan de ruime kant voor een 50 cc. Is dit enigsinds af te stellen? Zit n racefilter op.
Mvg
(Sproeier 64)
 
Back
Top