Brommer vonkt maar start niet

jelgon

Member
Brommer had tijdje stil gestaan
Nu kijk ik hij vonkt en heb de carbu uitgekuist, hij start gewoon niet alles is aangesloten maar doet niets en verandert ook niet van geluid tijdens starten wat doe ik best
Nieuwe cilinder snelle 50cc dr
Dellorto 17,5 phbn kabelchoke
 
Advertisement - register to remove this

Eerst bougie goed schoon maken en daarna nog een paar startpogingen uitvoeren en daarna nog eens controleren.

Kijk hier eens naar, het YT filmpje hieronder is weliswaar met wat humor gebracht maar is toch wel nuttig.

Misschien brengt het je op ideeën!

 
Eerst bougie goed schoon maken en daarna nog een paar startpogingen uitvoeren en daarna nog eens controleren.

Kijk hier eens naar, het YT filmpje hieronder is weliswaar met wat humor gebracht maar is toch wel nuttig.

Misschien brengt het je op ideeën!

De bougies kuis ik even, maar volgens mij is dat het probleem niet, wel mix ik zelf mn olie en heb ik gehoord dat ik dit vacuum moest maken mischien is het daardoor?? Ik stuur u even fotos wat ik heb gedaan aan de carbu, op de olie inlaat heb ik buisje met vijsje gedaan mn vriend zei dat ik dit ook moest doen met die groene darm die 2 verbinden is dit mischien het probleem??
 

Attachments

  • A70EA539-B3C7-4B70-9DA3-0DDD0DFE5E79.jpeg
    A70EA539-B3C7-4B70-9DA3-0DDD0DFE5E79.jpeg
    68.5 KB · Views: 20
  • F46F9916-A58C-4BAA-AA93-1F8B719CE189.jpeg
    F46F9916-A58C-4BAA-AA93-1F8B719CE189.jpeg
    89.8 KB · Views: 20
Waar die groen darm/slang op zit is, volgens mij, een aansluiting voor de koelvloeistof om de carburateur te verwarmen.
Dat is een doorloop dus die hoeft niet afgedicht te worden.
 
Waar die groen darm/slang op zit is, volgens mij, een aansluiting voor de koelvloeistof om de carburateur te verwarmen.
Dat is een doorloop dus die hoeft niet afgedicht te worden.
Dus die 2 buisjes kunnen gewoon open blijven? Maar het is dan wel best om olienippel af te sluiten? En als u ziet op foto2 zitten er niet veel te grote sproeiers in mischien is dit de reden dat die niet start
 
Eerst bougie goed schoon maken en daarna nog een paar startpogingen uitvoeren en daarna nog eens controleren.

Kijk hier eens naar, het YT filmpje hieronder is weliswaar met wat humor gebracht maar is toch wel nuttig.

Misschien brengt het je op ideeën!

Waar die groen darm/slang op zit is, volgens mij, een aansluiting voor de koelvloeistof om de carburateur te verwarmen.
Dat is een doorloop dus die hoeft niet afgedicht te worden.
Als de sproeiers te groot zijn moeten er sowieso kleinere in
De bougie word na 10 kicken zonder bougiekabel niet nat, als ik de benzinedarm eraf doe loopt er veel benzine door, snap het echt niet carbu is helemaal uitgekuist, mischien iets klein toe te voegen, heb de gasnaald met borgclip vaststeken op zelf gesneden stukje plastic hier tegenaan drukt mn gasschuif veer is dit geen probleem toch? Vgm laat die op ene manier geen benzine door erg raar
 
Brommer had tijdje stil gestaan
Hoe lang is een tijdje en waar heeft hij stil gestaan?

Je geeft wel erg weinig info, om welke "brommer" gaat het?

Sproeier 120 voor een 50 cc-tje is wel heel er groot, heeft de "brommer" hier ooit wel mee gelopen???!!!

Heb je je membraan al eens na gekeken?

Laat je luchtfilter nog wel lucht door?
 
Hoe lang is een tijdje en waar heeft hij stil gestaan?

Je geeft wel erg weinig info, om welke "brommer" gaat het?

Sproeier 120 voor een 50 cc-tje is wel heel er groot, heeft de "brommer" hier ooit wel mee gelopen???!!!

Heb je je membraan al eens na gekeken?

Laat je luchtfilter nog wel lucht door?
Mbk booster bj 2011
Snelle 50cc dr
Brommer is gekocht vn vriend hij had em nog laten lopen met sproeier 120 heeft sindsdien 3 maandjes stil gestaan maar heb het uitgekuist de carbu, membraan nog niet nagekeken, en luchtfilter zit er momenteel niet op
Post automatically merged:

Waarom zet je de gasnaald niet gewoon vast zoals het hoort
Dit zat niet bij de revisiekit en dacht dat het niet erg zou geweest zijn als ik dat zo dee
 
Waarschijnlijk heeft je vriend ook gereden zonder luchtfilter, dat verklaart misschien die extreem grote sproeier, wat niet kan kloppen voor jouw scooter.

Of de scooter trekt/trokt ergens valse lucht.

Verder als er langere tijd zonder luchtfilter is gereden zou ik ook maar eens de compressie meten en de zaken hierboven wat je nog niet hebt nagekeken!!!
 
Ik zou gewoon alles even goed maken.

Membraam checken, kleinere sproeier, compressie meten(zoals sparky zei), luchtfilter erop, valse lucht checken (als hij eenmaal loopt) en de gasnaald vastzetten zoals het hoort. Want je mist dat ringetje? Zo duur zou die niet zijn
 
Waarschijnlijk heeft je vriend ook gereden zonder luchtfilter, dat verklaart misschien die extreem grote sproeier, wat niet kan kloppen voor jouw scooter.

Of de scooter trekt/trokt ergens valse lucht.

Verder als er langere tijd zonder luchtfilter is gereden zou ik ook maar eens de compressie meten en de zaken hierboven wat je nog niet hebt nagekeken!!!
Mijn vriend ree met een kelk erop trouwens
 
Back
Top