Ja ik heb inderdaad een c-tech en bougie ziet knal zwart dus ja ..Is je mengsel niet te arm? Hoe gaat de bougie stuk? Ik neem aan dat je een c-tech hebt?
Ik heb in mijn vorige post een plaatje gepost met verschillende bougie afbeeldingen misschien dat dit je een beetje op weg kan helpen om te bepalen hoe arm of rijk je mengsel is thanx Bas voor het delen van deze afbeeldingJa ik heb inderdaad een c-tech en bougie ziet knal zwart dus ja ..
Te arm zou me sterk lijken eerst probeerde ik sproeier 71 deedk er 1 dag mee met 64 doek dr 3 dagen mee dus heel vreemd..Ga ook niet te koud met de bougie, anders brand hij zich zelf ook niet meer goed schoon. (daardoor gaan ze ook kapot)
Als je al weet dat je naar 3 nieuwe bougies en om de 2-3dagen stuk zijn. Dat het weinig zin heeft om er alsnog een nieuwe bougie erin te draaien..
Kan om meerdere redenen kapot gaan:
- Te arm mengsel (dan word het ding te warm en verbrand gewoon kapot)
- Verkeerde type bougie dat er gebruikt word
- Anders heb je een ontsteking die slecht is en die dus de bougie kapot maakt. (CDI / bobine / stator)
Dit is de kleur altijd van Mn bougie ...De ontsteking stator zoals eurokit ook al schreef is nogal een zwak punt bij de jetforce zo heb ik vrij recent ondervonden zie mijn recente post Link
je sproeier 64 zou ruim voldoende moeten zijn met een standaard 12 mm gurtner carburateur ikzelf rij met een 60 hiermee blijft mijn motor temp lekker laag in combinatie met een hittegraad 8
standaard hoort er een 58 sproeier in maar je hebt het over een 17,5 mm carburateur en als ik het goed heb ga je dan richting de 70 maar dit is een kwestie van bougiekleur checken
View attachment 50118
Te arm zou me sterk lijken eerst probeerde ik sproeier 71 deedk er 1 dag mee met 64 doek dr 3 dagen mee dus heel vreemd..