Bougie wilt niet vonken

D4M4G3X

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een Fosti Retro scooter tweedehands al een tijdje geleden gekocht met op de teller 8816km en zonder garantie.

Heeft altijd perfect gelopen, tot op een dag ik weg wilde, hij startte, ik stap even af om de deur dicht te doen en hij valt uit.

Sindsdien voor geen mogelijkheid meer aan de praat gekregen, benzine zit zo goed als vol. Ik heb de volgende dingen vervangen, maar nog geen geluk gehad.

Nieuwe bougie
Nieuwe bobine
Nieuwe cdi
Verschillende accu's

Mijn kennis houd daar verder een beetje op op dit gebied, dus mijn vraag, weet iemand toevallig wat dit zou kunnen zijn?

Ik merk wel verschil in geluid als ik de bougie er in of er uit heb, dus misschien zie ik iets over het hoofd? Tegen het frame in elk geval geen vonk!

Alvast bedankt,

Dave
 
Advertisement - register to remove this

De Fosti Retro heeft, dacht ik, een schakelaar bij de standaard als beveiliging, kijk hier eens naar.

Of anders neem even het contactje van de zwart/witte draad bij de 2 polige connector van je cdi los en kijk dan of je wel vonk hebt.
Dit doe je door het weerhaakje het van contactpennetje met een paperclip of fijn schroevendraaiertje opzij te drukken en aan de draad te trekken.
Het contactpennetje komt dan uit het plastic gedeelte van de connector en kun je na de test weer zonder beschadiging gewoon terug steken.

Klik even op de link hier beneden dan kun je zien hoe deze schakelaar er ongeveer uitziet:
https://www.scootparts.nl/jiffy-schakelaar-china-retro-scooter-gy6
 
Last edited:
Back
Top