Bougie probleem

JustNick-17

New Member
Hallo ik heb een Peugeot jetforce hij rijd 55
17.5 mm
Standaard uitlaat

Ik heb al weken problemen met Mn bougie Mn bougie gaat elke keer na 2-3 dagen stuk en heb er ondertussen al 100 euro aan uitgegeven... Kbent beetje beu weet totaal niet wat het is als ik zonder filter reed deed hij 4 dagen met sproeier 64 beetje te klein maar geloof me dan doe ik er nog het langst mee en met orginele filter word die precies tien keer zo warm geen idee hoe het komt maar het komt erop neer datk elke keer nieuwe bougie moet steken en dit best prijzig word aan wat kan dit liggen? Membraam is al vervangen
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor bougietjes heb je al geprobeerd blauwe nummers welke hittegraad 7 of 8 standaard geven ze voor de jetforce ctech een hittegraad 7
01484663_hi.jpg
met een hittegraad 8 wordt je cilinder minder warm dan met de 7 en let vooral op of je de juiste maat schacht heb dit is de lengte van schroefdraad verder zou ik t even niet weten je ontsteking misschien ???
 
Last edited:
Ga ook niet te koud met de bougie, anders brand hij zich zelf ook niet meer goed schoon. (daardoor gaan ze ook kapot)

Als je al weet dat je naar 3 nieuwe bougies en om de 2-3dagen stuk zijn. Dat het weinig zin heeft om er alsnog een nieuwe bougie erin te draaien..


Kan om meerdere redenen kapot gaan:

- Te arm mengsel (dan word het ding te warm en verbrand gewoon kapot)
- Verkeerde type bougie dat er gebruikt word
- Anders heb je een ontsteking die slecht is en die dus de bougie kapot maakt. (CDI / bobine / stator)
 
De ontsteking stator zoals eurokit ook al schreef is nogal een zwak punt bij de jetforce zo heb ik vrij recent ondervonden zie mijn recente post Link
je sproeier 64 zou ruim voldoende moeten zijn met een standaard 12 mm gurtner carburateur ikzelf rij met een 60 hiermee blijft mijn motor temp lekker laag in combinatie met een hittegraad 8
standaard hoort er een 58 sproeier in maar je hebt het over een 17,5 mm carburateur en als ik het goed heb ga je dan richting de 70 maar dit is een kwestie van bougiekleur checken
bougiekleur.jpg
 
Last edited:
Ga ook niet te koud met de bougie, anders brand hij zich zelf ook niet meer goed schoon. (daardoor gaan ze ook kapot)

Als je al weet dat je naar 3 nieuwe bougies en om de 2-3dagen stuk zijn. Dat het weinig zin heeft om er alsnog een nieuwe bougie erin te draaien..


Kan om meerdere redenen kapot gaan:

- Te arm mengsel (dan word het ding te warm en verbrand gewoon kapot)
- Verkeerde type bougie dat er gebruikt word
- Anders heb je een ontsteking die slecht is en die dus de bougie kapot maakt. (CDI / bobine / stator)
Te arm zou me sterk lijken eerst probeerde ik sproeier 71 deedk er 1 dag mee met 64 doek dr 3 dagen mee dus heel vreemd..
 
De ontsteking stator zoals eurokit ook al schreef is nogal een zwak punt bij de jetforce zo heb ik vrij recent ondervonden zie mijn recente post Link
je sproeier 64 zou ruim voldoende moeten zijn met een standaard 12 mm gurtner carburateur ikzelf rij met een 60 hiermee blijft mijn motor temp lekker laag in combinatie met een hittegraad 8
standaard hoort er een 58 sproeier in maar je hebt het over een 17,5 mm carburateur en als ik het goed heb ga je dan richting de 70 maar dit is een kwestie van bougiekleur checken
View attachment 50118
Dit is de kleur altijd van Mn bougie ...
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    106.7 KB · Views: 13
Te arm zou me sterk lijken eerst probeerde ik sproeier 71 deedk er 1 dag mee met 64 doek dr 3 dagen mee dus heel vreemd..


Ik zou zelf wat verder kijken dan alleen de sproeiers.. Of je nou 1 dag ermee doet of 3 dagen.. Dat is allebei veelste kort.. Dus vermoed dat er wel iets meer aan de hand is dan dit.

Heb je ook al eens naar de vonk sterkte gekeken? Misschien komt er een heel lullig vonkje vanaf..
Kan ook zijn dat hij misschien iets te laat of iets te vroeg vonkt en daardoor de bougies kapot klappen.. Dus het zou misschien een timing probleem kunnen zijn..

Wat niks kost is even het vliegwiel eraf halen en daar alles even inspecteren / schoonmaken.. CDI of pickup kan misschien het probleem veroorzaken..

(de stator geeft alleen spanning, en zit altijd al gefixt op het carter, enigste wat daar kapot aan kan gaan is als je de spoelen beschadigd.)

De bobine is niks meer als een spoel die de spanning oplaad naar een hogere spanning.(soort condensator). (bobine kan je meten op weerstand), zolang die weerstand klopt is de bobine in orde. Dus alleen CDI en pickup blijven dan over..
 
Back
Top