Boetes gaan vet hard omhoog vanaf januari 2006

Erwin280

Well-Known Member
Hey mense ik heb van een paar mensen gehoort dat de boetes voor te hard rijden veel hoger gaan worden is dat waar. Hij zij dat je bij de 2,0 kw 170 euro moet betalen. En dat voor de lagere snelheden de boetes ook veel hoger zijn. Is dat echt waar???
 
Advertisement - register to remove this

teveel geld ofzjoo :?

nja k ga toch std rijden met me slider :p ( als ik m heb ) :+

maarja, het zou goed kunnen dat de boetes zo omhoog gaan, alleen dan vind ik wel raar dat ze nu lager zijn als voorheen?...
 
Erwin280 said:
goh wat jammer nou he. Jammer dat ze er niet meteen 1000 van maken en scooter in de pers of niet???
Netzoals in belgië :)

Kijk , ik heb een hekel aan dat NRX volk dat elke dag door me straat heen rijd zonder helm , niet verzekerd etc.

Daarvan moeten ze per direct hun scooter afpakken en in de pers douwe.

Die 170€ boete betaald hun pappie en mammie wel , daar leren ze het niet van :|
 
hmm dan is het bij mij toch echt anders... ik rijd altijd met helm/verzekering en mijn boete word niet betaald door papie en mamie :*
 
GoRiLlAz said:
lol, nej echt :+ maar je was eerder met posten, mijn post was over RemcoV :*

Ik rijd niet meer over straat met een scootertje ( Mede dankzij de boetes die ik elke keer opliep omdat ik gewoon simpelweg GEEN 45 kan rijden )

Word je gepakt , tsja jammer :)

Tis helaas jammer dat dat NRX volk het verpest voor het andere volk dat wel normaal kan rijde met een ander uitlaatje bijv :)
 
GoRiLlAz said:
hmm dan is het bij mij toch echt anders... ik rijd altijd met helm/verzekering en mijn boete word niet betaald door papie en mamie :*

Kzeg ook niet dat jij zonder helm rijd hoor :*

Jammer dat er 2 verschillende groepen zijn :)
 
ja is echt waar
Brommer, Scooter en Snorfiets
Snelheid Snelheid Vermogen Boete
Bruto Netto Kw
23.58 20.58 0.1
32.69 29.69 0.2
38.48 35.48 0.3
43.36 40.36 0.4
47.66 44.66 0.5
51.12 48.12 0.6 Sepot (geen boete)
54.18 51.18 0.7 € 23,-
56.95 53.95 0.8 € 34,-
59.51 56.51 0.9 € 48,-
61.58 58.58 1.0 € 58,-
64.04 61.04 1.1 € 69,-
66.13 63.13 1.2 € 81,-
68.08 65.08 1.3 € 93,-
69.91 66.91 1.4 € 107,-
71.64 68.64 1.5 € 121,-
72.33 69.33 1.6 € 121,-
74.95 71.95 1.7 € 145,-
76.50 73.50 1.8 € 161,-
78.00 75.00 1.9 € 170,-
+ 78.00 + 75.00 en meer Officier van Justitie bepaald



Ook onderstaande boetes worden in 2006 fors verhoogd.
Gemiddeld ga je € 90,- betalen. Onderstaande bedragen zijn van 2005.

Overtreding Boete
Bestuurder jonger dan 16 jaar
€ 125,-
Niet kunnen tonen bromfietscertificaat
€ 20,-
Zonder bromfietscertificaat rijden
€ 65,-
Geen of geen goedpassende helm dragen
€ 55,-
Door rood bij een verkeerslicht rijden
€ 40,-
Geen voorrang verlenen op/bij een zebrapad
€ 45,-
Als bromfietser de fietsstrook met doorgetrokken streep gebruiken
€ 40,-
Tijdens het rijden een mobieltje vasthouden
€ 40,-
 
Ook onderstaande boetes worden in 2006 fors verhoogd.
Gemiddeld ga je € 90,- betalen. Onderstaande bedragen zijn van 2005.

Wat word hiermee bedoeld? Dat iedereen minimaal al voor €90,- binnensleept per keer omdat er met elke scoot wel wat is :?
 
RemcoV said:
Ik rijd niet meer over straat met een scootertje ( Mede dankzij de boetes die ik elke keer opliep omdat ik gewoon simpelweg GEEN 45 kan rijden )

Word je gepakt , tsja jammer :)

Tis helaas jammer dat dat NRX volk het verpest voor het andere volk dat wel normaal kan rijde met een ander uitlaatje bijv :)


helemaal mee eens , dat de boete's hoger worden en dat de politie steeds meer controleert komt niet anders dan door debielen die de hele dag op een scooter rondcrossen door de stad oid als een gek , daarom ben ik voor een strengere theorie en praktijk examen ,zodat niet iedere gek zo op een brommer kan rijden...


ik heb ook absoluut geen std brommers/scooters , maar ik pas me aan aan de rest van het verkeer , het is ook niet de snelheid die bepaald wat er gebeurd , het is puur en alleen de berijder die zich aso gedraagt , of dat nu compleet std is of zwaar opgevoerd ,dat boeit niet.

er zijn zat mensen die met een R1 , fireblade of wat dan ook rijden die ook geen ongelukken hebben , zich ook gedragen , en dat neem ik dan de politiek WEL kwalijk , dat ze dus alles over 1 kam scheren.

mja , NRNIKS volk ,bedankt ;) :rolleyes:
 
WOu dat ik 2 jaar eerder 16 was... Wordt nu bijna 16 en nu moet ik in dit tijdperk rijden (moet niet maar jah :p) Zie wel hoe eht word. Als het te erg wordt kap ik er wel mee... Maar denk dat het hier nog wel mee valt.
 
Kut het is nog echt waar ook. Jammer dan maar geen nieuwe cilinder der onder. Heb hem nu goed afgestelt en hij heb van 0,8 naar 1,1 kw dus das wel kut 69 euro dus. Dat wordt begrensertje kopen. Dat je bij 0,8 geen boete krijgt heb het ook niet lang volgehouden. Ze misten zeker het geld.
 
1 tip: Koop dan helemaal geen begrenser maar houd die boete van 69€

Als ze je begrenser vinden ben je 5x zo duur uit :)

En de agent van tegenwoordig ( Althans hier ) , vind hem wel :)
 
erg jammer dat het voor de meeste van ons verpest is.. ik vind rollenbanken ook niet eerlijk.. dat je scooter hard KAN.. betekend niet dat je daadwerkelijk hard rijdt imo..
 
GoRiLlAz said:
hmm dan is het bij mij toch echt anders... ik rijd altijd met helm/verzekering en mijn boete word niet betaald door papie en mamie :*

Je rijd best vaak zonder helm en je rijd best gevaarlijk overal tussendoor :)
 
Back
Top