boete voor zonder kappen rijden?

Als ja aangehouden word zonder kappen en ze gaan dur over zeiken moet je gewoon zeggen dat je een tijdje terug een zwaar ongeluk gehad hebt maar dat je je geld van de verzekering nog niet gebeurt heb enzo. Dat werkt bijna altijd
 
je mag gewoon rijden zonder kappen maar je scooter moet wel verlichting hebben. ik reed ook een tijdje zonder kappen wat vuilnis zakken erover heen en verligting met tape vast gezet.
werd ook nog aan gehouden maar de wouten zeiden er niks van.
ik moest alleen ff blazen.
 
ik ben een x tijdens warm draaien bij mij in de poort/straat aangesproken door een agent wat ik aan het doen was ( toen ik me ntt nog had zucht.. ) Toen zei hij van jah je heb genoeg voor inbeslag namen
geen kappen
geen stickers
geen helm
teveel vermogen
Toen zei ik ben alleen me temperatuur aan het meten ( koso teller was net binnen toen.. ) en ik zeg zonder kappen??
toen zei hij jah is bescherming ofzo :S
Maarja een thomos dan?

Dus jah ik weet het ook niet helemaal maar het schrijnt temogen
:(
 
dat word dus toch kappen regelen want een frame heeft dus wel sherpe randen.
allemaal bedankt voor de reply's :)
 
Zonder kappen?

Ja als ik zonder kappen zou rijden dan krijg ik zeker een boete!Belgische wetgeving: Scooter zijn verplicht hun verlichting aan te zetten zowel overdag als 's nachts! En een booster zonder kappen heeft spijtig genoeg geen voorlicht meer...
 
Ik ben dus net gepakt door de politie met alleen een voorkap... ze zeiden niets over de kappen. Dus mag dus blijkbaar toch zonder kappen rijden of het was een sociale agent (hij heeft 4mogelijkheden tot boete uitschrijven achterwege gelaten)
 
lijkt me vrij logisch dat je niet zonder achterlicht mag rijden maar als je knipperlichten hebt.. moet je dan je arm uitsteken ofzo *zucht* :| ik kan waarschijnliujk ook tijdje zonder kappen gaan rondrijden want zal wel een tijd duren voor ik het verzekeringsgeld heb enzo..
 
Originally posted by aprilia-sr-2004
lijkt me vrij logisch dat je niet zonder achterlicht mag rijden maar als je knipperlichten hebt.. moet je dan je arm uitsteken ofzo *zucht* :| ik kan waarschijnliujk ook tijdje zonder kappen gaan rondrijden want zal wel een tijd duren voor ik het verzekeringsgeld heb enzo..

*zucht* als je scooter standaart knipperlichten heeft dan MOET je die gebruiken. het trucje van arm opsteken telt dan niet. je kan toch niet zonder kappen gaan rijden asjeblieft hé!
 
Kan je vertellen dat vandaag bij mij @ werk een maat van me collega langs kwam die Agent is, hij riep me erbij en zei me dat als hij mij tegen kwam in de staat waar ik in reed, hij me aan zou houden en dat mijn scooter de pers in ging als hij het volledig volgens de regels van een voertuig zou bekijken...

Zijn argument ervoor was dat een scooter op een bepaalde manier gekeurd wordt voor gebruik op de openbare weg, en als daar veranderingen in werden aangepast het niet meer HET veortuig was wat gekeurd was voor gebruik op de openbare weg....:|


Wat miste er aan mijn scooter: Voorspadbord, alle roostertjes uit min voorkap, de voorknipperlichten, het kleine kapje ACHTER je voeten, en het plaatje zat niet op de goede plek maar op mijn blok...:|

Scooter: Piaggio Zip 2000...

(Bij het door mezelf vermelden dat de achterrem het niet deed gingen helemaal de stoppen eruit bij 'm, maar hij was niet in functie...)

Ik mocht niet meer rijden zei hij en ik zou 'm nu zeker kwijt zijn als hij me 'smiddags zou pakken met de motor:p
Dit allemaal nadat ik in de 2 weken hiervoor 2(!!) keer ben opgepakt, 1 keer voor een rollenbank controle, en 1 keer voor door rood rijden (STOM!), maar daar werd nix gezegd over wat dan ook, de smeris bij de rollenbank dacht zelfs dat het een schakelbrommer was omdat hij de linkerremhendel helemaal in kon knijpen (8P) alleen een boete dus voor 2 gele plaatjes die misten (Mijn hele voorspadbord was eraf ...) en 0.4 dinges op de rollenbank wat ver onder de maat is :p8P:)

Volgens mij ligt het aan de persoon die je treft, maar als je een keer zo'n promotiegeile pain in the ass tegenkomt, kunnen ze je ervoor pakken als je het mijn vraagt...


*Verbaast mode* Tyfus wat een verhaal8P *Verbaast mode*
 
ik ben een x 2x gepakt op 1dag met mijn derbi.. had geen kappen erop... niks van gezegd...

schreven ze op: kleur: grijs...

haha mjah.. daarentegen is een maat van me eens aangehouden, en die kreeg een waarschuwing...
 
En die maat was ik dus :)

Ik kreeg een waarschuwing omdat ik net deed alsof ik onnozel was en niet wist dat het niet mocht :)

Maar ze zeiden wanneer ik verder zou rijden dat ik dan een boete kreeg !! en dat die mee ging naar het buro :)

ps siep jij had een derbi en daar zateh zoiezo al niet zoveel kappen op he :)
 
Back
Top