Boete voor achterop zonder helm

vwolsink

Jetforcer
Gisteren was een vriend van mij laat voor de bus, dus ik geef hem ff een lift. Maar hij heeft natuurlijk geen helm.

Nou rijd ik zo en zie ik 20 meter verderop een agent staan (bezig met een andere scooter), dus ik rem en laat mijn vriend afstappen en rij verder.

Nu hoor ik vandaag dus dat de agent, toen mijn vriend hem voorbij liep, een boete heeft gegeven. Nu vraag ik mij af of dat mag omdat de agent hem niet aangehouden heeft toen hij op de scooter zat, en het ruim 2 minuten later was dat mijn vriend de agent voorbij liep.
 
Advertisement - register to remove this

Als die hem heeft gezien dat die achter op zat zonder helm mag die een boete uitschrijven.

Je kan bezwaar proberen te maken, maar dat heeft weinig zin, tis jou woord tegen die van de agent, en 3 x raden naar wie de OvJ zal luisteren ! idd.. naar de agent.
 
Hmm, als hij je heeft zien rijden mag ie een boete geven. Ook al zit die vriend niet 8erop ten tijde dat de bon word uitgeschreven,
 
hou nu maar mooi je mond, de boete van je vriend zal niet veel bedragen en jij bent er zonder boete vanaf gekomen. je kon je scooter kwijt zijn. besef je dat?
 
Originally posted by Mayx
hou nu maar mooi je mond, de boete van je vriend zal niet veel bedragen en jij bent er zonder boete vanaf gekomen. je kon je scooter kwijt zijn. besef je dat?

waarom zou hij zijn scooter kwijt zijn?


als het 1 agent was kun je bezwaar maken.
jij en je vriend zijn met zijn 2e en hij is alleen dus heeft daar geen bewijs voor...

enne waarom rij je nie gewoon door?
dan had hij geen boete gehad want hij was toch nog bezig met een ander.
 
Originally posted by Mayx
hou nu maar mooi je mond, de boete van je vriend zal niet veel bedragen en jij bent er zonder boete vanaf gekomen. je kon je scooter kwijt zijn. besef je dat?

Onzin natuurlijk, die agent heeft gezien dat hij zonder helm reed en dan mag hij natuurlijk een bon uitschrijven. Bezwaar maken is nuttloos
 
Idd :) je kan het proberen, maar denk dat je niet veel kans hebt.. Waarom reed je er dan niet gewoon voorbij? En waarom liep die vriend daar dan voorbij :?
 
Weet ik veel, me vriend wou afstappen, naja is ook een beetje stom inderdaad.

Het maakt me verder niet veel uit, ik vroeg het me alleen gewoon af. En me scooter kwijt voor iemand achterop zonder helm slaat nergens op, dus ik denk dat jij beter je mond kunt houden Mayx. ;)
 
euh neen, ik heb het meegemaakt vwolsink. ik weet natuurlijk niet of je in belgie of in nederland woont maar in mijn geval is dat belgie. en hier ben je hem kwijt als je iemand achterop voert (met of zonder helm als je geen 18 bent maakt dat nog geen verschil) Nederland is echt wel een zalig land voor scooters.

even ter verduidelijking, ik had 250€ boete mijn vriend die achterop zat 25€ en ik was me scooter 2maanden kwijt. en bezwaar aantekenen heeft hier totaal geen nut. je mag dus wel serieus blij zijn!
 
Originally posted by Mayx
euh neen, ik heb het meegemaakt vwolsink. ik weet natuurlijk niet of je in belgie of in nederland woont maar in mijn geval is dat belgie. en hier ben je hem kwijt als je iemand achterop voert (met of zonder helm als je geen 18 bent maakt dat nog geen verschil) Nederland is echt wel een zalig land voor scooters.

even ter verduidelijking, ik had 250€ boete mijn vriend die achterop zat 25€ en ik was me scooter 2maanden kwijt. en bezwaar aantekenen heeft hier totaal geen nut. je mag dus wel serieus blij zijn!


mag je in belgië niemand achterop dan?
ik ben ook een keen aangehouden in belgië en had helm op en mijn maat ook.
ze hadden een tijdje achter me gereden en toen lieten ze me stoppen.
ik moest daar op het fietspad rijdenwerd me gezegt en hij vroeg hoe hard me scooter liep.
ik zei dus 45 en hij zo denk wel ietsje harder heb net achter je gereden.
maar ik mocht gewoon doorrijden zonder boete of iets.
 
Originally posted by Mayx
euh neen, ik heb het meegemaakt vwolsink. ik weet natuurlijk niet of je in belgie of in nederland woont maar in mijn geval is dat belgie. en hier ben je hem kwijt als je iemand achterop voert (met of zonder helm als je geen 18 bent maakt dat nog geen verschil) Nederland is echt wel een zalig land voor scooters.

even ter verduidelijking, ik had 250€ boete mijn vriend die achterop zat 25€ en ik was me scooter 2maanden kwijt. en bezwaar aantekenen heeft hier totaal geen nut. je mag dus wel serieus blij zijn!

Euhh nou ik woon in Nederland dus, en hier is het maximale wat je kunt krijgen voor iemand achterop zonder helm: die persoon 50 euro voor niet dragen helm, en jezelf 50 euro voor het achterop hebben van iemand zonder helm.

Ik wist niet dat belgie zo streng was.
 
tjah het is hier nu eenmaal ze. kutland maar wat doe je eraan... echt, je zou moeten beseffen hoeveel geluk je hebt. 100€ en je bent er vanaf... 'k wou dat het hier ook zo was
 
Originally posted by vwolsink
Euhh nou ik woon in Nederland dus, en hier is het maximale wat je kunt krijgen voor iemand achterop zonder helm: die persoon 50 euro voor niet dragen helm, en jezelf 50 euro voor het achterop hebben van iemand zonder helm.

Ik wist niet dat belgie zo streng was.

Bestuurder ook een boete? Hmz... ik heb geen boete binnegekregen voor iemand achterop nemen zonder helm. :) Zal misschien nog wel komen dan? :? Zij heeft de boete al wel binnen iig.

Om ff antwoord te geven op je vraag:
Agent heeft hem zonder helm achterop gezien --> dus boete.
 
Back
Top