Klacht voor boete voor rood licht??

Status
Not open for further replies.

runner38

Well-Known Member
Ik was twee maanden geleden door rood gereden met mijn bromfiets. Het was een driekleurige verkeerslicht op een (brom)fietspad.
De motoragent heeft niet precies gezien of ik door rood reed. Hij kwam van mijn zijkant en bekeurde mij voor het niet stoppen voor rood licht.

Hoe kan ik het beste klagen over deze beschikking. Dat ik het niet hoeft te betalen. Ik kwam er zelf niet uit ik hoop dat jullie mij helpen.

MVG

Wheelyboy:p
 
Advertisement - register to remove this

tja, eigen fout... je weet zelf dat je rood bent gereden en agent heeft gelijk. eigen schuld moest je niet door rood rijden ...
 
idd als je zelf al zegt dat je door rood reed, waarom wil je dan bezwaar maken....
 
Naast dat heeft het geen eens zin om bezwaar in te dienen, iemand die ik ken heeft het een keer gehad met de auto.
Persoon reed door oranje ligt en een personen auto met een agent daarin "undercover auto" hield hem aan en zei dat die door reed en niet stopte.
Hij kreeg hiervoor een bekeuring en hij was het er niet mee eens, tenekend ook bezwaar e.d e.d en is toen een gerechtelijke procedure gestart die hij uiteindelijk verloor.
Kortom: De kosten waren naast de schikking ook nog eens de procedure :).

Dus wees verstandig en bespaar jezelf een hoop ellende en ergenis en betaal gewoon die bekeuring netjes op tijd.
 
Ik vind het politioneel systeem niet goed. Agenten hebben 99% van alle zaken alleenspraak of hoe je het ook wilt uitdrukken. Een agent zou je nog een boete kunnen geven als je door groen rijd bij wijze van spreken. Ik vond het jammer, want eigenlijk wilde ik ook bezwaar aantekenen tegen mijn boete voor het doorrijden bij rood licht. Was alleen al te laat..

Ik reed op het (brom)fietspad. Nu scheen de zon erg fel en hing best laag. Vóór het stoplicht (15m) was er een beetje schaduw van bomen en ik zag toen dat het licht op groen stond. Nu reed ik dus door. Toen ik heb stoplicht passeerde en opkeek zag ik geen groen licht meer, maar ook geen oranje of rood. Nu werd ik dus aangehouden door wouten die nota bene naast me op de weg reden, die ik allang opgemerkt had, daarom reed ik niet echt snel.
Boete van 90 euro gekregen van 2 groentjes..

Wat bleek naderhand..het stoplicht sprong van groen naar rood, dus het oranje was kapot oid. Had ik hiertegen wel bezwaar kunnen aantekenen en de boete tenietverklaard kunnen worden?
 
Als jij rechter was wie zijn verhaal zou jij dan geloven ik zou dan ook van de agent uit gaan..
 
Ik zou het protest wel aantekenen. Alleen omschrijf de situatie wel gedetaileerder als: "ik reed niet door rood en de agent vond van wel".
Neem mee in je verweer:

-De positie van de agenten op de weg ten opzichte van jou op het moment dat je "het feit" pleegde.
-Tijdstip & weersomstandigheden, zoals je zelf al noemde de laagstaande zon.
-Het niet functioneren van het verkeerslicht.

Het is altijd het proberen waard..
 
als er geen hard bewijs is foto of meerdere getuigen kan je het schudden.
Een agent staat in principe altijd 2-1 voor op jouw. Zo is het systeem nou eenmaal
 
ik heb het een keer gehad, stond er agent ver voor mijn op de stoep.
en ik stond op het stoplicht te wachten met me snorsfiets, samen met 2 mensen die druk met elkaar aan het lullen waren.

werd groen ik rijden, en die 2 mensen bleven staan voor het groene licht.
toen dacht die agent dat ik door rood reed.

bekeuring gehad van meneer natuurlijk en heb uiteraard een bezwaar schrift geschreven, zonder resultaat.

dus laat het maar lekker zitten, en wacht volgende keer netjes
 
je moet zoiezo in bezwaar gaan welke boete dan ook..
niet geschoten in altijd mis
nee heb je ja kan je krijgen
 
Sorry jongens , maar dit gedeelte is niet bedoeld om onder boetes uit te komen als je weldegelijk iets fout hebt gedaan + daar weet van hebt.

Het is algemeen bekend dat je niet door rood mag rijden , de TS geeft aan dat hij dat heeft gedaan.
We gaan dus niet mensen helpen hier onderuit te komen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top