Boete voor geen geldige verzekering

Yousif

Well-Known Member
Dag,

Mijn vrienden van het CJiB waren vriendelijk genoeg om mij een accept giro ter waarde van 270 eurie te sturen..

Waarom? Ik had mijn verzekering begin februari stop gezet, en kreeg ergens begin mei een bericht dat ik mijn kenteken moest schorsen (want het was gebleken dat uit hun controle op 24 maart, mijn kenteken niet geschorst was en ook niet verzekerd) om nogmaals (waarvan ik dus nu achter kom dat ze dus al een proces verbaal hadden opgemaakt op 24 maart) een proces-verbaal te voorkomen..
Dus ik had mijn kenteken maar meteen geschorst..

Nu, 29 juni, krijg ik een bericht, dat ze 4 maanden geleden, in maart dus, een controle hadden uitgevoerd en dat ik daar nu een boete voor krijg van 270 euro, terwijl ik na de waarschuwingsbrief in mei mijn kenteken meteen had geschorst..

Omdat ik mijn kenteken dus pas had geschorst na 24 maart krijg ik alsnog de boete.

Een aantal punten dus van mijn kant: Ik wist niet dat ik mijn kenteken moest schorsen nadat ik mijn verzekering had stop gezet en ik had na het bericht, dat ik kreeg rond 3 mei, direct mijn kenteken (online) geschorst.
Overigens vind ik het nogal onzinnig dat ze eerst begin mei een waarschuwing sturen en me dan bijna 2 maanden erna een accept giro thuis sturen..

Nu kan ik de zaak laten voorleggen aan de rechter, aangezien ik niet graag 270 euro betaal..
Maar hoe sta ik er dan voor?

Ligt het trouwens aan mij of is de boete opvallend hoog?

Alvast bedankt aan iedereen
 
Advertisement - register to remove this

Geen poot om op sta staan :)

Is gewoon algemeen bekend dat je een motorvoertuig welke op kenteken staat verplicht bent te verzekeren óf te schorsen.
Als je dat 2/3 maanden niet doet loop je zowiezo al veel risico en jij hebt net de shit dat ze even een database controle uitvoerde.

Schors of verzeker je niet ben je dus gewoon de sjaak en mag je betalen :)
 
Is het de 1e keer? Zoja, forse boete.

Ik kon dit erover vinden: http://forum.scooterforum.net/forum/f38/boete-niet-verzekerd-188647/ en dan je eventueel advies kan inwinnen bij het juridisch loket. Als je niet hebt gereden, dan zou ik zeker hier aktie op ondernemen. Heb je de scooter wel die tijd gebruikt, tja dan is het meer dan terecht :) Ik zie namelijk nergens staan dat je er niet meer mee rijdt?

De eerste keer ja, en ik heb er uiteraard niet op gereden, vandaar dat ik de verzekering had stop gezet.. In ieder geval bedankt voor de info, en ik zal het juridisch loket ook even benaderen.


@Pepijn
"Is gewoon algemeen bekend dat je een motorvoertuig welke op kenteken staat verplicht bent te verzekeren óf te schorsen."

Veel van mijn vrienden wisten dit ook niet, en ik vind het ook lullig dat ze me een brief sturen met daarin de informatie dat ik hem moet laten schorsen en me dan alsnog een accept giro toesturen twee maanden erna..

Maar goed, dat zal dan wel weer een manier zijn om even lekker 270 euro van een aantal jongeren met scooters af te troggelen : - )
 
Je krijgt ze ook voor de auto/motor hoor, daar is het nog duurder ;) Iig succes dan maar, anders duur leergeld.
 
Zoals ik al zei, hoor je het te weten :)

En zo niet? dan zoek je het op, alles staat op internet tegenwoordig :) Het is inderdaad een beetje lullig om toch de acceptgiro te sturen inderdaad, mja ik vind het ook erg lullig dat ik een parkeerboete krijg van 50e terwijl ik nog geen minuut verkeerd geparkeerd sta :)
 
Je krijgt ze ook voor de auto/motor hoor, daar is het nog duurder ;) Iig succes dan maar, anders duur leergeld.
Inderdaad, en ik krijg al zo weinig van de ib-groep ;(
Zoals ik al zei, hoor je het te weten :)

En zo niet? dan zoek je het op, alles staat op internet tegenwoordig :) Het is inderdaad een beetje lullig om toch de acceptgiro te sturen inderdaad, mja ik vind het ook erg lullig dat ik een parkeerboete krijg van 50e terwijl ik nog geen minuut verkeerd geparkeerd sta :)
Ja klopt, stom van me, ach ja, dan hebben we tenminste iets geleerd voor in de toekomst

In ieder geval bedankt aan iedereen, dit kan weg, aangezien ik maar gewoon ga betalen : -)
 
Back
Top