This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Boete voor rijden zonder helm

jeepfh

Official h0ning member
Ik ben ongeveer een maand terug aangehouden voor het rijden zonder helm.

Het ging zo:

We zaten met z'n 2en zonder helm op m'n gare neos (die inminddels weg is) en we kwamen net de stad uit na het huren van een video. Nog geen 100 meter voordat we thuis waren werden we aangehouden door de marechaussee voor te hard rijden en rijden zonder helm.
Volgens hun reedt ik met 70 over de rondweg. (zal net 60 geweest zijn, nl 70 op teller).
Vervolgens vertel ik een verhaal dat, dat niet kan omdat de originele uitlaat er nog op zat.
Ze kijken dus even naar de uitlaat en geven me gelijk (de sukkels).
En toen kregen we dus 1 boete voor het rijden zonder helm, omdat het anders wel een hele dure video zou zijn.

Alleen hebben ze de boete dus niet getekend en er staat ook geen datum op. Is deze dan wel geldig? En als ik hem nog krijg, hoe lang duurt dat dan, want zei hadden het over een paar dagen.

(BTW, ik weet dat het super stom is om zonder helm te rije)

Ik was bij een kameraad en had geen zin om eerst naar huis te rijden om een 2e helm op te halen.
Wou gewoon ff snel een video halen... was nog geen km rijden naar de stad

Last edited:
Idd, helemaal eigen schuld, zonder helm rijden is gewoon stom. Die boete kan me eigenlijk ook niet zo veel schelen, zoveel is het nou ook weer niet.
Ging me er alleen om of ie geldig was of niet.

Gewoon geldig dus, naja... de boete zie ik dan wel komen he

Ik zal maar nie teveel zeggen want heb ooit ook eens een boete gehad om zonder helm te rijden.
Ik weet niet of in jouw geval dit geldig isof niet, maar denk wel dat je nog je rekening zal krijgen.
Kan paar weken tot paar maand duren, langer dan een jaar is verjaring, telt dan niet meer.
Voor zonder helm heb ik 52,5€ betaald (2100BEF)

fuck lekker jezelf gast, moet ik hem soms gaan inscannen om het te bewijzen??? :|

De marechaussee is in hun regio de gemachtigd om bekeuringen uit te delen.

Last edited:
en zonder helm mag van mij wel 2x zo veel worden die boete wanr het is lomp ja of overdrijf ik nou ik ga ook nie voor de politie opnemen maar voor zonder helm hebben ze wel ergens gelijk

t'is net als je certeficaat die zou ik ook maar meenemen dat is ook zo'n domme boete gewoon geldverspilling dus gewoon meenemen dan certeficaat

Originally posted by YaMahA AeRoX
t'is net als je certeficaat die zou ik ook maar meenemen dat is ook zo'n domme boete gewoon geldverspilling dus gewoon meenemen dan certeficaat

YaMaHa AeRoX die posts van jou slaan nergens op heb je extra posts nodig ofzo 8P 8P