Boete voor Crossen in 't gras

Zero-X-Tuner

-Electronics Expert-
Ik reed laatst op mijn quad in een wijk in leeuwarden door een grasveld heen waar al enkele andere quads aan het crossen waren geweest...

Het was een soort van voetbalveldje en het gras was aardig nat...

Ik ging daar lekker in om crossen en toen ik terug naar m'n vrienden reed stond daar een "stille"...Hij was nogal kwaad en vroeg mij om m'n certificaat en noteerde m'n naam, adres, woonplaats, postcode, geboortedatum etc etc.

Hij zei dat hij met een comissie van de gemeente zou gaan kijken wat de schade aan het veld was en dat ik er nog van zou horen...

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat ik nou kan verwachten...

Wat zou ik in 't ergste geval voor 'n boete/straf etc. kunnen krijgen???
 
Advertisement - register to remove this

Crossen op een voetbalveldje is natuurlijk not-done
Aantonen dat jij die schade hebt gemaakt terwijl voor jou andere quads daar ook al bezig zijn geweest lijkt me echter onmogelijk.

Ben benieuwd wat dit gaat uitpakken, maar ik gok dat je er nooit meer wat van hoort
 
hey ik ben ook een keer gepakt toen ik aan het crossen was op het gras alsk me het goed herrinner kreeg ik toen 35 euro boete ofzo..
 
Bachhause said:
hey ik ben ook een keer gepakt toen ik aan het crossen was op het gras alsk me het goed herrinner kreeg ik toen 35 euro boete ofzo..

Had je toen veel omgeploegd???

Want die "stille" heeft mij maar 2 rondjes zien rijden...

de helft van 't veld was al omgeploegd door andere Quad rijders!
 
Zero-X-Tuner said:
Had je toen veel omgeploegd???

Want die "stille" heeft mij maar 2 rondjes zien rijden...

de helft van 't veld was al omgeploegd door andere Quad rijders!


die andere quad rijders maken niet uit

hij jeeft JOU ZIEN RIJDEN en dat zal hij verklaren

hij weet niet of jij daarvoor ookal reed maar daar zullen ze ongetwijfelt vanuit gaan

ofwel je bent de sjaak


hier hebben ze met een hijskraan over een grasveld een fietspad proberen te bereiken maar de wagen zakte het grasveld in

dus een stuk van 15M lang en 6M breed (probeerde steeds dmv kraanwagen op de poten te zetten een plank eronder te schuiven) totaal vernacheld

en daar gooien ze gewoon een compleet nieuw grasveld in op kosten van het kraanwaenbedrijf

dus 50X100M gras + 2 a 3 vrachtwagens en een paar kuup aarde en arbeidsloon

k hoop dat je ouders een goede verzekering hebben :X

misschien (hopelijk voor je) loopt het met een sisser af
 
nee khad toen ook niet veel omgeploegd, maar het gras zag er toen al aardig omgeploegd uit doordat paar andere jongens er al een puin van hadden gemaakt, maar khoop voor je dat het je niet teveel gaat kosten suc6 ermee..
 
GROSSIE said:
Gino?

mjah jij krijgt de boete omdat die het jou heeft zien doen

Hij zei nog voordat hij weg ging tegen mij :

"Jij bent...Den LuL"

't bleek een wout uit westeinde te zijn!!!
Woont bij een maatje van me in de straat en hij was niet eens in functie toen hij me pakte!
 
Dat maakt niet uit...

Ik heb een keertje een boete gehad van 35 euro voor het rijden over een grasveld met de auto. Maar als je echt schade heb aangericht kan dat verhaald worden op jou. Indien dat gebeurt zou ik eerst het bedrag afwachten.
 
Freezer said:
Dat maakt niet uit...

Ik heb een keertje een boete gehad van 35 euro voor het rijden over een grasveld met de auto. Maar als je echt schade heb aangericht kan dat verhaald worden op jou. Indien dat gebeurt zou ik eerst het bedrag afwachten.

Het enige gras wat echt kapot is gegaan is een stukje van 2 vierkante meter!
De rest van het gras is meer plat dan kapot! Dat is zich alweer aan het herstellen! en 35 euro boete zou ik opzich niet eens zo erg vinden!!!
Wat wel erg zou zijn is als ik dat hele F*cking grasveld moet gaan vergoeden!
 
tja , je bent er zelf aan begonnen ;) , mja , het is vernieling van gemeente eigendom , en dan halen ze vaak veel uit de kast , het enige wat je kunt doen is gewoon afwachten , je kunt je nu wel zorgen gaan maken maar de bekeuring of wat dan ook komt toch wel...

het is zelfs zo dat als je een auto gewoon parkeert op openbaar groen dat je al een bekeuring krijgt , dus laat staan als je er nog baldadigheid bij toevoegt ..


hier een link naar de pagina van het O.M. waar een boetebase op staat :

http://www.openbaarministerie.nl/boetebase/

via hier kun je kijken hoeveel het is , ik weet alleen niet onder welke overtreding ze dit rekenen.

je gaat gewoon de boetebase starten , dan naar MILIEU , dan naar GROENVOORZIENING , dan naar SCHADE TOEBRENGEN AAN HET GROEN MET EEN VOERTUIG , vanaf daar is het de vraag of hij jou onder bromfietsen rekent of onder motorvoertuig met 2 of meer wielen , daar zit verschil in dus..
 
Last edited:
Jij sloopt iets wat niet van jou is, das DOM :L

Zie het net als telefooncel slopen, spiegels van auto's aftrappen, bij de buurman het raam ingooien. Je hebt gewoon iets gesloopt, en daar zul je een beste boete voor krijgen klaar :)
 
MHR BELG said:
als het een stille was? rijd je toch gewoon weg :D


mischien dat dat in belgie zo kan , maar in Nederland is een Politieagent ALTIJD bevoegd om actie te ondernemen tegen criminaliteit als ie het ziet , dus als ie iemand iets ziet vernielen kan ie daar wat aan doen. als de man in kwestie nou al op het veld staat , en hij houd je tegen of staat voor de enige uitgang of wat dan ook dan kun je al niet weg. komt bij dat als je weg vlugt je nog veel strafbaarder bent en mischien zelfs wel voor de rechtbank mag komen , en dat voor een bekeuring van 35 a 50 euro... (teminse volgens de boetebase)

ze pakken je vaak toch wel en zeker als je al herkent bent..


mja, in de eerste plaats al dom om zoiets te doen ;)
 
Milieu
Groenvoorziening
Schade toebrengen aan het groen met een voertuig
Bromfiets
Boete: €30
Opmerkingen: NB: Deze overtreding is alleen strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald.
 
OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Milieu
Groenvoorziening
Schade toebrengen aan het groen met een voertuig
Motorvoertuig, twee of meer wielen
Boete: €50
Opmerkingen: NB: Deze overtreding is alleen strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald.
 
Zero-X-Tuner said:
OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Milieu
Groenvoorziening
Schade toebrengen aan het groen met een voertuig
Motorvoertuig, twee of meer wielen
Boete: €50
Opmerkingen: NB: Deze overtreding is alleen strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald.

Dit is een standaart bedrag. Mocht de gemeente schade eisen en de zaak voor laten komen dan kan dat bedrag aanzienlijk hoger worden.
 
Ik heb samen met een vriend van me die Hovenier is nog even naar het veld gekeken...de werkelijke schade aan het veld is een stuk gras van 3 m2 dus heb ik eigenlijk nog Mazzel gehad! De rest van 't gras is gewoon een btje plat en dat herstelt zich vanzelf wel weer :)
 
Back
Top