Boete? of toch niet...

haha... het genoteerd hectometer-paaltje is precies thv de invoegstrook.... Ik hinder dus altijd 1 van de 2 verkeersstromen als ik op de rechterbaan zit...

- of de auto die op de linkerbaan rijd
- of de auto die op de invoegstrook rijd.

Vreemd dus dat hij geschreven is... Ik ga gewoon naar de kantonrechter als het voor moet... Even wat foto's mee, afdrukken van google earth etc.. etc.. :)
 
Wat klopt er van het verhaal dat je niet in 1 traject 2x voor dezelfde overtreding mag beboet worden? Zijnde 2x doorgetrokken streep op 1 en dezelfde weg? Kost me dus 150+150=300 EURO

Plus nog 200 voor 30km/h, wat voor mij op een hele curieuze manier gemeten is. Ze hebben mij en mijn vader (beide op de motor) achtervolgd maar niet constant in zicht gehad. Wat ze hebben gedaan is HUN tijd over een bepaalde afstand gemeten. En dat omgerekend hoe hard WIJ minimaal gereden moeten hebben om hun voor te kunnen blijven. IK heb nog nooit van deze methode gehoord?
 
Plus nog 200 voor 30km/h, wat voor mij op een hele curieuze manier gemeten is. Ze hebben mij en mijn vader (beide op de motor) achtervolgd maar niet constant in zicht gehad. Wat ze hebben gedaan is HUN tijd over een bepaalde afstand gemeten. En dat omgerekend hoe hard WIJ minimaal gereden moeten hebben om hun voor te kunnen blijven. IK heb nog nooit van deze methode gehoord?

Ik heb hier ook altijd moeite mee, maar wanneer zij de meting eindigen op dezelfde afstand van jou/jullie waarop zij de meting hebben gestart, kan het wel. Dan is het gewoon eenvoudig afstand gedeeld door de tijd.
 
haha... het genoteerd hectometer-paaltje is precies thv de invoegstrook.... Ik hinder dus altijd 1 van de 2 verkeersstromen als ik op de rechterbaan zit...

- of de auto die op de linkerbaan rijd
- of de auto die op de invoegstrook rijd.

Vreemd dus dat hij geschreven is... Ik ga gewoon naar de kantonrechter als het voor moet... Even wat foto's mee, afdrukken van google earth etc.. etc.. :)

Je moet gewoon op je baan blijven. De invoeger moet zijn snelheid aanpassen aan het verkeer, niet jij. Ik doe het ook weleens hoor, maar het mag officieel echt niet...
 
Het kan ook voor gevaarlijke situaties zorgen. Zeker als iedereen als een bejaarde met 80 invoegt, of niet optimaal gebruik maakt van de invoegstrook. Door acceleren tot je gelijke snelheid hebt aan het overige verkeer en dan pas invoegen.
 
Het kan ook voor gevaarlijke situaties zorgen. Zeker als iedereen als een bejaarde met 80 invoegt, of niet optimaal gebruik maakt van de invoegstrook. Door acceleren tot je gelijke snelheid hebt aan het overige verkeer en dan pas invoegen.

Tja, zo goed als iedere auto is in staat om makkelijk 100 te rijden op het moment dat je in KAN voegen. Irriteer me mateloos aan mensen die te veels te langzaam rijden op de invoegstrook, vooral omdat het nergens voor nodig is.
 
Ik rijd veel in een Fiat cinquecento en met dat ding haal ik de 120 niet hoor op menig oprit, of ik moet alle versnellingen vol gas trappen.
 
Mja maar veel mensen komen met zo'n auto al in zijn 4/5 de oprit van de snelweg op.. ja dan duurt het lang totdat je op 120 bent :P
 
Logisch maar daar gaat het bij invoegen niet om, dan moet je gewoon planken zodat je minimaal met 100 de snelweg op kan gaan.
 
Ik had zaterdag nog massol. Voet bijna door de bodem heen van de bus, omdat we vrij veel haast hadden. Net voor de Beneluxtunnel ineens een motoragent vanuit het niets naast me. Reden op dat moment 130 ipv 100, dus iets van het gas af. Maar hij ging er gewoon naast rijden en liet merken dat het wat langzamer moest :+ .
 
Sommigen zijn idd wel relaxt, had ook echt serieus 1x in mn leven mn gordel vergeten en ik reed 100m pas en er stond ook een motoragent naast me, maakt beweging van gordel aandoen en reed weer weg :W

Zo kan het ook :P
 
Toen we vroeger met de Ferrari enz naar Italie gingen kregen we alleen maar duimpjes van die agenten.. hoe harder hoe beter :D
 
Heb wel is meegemaakt dat ik in 2 uur tijd, 2 keer door dezelfde agent aangehouden ben bij zo'n verplaatsbare verkeerscontrole (snelheid, gordel..). Beide keren reed ik te hard en beide keren geen gordel om.
Eerste keer een waarschuwing voor beide gevallen. En de tweede keer vond die me een dombo en zou ik de volgende keer wél een boete krijgen.

Dus, geen boete gehad. :D
 
Back
Top