boete binnen met fout wat nu ?? en wie weet de regels voor meten geluid

jorenv

Buiten gebruik
Ha,

Ik heb nu mijn eerste boete binnen voor geluid..
Ik heb die brief van het CJIB even goed gelezen en kwam
al snel tot de conclusie dat er een klein foutje in zit..
Mijn adres is als eerste foutief opgeschreven.
Ten tweede is de pleegplaats en pleeggemeente niet juist.
Hier staat namelijk vermeld dat het strafbare feit (overschrijding van het geluidsniveau) in
de stad Utrecht is geweest en daarmee ook in de gemeente Utrecht. En dan ook nog eens op de daalderslag in Utrecht.Allemaal leuk en aardig maar het is in Houten gebeurd en Houten is ook nog eens een gemeente dus het moet 2 keer Houten zijn in plaats van Utrecht. Meteen vroeg ik me af of er een daalderslag in Utrecht bestond. Maar nee hoor na een vluchtige blik in het stratenboek kwam ik er achter dat er geen daalderslag in Utrecht bestond. Dus ik word hier eigenlijk bekeurd voor iets wat gewoon weg niet mogelijk is. Het bestaat niet.

Nou is mijn vraag eigenlijk wat moet ik nu doen ??
Moet ik gewoon nettjes betalen ? Of een brief schrijven of de zaak voor laten komen.
En wie weet er of deze gegevens ook worden gebruikt (die op de brief van CJIB staan) als je voor moet komen.. Iemand enig idee ?? En hoe zit het met een foutief adres ?

Ook zou ik graag willen weten wat de regelgeving is wat betreft het meten van geluid.
En hoe dit precies in zijn werk gaat. Volgens mij is het niet waarschijnlijk dat ze het achterwiel omhoog mogen trekken en dan effe volgas aangezien je geen demping hebt van trilling op de grond of dergelijken en dat je veel en veel meer toeren maakt.

Als iemand wat weet zou die effe kunnen replyen.

alvast bedankt Joren
 
Advertisement - register to remove this

krijg net 1 minuut geleden er ook 1 binnen voor snelheid... klote zoooi hier staat de gemeente en plaats wel goed.
 
kheb gehoord dat ze het geluid minstens 1 meter van je demper af moeten meten en dan mag het maximaal 97 db zijn geloof ik.
IK weet dit alleen niet zeker |(

IK had trouwens ook boete en daar stonden ook fouten in maar die moest ik wel gewoon betalen :(
volgens politie reed ik op een 8P PUCH CITTA 8P maar ik reed op een vespa ciao 8)
 
Originally posted by gele runner
kheb gehoord dat ze het geluid minstens 1 meter van je demper af moeten meten en dan mag het maximaal 97 db zijn geloof ik.
IK weet dit alleen niet zeker |(

IN HET BOEKJE VAN EEN VRINED VAN MIJ STOND 94 8P WAS EEN ERKEND BOEKJE... (VAN MIJ OOK HOOR:p)

IK had trouwens ook boete en daar stonden ook fouten in maar die moest ik wel gewoon betalen :(
volgens politie reed ik op een 8P PUCH CITTA 8P maar ik reed op een vespa ciao 8)

DIEZELFDE VRIEND REED OP EEN MALOSSI SCOOTER :S

WAS GEWOON EEN SR MET YASUNI EN ! MALOSSI STIKKERTJE
:|
 
die geluidskeuring is zoooooooo makkelijk onderuit te komen.. ik weet de precieze tekst niet en heb ook geen zin om het op te zoeken maar het is zoiets:

Geluidsmeting.

euh. De meting moet alseerst plaatsvinden op een niet verharde ondergrond ivm reflectie. (Gras dus) Verder mogen er 0 objecten in een straal van 10 meter staan ofzo (dat zijn dus: oto's STOEPRANDEN etc etc) er moet gemeten worden onder een hoek van 45 graden van het open uiteinde van de uitlaat en de dB meter moet op 1meter afstand gehouden worden. (hadden ze een meetlint bij zich om dat te meten?) Het wordt nog veel mooier :)

Volgas onbelast draaid een scooter makkelijk 12.000 a 13.000 toeren. Zelfs een begrenzde standaard scooter. Het vermogen moet gemeten worden bij 3/4 van het toerental waar het topvermogen zit. Stel het vermogen zit bij 8.000 toeren dan moeten ze dus bij 6.000 toeren meten. (hebben ze een geeikte toerenteller bij zich die ze aansluiten op je scooter?)

is het antwoord op 1 van deze bovenstaande vragen nee (zal wel :)) dan is de meting ongeldig. Poep simpel om onderuit te komen dus.. alleen niemand neemt de moeite.

gisteren op de TV die reportage over de TT gezien? Gingen ze op de snelweg alle motoren aanhouden om de dB's te meten.. same shit.. ze lieten al de CBRren enzo op een parkeerplaats langs de snelweg ff volgas in z'n vrij lekker tegen de toerenbegrenzer aanhikken... en zowat iedereen een boete... gek he?
 
ja ff brief schrijven dus want alle antwoorden zijn NEE..
het was net 5 meter van hun mooie scooterteam Utrecht bus vandaan en de meter zat zowat in mijn uitlaat er werd gemeten op asfalt en volgas....
:)
 
Back
Top