Blue Shark
www.Blue-Shark.tk
Ik zal mijn verhaal ook eens helemaal doen. Mijn vader is er altijd al tegen geweest dat ik iets van scoots/quads/moto's zou kopen... Op men
16 jaar wou ik O zo graag een scootertje kopen , dus ik naar men vader gestapt en gevraagd of ik een scooter mocht kopen. En ik zei er meteen bij dat ik alles zelf zou betalen! En dan kreeg ik natuurlijk als antwoord dat het mocht. x| Ik keihappy en kocht me een booster spirit aan. (Zoals elke echte belg :+ ) Eerst koop je zo wat plastieke rommel uit de winkels, dan ben ik begonnen met men velgen te polijsten, was goed gelukt dus ben ik zo elk aluminium onderdeel van de booster afgegaan.:* Na 2,5jaar zag hij er zo uit:
Dan was ik die 45-wetgeving kotsbeu :X en zocht ik naar een andere oplossing... Dan kwam ik op het idee om me een runner 180 of een runner 125 aan te schaffen, maar mocht niet van men vader... Dan wist ik een aerox 100 voor een mooi prijsje te koop staan! En na lang zagen mocht het dan! +ralf+
Op men verjaardag(toevallig) gaan halen :+ , zo was hij toen ik hem kocht:
:L
En zo zag hij eruit sprintseizoen 2006:
Lekker standaard look en had een werkelijke snelheid van 83km/u :X
Zo ben ik begonnen met dat 100 blok op te voeren, dit was het setupje:
*Malossi 115cc stage 2 tuned
*Malossi delta clutch koppeling
*Malossi torque driver(poulie)
*Malossi Multivar 2000 voor 14pen
*Malossi trekveren, drukveer, gewichten
*Malossi vl14 membraam + carbonfiber membraamplaatjes
*Dellorto 21mm carbu
*Technigas RS voor 100cc
*Platium bougie
*champion bougiedop
Ik had een gietijzeren cilinder gekozen voor zen betrouwbaarheid en veel koppel. Met deze setup 10,5Pk gehaald en een lekker koppel!
En dan krijg je het fenomeen van "ik wil meer!" Dus ben ik op zoek gegaan naar en LC blokje +pippi+
Dan een lekker straatsetupje samengesteld:
*Stage 6 70cc vlinder racing
*Hebo 12pen krukas
*21mm carbu + malossi VL14
*MHR 2000 vario
*MHR delta clutch
*Yasuni C16
*Malossi Overrange poulies
*Malossi Overrange halfpoulie
*Malossi Overrange V-snaar
*Malossi wingbell
*Carters uitgefreest op maat van cilinder
*Cilinder lichtjes getuned
*Platium bougie
*champion bougiedop
*SKF C3 lagers
*Twin air kelk
Goed voor 16Pk!
Soepje gemaakt van hoe ik hem uiteindelijk wilde hebben:
Vario, koppeling, overrange, enzo..:
Blokje gepolijst:
En zo monteer je een carbu::W :+
Velgjes, banden en voorkap gekocht:
Groepsfoto van alle pretspulletjes(enkel overrange en complete inlaat ligt er niet bij):
Blokje in elkaar gestoken.
[ir]http://users.pandora.be/blueshark/project21.jpg[/ir]
De cilinder @ gemonteerde status en de krukas die nog even naar buiten kon piepen.
Blokje gestoken:
Onderkuip moest ook iets zeer apart worden! Hier steekt het meeste tijd in van alle kappen!! x| Op deze foto's is ze bijna klaar:
Men vader vindt het heel fijn dat ik zijn garage inpalm... :7
24 Februari, gaan banken met het nieuwe setupje! 16,095pk gescoord en mooi plat! op de terugweg moest ik op men stuur gaan hangen om hem aan de grond te houden! leuk voor een straatsetupje
Grafiek:
Compilatiefilm:
http://www.zippyvideos.com/249148957411174...o_sharky_movie2
Onderkuip in afwerkmodus.
Het rechter zijkapje is gepoyesterd, klaar voor af te werken met plamuur.
De onderkuip nog eens:
Censuur op enkele foto's was men voorkap, die moest nog supprise blijven voor het tuningsalon...
Kniekap vol gaatjes geboord voor extra koeling. :+
Onderkuip toen hij eindelijk klaar was! Ineens ff gemonteerd om te zien hoe het staat. :L
Het meeste tijd zit in de onderkuip, Zeker 20 a 30uren aan kwijt om deze vorm te verkrijgen! Heel wat gevloekt op de onderkuip!x| Dus daarom ga ik hier niet zomaar op alle wegen mee rondrijden... Deze leg ik op en kast opzij voor grote meetings:+ :W
We zijn nu net het 100% TUNING - tuningsalon gepasseerd, alles in supertempo geprepareerd! Jammer genoeg was hij nog niet helemaal afgewerkt(tijdgebrek).
Hier de pic's!
Filmpjes van zondagavond op de parking van het tuningsalon:
http://www.zippyvideos.com/9360211794408936/joris_sprints_1
http://www.zippyvideos.com/4281101204409036/joris_sprints
______________________________
Paar foto's van perkpolder, rest vindt je wel in het voorziene fototopic van perkpolder.
Ik heb lekker gesprint, deed het gewoon maar voor de fun. En was blijkbaar de slechtste nog niet... 5 sprints gewonnen van de 295474359! :+
+ralf+
______________________________
Ik zal ook eens een verslagje doen van meppel. Vrijdagavond scoot ingeladen in de koffer van onze jeep! :7
Dan nog de kar aangepikt voor gorro zen scoot nog mee te pakken... Zaterdag om 5u opgestaan en half 6 vertrokken richting merksem om gorro op te pikken en zen scoot op de kar te laden.
tagen half 7 waren we dan in gang, een hele rit! 280km gereden en we kwamen aan om half 10. Tim, gorro en den beillings hebbe lekker veel kunne sprinten. Ik heb jammer genoeg maar 1 sprintje getrokken...
Want ik heb problemen met men vertanding. Ze ratelde te hard! Ik heb de olie er eens eruit getapt en er zaten vrij veel metaaldeeltjes in... Niet goed dus:X Dan heb ik er verse in gedaan en hij ratelde niet meer. 1 sprintje getrokken en hij ging niet goed dus heb ik hem voor de rest van de dag maar op de stand van scooter power laten staan.
Inne heeft ook n hele fotoshoot gehouden van tim rox en de mijne stukje verderop. jullie zullen wel zien waarom :#
Hier nog pix van men scoot die ik op het net gevonden heb:
Het weer zat goed mee, goeie sfeer en goede organisatie! Dus het was zeker doe moeite om zo ver te rijden! +ralf+ Op het eind van de dag nog ff Machiel ff los getrokken want hij geraakte niet uit het "weiland" met de camionette van de Vinny. En rond half 5 waren we rijdende richting huis... Terugweg gaat altijd sneller en dat hebben we dan ook in 3u en 15min gedaan. (45min sneller) Totaal 540km gereden.
Vandaag heb ik ook nog ff de blokken gewisseld, zodat ik deftig de vertanding kan opengooien en zo kan ik nog rondrijden he! Aangezien het zo'n mooi weer is.+ralf+
AC power! :# (Dit blok is intussen al verkocht.)
______________________________
Nog eens van men kant laten horen. Er zit weer geld in het laatje dus kunnen we weer wat gaan shoppen.
Vandaag een lekkere Malossi 13/44 vertanding gekocht.
PVL digitale rotor en kundo achterveer was niet meer binnen. Dus daar ga ik volgende week nog even voor terug. één van de dagen wordt men zadel binnengegooid voor een mooi overtrekje! +ralf+
______________________________
Vandaag elektrische shit verder aangesloten van de rotor, ook het waterpompje en de killswitch kunnen hun werk nu doen. Dan kappen terug gemonteerd en dan zijn we wat gaan vlammen opt militair domein. Lekker geamuseerd Zo staat hij nu klaar voor de sprintmeeting morgen, zonder onderbuik want ik ga hem in Best op de bank gooien
Hier pix en een nieuw filmpje:
Filmpjeeeuuh!:
______________________________
Ik ken helemaal geen rydah srry
nu hij toch weer bovenaan de projecten staat ineens de pic's van Best dat ik gevonden heb:
We zijn rond 10u daar gearriveerd, scoots uitgeladen. Dan begonnen met men velgjes op te blinken, maar dat had ik al rap opgegeven toen het begon te regenen...x| Ik heb heel de dag maar 2 sprinjes getrokken een keer op de bank van Fred motoren gegooid. Er kwam "maar" 15,2Pk uitgerold, 0,8pk verlies dus terwijl ik meer verwachtte met men rotor! Ook waarschijnlijk door de uitzonderlijke weersomstandigheden(70% luchtvochtigheid, natte achterband, luchtdruk was maar 1009.) Binnekort nog eens banken en zien waar we meer uit kunnen halen.
______________________________
Foto's van mij in lint: Was leuke meting, alleen sloeg de sprintbaan zelf hard tegen... Ik had ze nog anders in men geheugen vorig jaar Verder was de organisatie vrij vaag qua sprinten. Ik heb 1 keer in de competitie gesprint en was gewonnen, maar toen moest de scooterspecial klasse. Niemand wist hoe het verder ging.. Maar swat ik heb me goed geamuseerd, lekker veel vrije sprints getrokken en ook paar nieuwe mensen gemeet. :+
En heb nog een paar pix die ik thuis geschoten heb:
______________________________
Hier nog wat pix die ze in heule gemaakt hebben:
______________________________
Nog eens een update voeren se:
De huidige setup wordt uitgebreid met:
* Malossi Speed 06 (7 spoelpoorten):
* 28mm carbu die ik al een tijdje had liggen:
* Schuin KRD spruitstuk:
Alles ff op zen tijd nu ik net een auto gekocht heb. Setup is draaiende tegen het sprintseizoen 2007! Zowel het optische wordt tegen dan allemaal in orde gebracht.
______________________________
Na lange tijd zullen we het hier ook eens up2date zetten. Ondertussen is er al heel wat gebeurt:
C21 aangeschaft en een M-stuurke:
Kiesler velg gekocht samen met een continental bandje:
Achterband en voorband bijeen:
Band ligt om de kiesler velg, heeeel plat. Das zo wa de stijl van choppers me nen extreem brede achterband, kvin da wel vet zo
Een V-Force membraam gekocht om ook is te testen
Stage 6 halfpoulieke gekocht:
Blokje ineengestoken en alle gietfouten(letterkes en overbodige kaderkes) weggedremeld.
Nieuwe achterveer gekocht omdat ik die vorige toch niet zo mooi vond
M-sturke gemonteerd, tellers en de domino snelgas, stuurclamp volgt nog!: (M-stuur is intussen al verkocht, het stond niet zo mooi op mijn scoot)
En op heden is het blokje nu ook gepolijst:
Ook de rotor heb ik en polijstbeurtje gegeven:
______________________________
Update!
Weeral liggen schuren 8P ik geraak het stilaan moe... x| Maar eens het blinkt ben ik al da zweet weer ff vergeten :love:
Dit weekend fourche gepolijst, en velgen opnieuw gepolijst. Achtervelg staat te koop, kieslervelg ga ik nog polijsten...
De picca's:
mvg Blue Shark :*
______________________________
Ik heb intussen niet stilgezeten, wederopbouw is begonnen. Blok is gemonteerd, scoot al deels qua elektrciteit en koeling terug aangesloten. Moet paar dingeskes nog kopen zoals een kieslerventiel, vers naftdarmpke en een carbu bochtje vooraleer ik verder kan. Allemaal klein dingeskes dus das niet erg. Ook een vers stuurtje gekocht, stuurconsoles erafgezwiert en snelgas erop. Ohja voorlopig niet op de pinkers en het achterlicht letten, er komt een led achterlicht op en de pinkers worden verwijderd. (Dit is blijkbaar niet verplicht volgens de Belgische wetgeving )
______________________________
Uitlaatje erop:
SSP rempotdeksels gekocht:
Ben nu aan het prutsen met die vacuum, vanaf dat vacuum defect gemaakt is (constante doorstroom naft zonder vacuumaansluiting) kan ik hem al eens in gang kicken.
______________________________
Spiksplinternieuwe 28mm keihin carb + Stage 6 kelk overgekocht van Lars. (kelk wordt verkocht want die past iet onder men kappen...) Heb hem al gemonteerd maar daar heb ik geen foto's van gemaakt. Ff al proefgereden op onze oprit en ik kan al zeggen, het knalt!
En een pak harder dan die stage6 Morgen plaat erop en wat op de baan verder afstellen. Dan gaat die binnekort de testbank op om te zien of we nog iets moeten aanpassen en dan rollen we het scoreblad uit de printer Ben eens benieuwd. Ik gok 21 a 22 pk
______________________________
______________________________
filmpje:
http://www.zippyvideos.com/531418436...6/proefrijden/
______________________________
Vandaag gebankt! En de 2de beste score ooit op die bank neergeprest! 23,4Pk piek. (23,146Pk mooi) Alles was min of meer goed afgesteld, niets meer wijzigd, de drukveer was wat aan de slappe kant, vandaar dat hij ook niet goed in toeren kon blijven. Dus binnekort verse dukveer erin en ook nog een verse riem!
Ahja de inkt van de printer was op... Dus heb ik maar foto's van het scherm gemaakt. De zwarte curve was de 1ste run en rond 40° hoe hoger de temp ging hoe slechter de curves liepen. E die rode curve moet je niet naar kijken, die heb ik gerold.. Volgend weekend wsl nog eens een paar runs doen met verse drukveer en mss nog paar aanpassingen..
pics:
______________________________
filmpje:
http://www.zippyvideos.com/2714621116753406/mvi_6902s/
Komende zaterdag hebo vario testen, de toplaag is van de MHR 2000 vario af en de variobus blijft soms steken wanneer hij te warm staat... Niet echt interessant.
______________________________
6 maand lang hebben men kappen op men kamer gelegen. Met een diepe zucht en een stofvodje ze naar beneden gehaald en terug op de scoot gemonteerd. Dan de complete scoot nog een lekker badje gegeven :+
Nu staat hij er weer netjes bij:
Op de foto's kan je ook een beetje zien dat ik nu met een ijzeren staaf als achterveer rijdt. Zo kan ik hem beter onder controle houden bij het vertrekken, maar nog niet genoeg. Fourche zal nog voor de helft omlaag moeten en dikkere olie erin...
______________________________
16 jaar wou ik O zo graag een scootertje kopen , dus ik naar men vader gestapt en gevraagd of ik een scooter mocht kopen. En ik zei er meteen bij dat ik alles zelf zou betalen! En dan kreeg ik natuurlijk als antwoord dat het mocht. x| Ik keihappy en kocht me een booster spirit aan. (Zoals elke echte belg :+ ) Eerst koop je zo wat plastieke rommel uit de winkels, dan ben ik begonnen met men velgen te polijsten, was goed gelukt dus ben ik zo elk aluminium onderdeel van de booster afgegaan.:* Na 2,5jaar zag hij er zo uit:
Dan was ik die 45-wetgeving kotsbeu :X en zocht ik naar een andere oplossing... Dan kwam ik op het idee om me een runner 180 of een runner 125 aan te schaffen, maar mocht niet van men vader... Dan wist ik een aerox 100 voor een mooi prijsje te koop staan! En na lang zagen mocht het dan! +ralf+
Op men verjaardag(toevallig) gaan halen :+ , zo was hij toen ik hem kocht:
:L
En zo zag hij eruit sprintseizoen 2006:
Lekker standaard look en had een werkelijke snelheid van 83km/u :X
Zo ben ik begonnen met dat 100 blok op te voeren, dit was het setupje:
*Malossi 115cc stage 2 tuned
*Malossi delta clutch koppeling
*Malossi torque driver(poulie)
*Malossi Multivar 2000 voor 14pen
*Malossi trekveren, drukveer, gewichten
*Malossi vl14 membraam + carbonfiber membraamplaatjes
*Dellorto 21mm carbu
*Technigas RS voor 100cc
*Platium bougie
*champion bougiedop
Ik had een gietijzeren cilinder gekozen voor zen betrouwbaarheid en veel koppel. Met deze setup 10,5Pk gehaald en een lekker koppel!
En dan krijg je het fenomeen van "ik wil meer!" Dus ben ik op zoek gegaan naar en LC blokje +pippi+
Dan een lekker straatsetupje samengesteld:
*Stage 6 70cc vlinder racing
*Hebo 12pen krukas
*21mm carbu + malossi VL14
*MHR 2000 vario
*MHR delta clutch
*Yasuni C16
*Malossi Overrange poulies
*Malossi Overrange halfpoulie
*Malossi Overrange V-snaar
*Malossi wingbell
*Carters uitgefreest op maat van cilinder
*Cilinder lichtjes getuned
*Platium bougie
*champion bougiedop
*SKF C3 lagers
*Twin air kelk
Goed voor 16Pk!
Soepje gemaakt van hoe ik hem uiteindelijk wilde hebben:
Vario, koppeling, overrange, enzo..:
Blokje gepolijst:
En zo monteer je een carbu::W :+
Velgjes, banden en voorkap gekocht:
Groepsfoto van alle pretspulletjes(enkel overrange en complete inlaat ligt er niet bij):
Blokje in elkaar gestoken.
[ir]http://users.pandora.be/blueshark/project21.jpg[/ir]
De cilinder @ gemonteerde status en de krukas die nog even naar buiten kon piepen.
Blokje gestoken:
Onderkuip moest ook iets zeer apart worden! Hier steekt het meeste tijd in van alle kappen!! x| Op deze foto's is ze bijna klaar:
Men vader vindt het heel fijn dat ik zijn garage inpalm... :7
24 Februari, gaan banken met het nieuwe setupje! 16,095pk gescoord en mooi plat! op de terugweg moest ik op men stuur gaan hangen om hem aan de grond te houden! leuk voor een straatsetupje
Grafiek:
Compilatiefilm:
http://www.zippyvideos.com/249148957411174...o_sharky_movie2
Onderkuip in afwerkmodus.
Het rechter zijkapje is gepoyesterd, klaar voor af te werken met plamuur.
De onderkuip nog eens:
Censuur op enkele foto's was men voorkap, die moest nog supprise blijven voor het tuningsalon...
Kniekap vol gaatjes geboord voor extra koeling. :+
Onderkuip toen hij eindelijk klaar was! Ineens ff gemonteerd om te zien hoe het staat. :L
Het meeste tijd zit in de onderkuip, Zeker 20 a 30uren aan kwijt om deze vorm te verkrijgen! Heel wat gevloekt op de onderkuip!x| Dus daarom ga ik hier niet zomaar op alle wegen mee rondrijden... Deze leg ik op en kast opzij voor grote meetings:+ :W
We zijn nu net het 100% TUNING - tuningsalon gepasseerd, alles in supertempo geprepareerd! Jammer genoeg was hij nog niet helemaal afgewerkt(tijdgebrek).
Hier de pic's!
Filmpjes van zondagavond op de parking van het tuningsalon:
http://www.zippyvideos.com/9360211794408936/joris_sprints_1
http://www.zippyvideos.com/4281101204409036/joris_sprints
______________________________
Paar foto's van perkpolder, rest vindt je wel in het voorziene fototopic van perkpolder.
Ik heb lekker gesprint, deed het gewoon maar voor de fun. En was blijkbaar de slechtste nog niet... 5 sprints gewonnen van de 295474359! :+
+ralf+
______________________________
Ik zal ook eens een verslagje doen van meppel. Vrijdagavond scoot ingeladen in de koffer van onze jeep! :7
Dan nog de kar aangepikt voor gorro zen scoot nog mee te pakken... Zaterdag om 5u opgestaan en half 6 vertrokken richting merksem om gorro op te pikken en zen scoot op de kar te laden.
tagen half 7 waren we dan in gang, een hele rit! 280km gereden en we kwamen aan om half 10. Tim, gorro en den beillings hebbe lekker veel kunne sprinten. Ik heb jammer genoeg maar 1 sprintje getrokken...
Want ik heb problemen met men vertanding. Ze ratelde te hard! Ik heb de olie er eens eruit getapt en er zaten vrij veel metaaldeeltjes in... Niet goed dus:X Dan heb ik er verse in gedaan en hij ratelde niet meer. 1 sprintje getrokken en hij ging niet goed dus heb ik hem voor de rest van de dag maar op de stand van scooter power laten staan.
Inne heeft ook n hele fotoshoot gehouden van tim rox en de mijne stukje verderop. jullie zullen wel zien waarom :#
Hier nog pix van men scoot die ik op het net gevonden heb:
Het weer zat goed mee, goeie sfeer en goede organisatie! Dus het was zeker doe moeite om zo ver te rijden! +ralf+ Op het eind van de dag nog ff Machiel ff los getrokken want hij geraakte niet uit het "weiland" met de camionette van de Vinny. En rond half 5 waren we rijdende richting huis... Terugweg gaat altijd sneller en dat hebben we dan ook in 3u en 15min gedaan. (45min sneller) Totaal 540km gereden.
Vandaag heb ik ook nog ff de blokken gewisseld, zodat ik deftig de vertanding kan opengooien en zo kan ik nog rondrijden he! Aangezien het zo'n mooi weer is.+ralf+
AC power! :# (Dit blok is intussen al verkocht.)
______________________________
Nog eens van men kant laten horen. Er zit weer geld in het laatje dus kunnen we weer wat gaan shoppen.
Vandaag een lekkere Malossi 13/44 vertanding gekocht.
PVL digitale rotor en kundo achterveer was niet meer binnen. Dus daar ga ik volgende week nog even voor terug. één van de dagen wordt men zadel binnengegooid voor een mooi overtrekje! +ralf+
______________________________
Vandaag elektrische shit verder aangesloten van de rotor, ook het waterpompje en de killswitch kunnen hun werk nu doen. Dan kappen terug gemonteerd en dan zijn we wat gaan vlammen opt militair domein. Lekker geamuseerd Zo staat hij nu klaar voor de sprintmeeting morgen, zonder onderbuik want ik ga hem in Best op de bank gooien
Hier pix en een nieuw filmpje:
Filmpjeeeuuh!:
______________________________
reindert said:Sorry dat ik zo onduidelijk was. Ik wil graag weten wat de setup is van de vrienden van rydah. Is het zo duidelijker?
Ik ken helemaal geen rydah srry
nu hij toch weer bovenaan de projecten staat ineens de pic's van Best dat ik gevonden heb:
We zijn rond 10u daar gearriveerd, scoots uitgeladen. Dan begonnen met men velgjes op te blinken, maar dat had ik al rap opgegeven toen het begon te regenen...x| Ik heb heel de dag maar 2 sprinjes getrokken een keer op de bank van Fred motoren gegooid. Er kwam "maar" 15,2Pk uitgerold, 0,8pk verlies dus terwijl ik meer verwachtte met men rotor! Ook waarschijnlijk door de uitzonderlijke weersomstandigheden(70% luchtvochtigheid, natte achterband, luchtdruk was maar 1009.) Binnekort nog eens banken en zien waar we meer uit kunnen halen.
______________________________
Foto's van mij in lint: Was leuke meting, alleen sloeg de sprintbaan zelf hard tegen... Ik had ze nog anders in men geheugen vorig jaar Verder was de organisatie vrij vaag qua sprinten. Ik heb 1 keer in de competitie gesprint en was gewonnen, maar toen moest de scooterspecial klasse. Niemand wist hoe het verder ging.. Maar swat ik heb me goed geamuseerd, lekker veel vrije sprints getrokken en ook paar nieuwe mensen gemeet. :+
En heb nog een paar pix die ik thuis geschoten heb:
______________________________
Hier nog wat pix die ze in heule gemaakt hebben:
______________________________
Nog eens een update voeren se:
De huidige setup wordt uitgebreid met:
* Malossi Speed 06 (7 spoelpoorten):
* 28mm carbu die ik al een tijdje had liggen:
* Schuin KRD spruitstuk:
Alles ff op zen tijd nu ik net een auto gekocht heb. Setup is draaiende tegen het sprintseizoen 2007! Zowel het optische wordt tegen dan allemaal in orde gebracht.
______________________________
Na lange tijd zullen we het hier ook eens up2date zetten. Ondertussen is er al heel wat gebeurt:
C21 aangeschaft en een M-stuurke:
Kiesler velg gekocht samen met een continental bandje:
Achterband en voorband bijeen:
Band ligt om de kiesler velg, heeeel plat. Das zo wa de stijl van choppers me nen extreem brede achterband, kvin da wel vet zo
Een V-Force membraam gekocht om ook is te testen
Stage 6 halfpoulieke gekocht:
Blokje ineengestoken en alle gietfouten(letterkes en overbodige kaderkes) weggedremeld.
Nieuwe achterveer gekocht omdat ik die vorige toch niet zo mooi vond
M-sturke gemonteerd, tellers en de domino snelgas, stuurclamp volgt nog!: (M-stuur is intussen al verkocht, het stond niet zo mooi op mijn scoot)
En op heden is het blokje nu ook gepolijst:
Ook de rotor heb ik en polijstbeurtje gegeven:
______________________________
Update!
Weeral liggen schuren 8P ik geraak het stilaan moe... x| Maar eens het blinkt ben ik al da zweet weer ff vergeten :love:
Dit weekend fourche gepolijst, en velgen opnieuw gepolijst. Achtervelg staat te koop, kieslervelg ga ik nog polijsten...
De picca's:
mvg Blue Shark :*
______________________________
Ik heb intussen niet stilgezeten, wederopbouw is begonnen. Blok is gemonteerd, scoot al deels qua elektrciteit en koeling terug aangesloten. Moet paar dingeskes nog kopen zoals een kieslerventiel, vers naftdarmpke en een carbu bochtje vooraleer ik verder kan. Allemaal klein dingeskes dus das niet erg. Ook een vers stuurtje gekocht, stuurconsoles erafgezwiert en snelgas erop. Ohja voorlopig niet op de pinkers en het achterlicht letten, er komt een led achterlicht op en de pinkers worden verwijderd. (Dit is blijkbaar niet verplicht volgens de Belgische wetgeving )
______________________________
Uitlaatje erop:
SSP rempotdeksels gekocht:
Ben nu aan het prutsen met die vacuum, vanaf dat vacuum defect gemaakt is (constante doorstroom naft zonder vacuumaansluiting) kan ik hem al eens in gang kicken.
______________________________
Spiksplinternieuwe 28mm keihin carb + Stage 6 kelk overgekocht van Lars. (kelk wordt verkocht want die past iet onder men kappen...) Heb hem al gemonteerd maar daar heb ik geen foto's van gemaakt. Ff al proefgereden op onze oprit en ik kan al zeggen, het knalt!
En een pak harder dan die stage6 Morgen plaat erop en wat op de baan verder afstellen. Dan gaat die binnekort de testbank op om te zien of we nog iets moeten aanpassen en dan rollen we het scoreblad uit de printer Ben eens benieuwd. Ik gok 21 a 22 pk
______________________________
______________________________
filmpje:
http://www.zippyvideos.com/531418436...6/proefrijden/
______________________________
Vandaag gebankt! En de 2de beste score ooit op die bank neergeprest! 23,4Pk piek. (23,146Pk mooi) Alles was min of meer goed afgesteld, niets meer wijzigd, de drukveer was wat aan de slappe kant, vandaar dat hij ook niet goed in toeren kon blijven. Dus binnekort verse dukveer erin en ook nog een verse riem!
Ahja de inkt van de printer was op... Dus heb ik maar foto's van het scherm gemaakt. De zwarte curve was de 1ste run en rond 40° hoe hoger de temp ging hoe slechter de curves liepen. E die rode curve moet je niet naar kijken, die heb ik gerold.. Volgend weekend wsl nog eens een paar runs doen met verse drukveer en mss nog paar aanpassingen..
pics:
______________________________
filmpje:
http://www.zippyvideos.com/2714621116753406/mvi_6902s/
Komende zaterdag hebo vario testen, de toplaag is van de MHR 2000 vario af en de variobus blijft soms steken wanneer hij te warm staat... Niet echt interessant.
______________________________
6 maand lang hebben men kappen op men kamer gelegen. Met een diepe zucht en een stofvodje ze naar beneden gehaald en terug op de scoot gemonteerd. Dan de complete scoot nog een lekker badje gegeven :+
Nu staat hij er weer netjes bij:
Op de foto's kan je ook een beetje zien dat ik nu met een ijzeren staaf als achterveer rijdt. Zo kan ik hem beter onder controle houden bij het vertrekken, maar nog niet genoeg. Fourche zal nog voor de helft omlaag moeten en dikkere olie erin...
______________________________
Last edited: