This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

-Blue Hazard- sfera project Vianen

thijsvanhasselt

Well-Known Member


We zullen ons even voorstellen voor de mensen die ons nog niet kennen We zijn Thijs en Daan (broers) en we komen uit Vianen. We hebben al een project pagina gehad, maar omdat alle foto's van internet zijn gehaald en het een beetje een zootje was geworden hebben we besloten om een nieuwe, overzichtelijke pagina aan te maken. Dus bij deze :cheer:

Het begon allemaal op 13 januari 2006 toen we voor 100 euri een gare sfera op konden halen in Vianen. Het ding liep niet en het zag er niet uit, maar mn broertje en ik zagen er wel wat in. Dit kwam ook omdat er een piaggio blok onder de sfera ligt waar we al goede ervaringen mee hadden.

Zo zag de scooter eruit toen we hem gingen halen :| |L






Wel heel erg dus :'(
Maar we wisten zeker dat het iets zou gaan worden

Eerst hebben we de sfera gestript, een stuk van het frame gezaagt, een achterkap van een sr pas gemaakt, het frame gespoten, zelf een zadel proberen te maken uit purschuim ( |L ) en nog een aantal dingen.

Dat zag er ongeveer zo uit:



Carterkap bling



Toen hebben we een rito as, een 21mm DO carb, MHR 2000 vario, een yasuni c20 en een polini corsa aangeschaft.
Dit liep wel grappig en we hebben de cilinder ook voor de gein getuned om ervaring op te doen (goed resultaat behaald trouwens ).

De ongetunede Corsa :kots:



Toen bedacht ik een tijdje geleden dat het toch wel wat beter kon dus toen hebben we een lc dd blok inclusief schijfremsysteem, doppler racing as en een radiateurset aangeschaft.

Nadat we dit hadden gekocht besloten we dat het tijd was voor het echte werk 8P

Nu is dit ons lijstje

Motorisch:
Cilinder
MK pro race 2 lc
Uitlaat Yasuni c20
Krukas Doppler racing pen 12
Carburateur 21 mm DO-->24 mm vlak
Luchtfilter stage 6 spons
Vario MHR 2000
Koppeling malossi delta clutch
Membraan malossi vl13
Primaire Vertanding standaard wheely power
Secundaire Vertanding standaard wheely power
Carters piaggio lc dd lang
Poulies torque driver en fixed poulie
Koppelingshuis malossi wingbell
V-snaar malossi kevlar
Spruitstuk --> recht malossi
Ontsteking HPI 2003
Lagers skf c4 metalen kooi
Waterpomp Reich elektrisch (15 liter per minuut)

Remmerij:

- Peugeot Speedfight WRC Remreservoirs
- Peugeot Speedfight WRC Verchroomde Remhevels
- Stalen Remleidingen
- Rode Remklauwen
- Malossi Remblokken

Accessoires:

- sr achterkap
- 3 liter karttank
- ingekort frame
- piaggio typhoon zadel
- bewerkte voorkap
- eigen ontwerp stickers
- m-stuur
- killswitch
- gilera ice achterveer

Alles waar '-->' voor staat moet nog aangeschaft worden maar dat lijkt me duidelijk.

Dit is hoe de sfera eruitzag voordat het oude blokje er onderuit werd gehaald:




Als je goed kijkt zie je dat de v-snaar aan gort is gelopen door de 'grote kracht' van de corsa |L :nosmile: Wat ook wel opvalt is de grote Ice veer aan de achterzijde

Stalker dd velgen gekocht morgen weer foto's! Zip voorvork gaat niet door want daar kunnen geen stalker velgen in.. Er komt dus binnenkort een NRG voorvork



Ik heb er natuurlijk wel 2 gekocht maar er staat er maar 1 op de foto Er komen nog kleinere michelin bandjes onder en de velgen worden nog in een mooi kleurtje gecoat. De tractorbanden die er nu onder zitten vind ik niet echt mooi Het was gelukkig wel een koopje
Er wordt nu een HPI 2003 gekocht (van Minco) maar daar zit geen stator bij. Daar ben ik dus nog naar op zoek.

Ik ben eens gaan nadenken over wat ik met de voorkap van de sfera van plan ben. Eerst is hier een foto van hoe het zou gaan worden (en zo is hij nu ook bijna alleen zonder ogen en hij is nu ook glad).



Toen vond ik dat de kap wel erg breed was voor de scooter, dus het zag er nogal lomp uit :'( Ongeveer zo:


LELIJK!!!

Dus toen heb ik samen met mn zusje van 11 bedacht dat het maar zoiets moet worden (ontworpen door mn zusje).



Je moet er wel bij bedenken dat de voorvork die er binnenkort aankomt ongeveer 10 cm verlaagt wordt en dat het m-stuurje wat er nu op gemonteerd zit een stukje hoger is. Lijkt me wel leuk zo Als er andere ideeën zijn hoor ik ze graag

Weer wat flappen uitgegeven :w Vooruitbetaling voor de Pro race die ik komende zondag in ontvangst mag nemen :w

De flappen:



Ook even het lc blokje gepoetst en een beetje met belgom gespeelt




Demper opnieuw gepolijst.

Glimt aardig dacht ik zo


Gisteren kwam Mark even langs en hij nam een paar leuke spullen mee


HPI 2003


Kapje voor op mn m-stuurtje


Even het kapje gedemonstreerd op mn sr (die overigens te koop staat)



De stator van de HPI is wel defect, dus daar moet ik nog even naar op zoek. Dus als iemand nog iets heeft liggen, meld het dan even

Ik ben nog een beetje gaan nadenken over die voorkap en ik vond dus dat er wat meer ronding in moest zitten. Dus ik heb met paint even een beun plaatje gemaakt



Maar t geeft wel even een idee van hoe het kan worden. Deze vind ik persoonlijk een stuk mooier dan de vorige 'creatie' van mn zusje Ik ben ook al bezig geweest met het kapje wat ik van Minco heb gekregen gisteren. Hij is al blauw gespoten en hij wordt nog mooier maar dat zien jullie nog wel Morgen ben ik van plan om het af te maken.

Ik heb vandaag een aantal leuke dingen in ontvangst mogen nemen van onder andere Minco :* Het lijstje is:
vl13 membraan
MHR delta clutch
4 setjes trekveren
3,5 gram MHR rollen
DE Metrakit Pro Race II :w
HPI 2003 grondplaat
pakkingset voor de Pro Race
Pro Race naaldlager
Pro Race zuiger
achterspatbordje

Ik krijg binnenkort ook nog mn overrange poulies binnen. Het was de bedoeling dat ik ze vandaag zou krijgen, maar die gast had originele poulies opgestuurd..

Hier even een leuke foto van dit alles:



En nog 1



Ik ben al flink bezig geweest met het frezen in de voorkap en hiervan zijn er ook foto's te vinden. Het stuurkapje is geschuurd en in de grondlak gezet, dus dat is ook mooi

Het is eindelijk gelukt met het leuke stuurkapje Het is nog steeds niet helemaal perfect, maar het komt wel in de buurt :w Hier even een fotootje of twee
Op de tweede foto lijkt het alsof het driehoekje van zilver niet in het midden zit, maar dit is wel zo als hij op de scooter zit.





Ik heb de spullen van sp-parts vanmiddag binnengekregen
En dat pakketje bevatte:
Stage 6 luchtfilter spons
Stage 6 toeren+temperatuur tellertje
MHR naaldlager
Reich waterpomp

Foto's:



Stage 6 teller gemonteerd:





Grote luchtfilter hè



jaja stage 6



Nu heb ik alles om hem in principe aan de praat te krijgen, maar er moeten nog wel een aantal dingen gebeuren. Even een lijstje:

- Voorvork kopen
- Accu kopen
- Frame laten verstevigen
- Subframe met 10 cm laten verlengen
- Scooter in zijn geheel opbouwen :w

Ik heb gelukkig al iemand gevonden die voor me kan lassen :w

Als laatste moeten de kappen ook nog worden afgewerkt. De achterkap gaat nog wel veel tijd kosten, maarja, dan heb je ook wat

Dit was t weer voor vandaag

Ik heb in deze thread alle updates in een post gestopt, dus soms leest het misschien een beetje raar

dag:*
 
Kvind het maar een beetje beun, sorry.
magoed misschien word het nog wat. ben benieuwd
 
:w ziet er old skool uit :+

Hopelijk word het wat

maar vind je kappen ontwerp niet echt mijn smaak !

maar kan zijn dat het ons nog verast (hopelijk in goede zin )
 
Kappen ontwerp vind ik niet echt mooi je maakt hem nu heel smal aan de voorkant en breed van achteren, Nou is het moeilijk om zon sfera leuk te maken want die kappeen zijn std egt de lelijkste maar suc6
 
Hee chick! Je hebt flink wat te bewijzen als ik het zo lees Komt wel goed joh. Eerst maar is zorgen dattie flink van zn plek wil. 8) Spreek je! :*
 
Ja ik heb idd aardig wat te bewijzen haha! Ik voel de druk al opbouwen Hij moet idd eerst maar eens van zijn plaats willen, en dan kan ik weer gaan piekeren over het optische gedeelte Die sfera kappen zijn idd wel erg lelijk standaard en ik zit er nu over te denken om er aan de voorkant een zip 2000 kappersetje te monteren, maar ik probeer eerst nog wel even aan die sfera kappen te beunen later
 
Even een updeet

Er is weer heel wat aan de Sfera gedaan.

Onze setup nu:

Motorisch:
Cilinder
MK pro race 2 lc
Uitlaat Yasuni c20
Krukas Doppler racing pen 12
Carburateur 22 mm DO-->26 mm vlak
Luchtfilter stage 6 spons
Vario MHR 2000
Koppeling malossi delta clutch
Membraan malossi vl13
Primaire Vertanding standaard wheely power
Secundaire Vertanding standaard wheely power
Carters piaggio lc dd lang
Poulies --> torque driver
Halfpoulie Stage 6 halfpoulie
Koppelingshuis malossi wingbell
V-snaar malossi kevlar
Spruitstuk malossi recht
Ontsteking HPI 2003 + Denso race bougie + NGK kabel
Lagers skf c4 metalen kooi + MK / MHR naaldlager
Waterpomp Reich elektrisch (15 liter per minuut)


Er zijn nieuwe 130-70-10 Kenda semi-slicks aangeschaft en ook een recht spruitstuk met tijdelijk een 22 mm DO carbje
Alles is aangesloten (radiateur, waterpomp, toerenteller, remset, NRG voorvork, snelgas enzovoort)

Het enige wat er nog moet worden aangeschaft is een 26 mm vlakschuif carb, een torque driver en een stage 6 halfpoulie. De HPI moet ook doorgemeten worden. Ook wordt zeer binnenkort het subframe verlengt en het frame samen met de velgen gestraald en gecoat/gespoten

Het beestje loopt nu met de standaard ontsteking en hij is al aardig afgesteld. Hij stuiterd lekker

Ook heb ik besloten om het home-made voorkapje weg te tiefen en als vervanging wordt er waarschijnlijk een zip sp 2000 voorkap aangeschaft die nog bewerkt wordt.

Even een paar foto's van hoe hij er nu bij staat:







Nieuwe bandjes



En ja, ik weet dat het het hok er nog redelijk rommelig en beun-achtig uitziet, maar ik vind het eerst even belangrijk dat hij goed loopt en daarna ga ik me concentreren op het uiterlijk en het afwerken.

Groetjes
 
Ja dat wheely power is meer een geintje Maar er komt nog wel een malossi vertanding in als ik er mee ga sprinten Coatbeurt zal zeker wonderen doen en door de nieuwe bandjes gaat hij er ook een stuk beter uitzien.