Blue Shark's Aerox 100

Hoezo wordt er dan ook een koppel gemeten als je nieteens weet hoeveel toeren je cilinder maakt?

Geen idee hoe tovami testbanken exact werken. Maar ik heb expres het koppelgrafiek hier niet opgezet omdat dit een testbank is met oudere software en het koppel klopt niet 100% klopt. Want ik had daar namelijk een startkoppel van 60Nm 8P

In theorie wordt het koppel gemeten door de versnelling die de rol ondergaat. Door een soort hefboom.. Ooit op school geleerd :+




ik vind je rox er erg vety uitzien, vooral je onder buik vind ik zeer mooi

die grafiek moeten de mensen net zoveel waarde aan hechten, tuurlijk heeft hij niet zoveel vermogen. gwn een keer naar een goede tovamie gaan aan de "echte" score vast te stellen. hierover verder gaan heeft geen zin

veel succes grt jordi

Danku, eindelijk eens een deftig antwoord. Ik zal in de toekomst wel eens op een recentere tovami testbank gooien van XSH of dergelijke ;) Zaterdag ga ik terug banken en ik zal een filmpje maken. Daar hebben jullie mss meer aan dan aan die grafieken.

mvg Blue Shark
 
kappen blijven voorlopig zo. Binnekort ga ik iets met leds doen als verlichting vooraan. Die kunne gewoon op de batterij en verbruiken niet veel. En ik weet niet of ik het al gezegd heb? maar ik heb de achterste pinkers verwijderd. Een pak beter zo :p
 
Vinny zen bank scoorde bij mij evenveel als bij XSH.
Op de xsh bank scoorde ik 20.9pk en daarna op vinny zen bank scoorde ik 20.8 pk. Dus waardes kloppen wel redelijk.

Goed bezig iig. Ben eens benieuwd wat er nog meer uitkomt.

Gr Jeroen
 
toerental rol ;)

Oke toerental rol zeg je

10500 rpm gaat de rol volgens jou. Het wiel is iets kleiner en zal dus sneller moeten ronddraaien dan 10500 rpm. zeg ongv 12000rpm. dat is 200 keer per seconde. En de omtrek van je wiel is ongeveer 1 meter. dus je legt een afstand van 200meter per seconde af. dat is 720 km/h.

snel scootertje heb je dan :rolleyes:

maargoed. gooi die scooter op een fatsoenlijke bank met fatsoenlijke software man...
 
Oke toerental rol zeg je

10500 rpm gaat de rol volgens jou. Het wiel is iets kleiner en zal dus sneller moeten ronddraaien dan 10500 rpm. zeg ongv 12000rpm. dat is 200 keer per seconde. En de omtrek van je wiel is ongeveer 1 meter. dus je legt een afstand van 200meter per seconde af. dat is 720 km/h.

snel scootertje heb je dan :rolleyes:

maargoed. gooi die scooter op een fatsoenlijke bank met fatsoenlijke software man...

Waardes onderaan grafiek is geen toerental, is de snelheid !! 10/20/30/40 km/u... . !! nogmaals bank is een Tovami hoor.
 
Curve is wel niet zo mooi aangezien je enkel runs kwam doen en 2 beste vermogen. Denk het nie hoor.
zoek maar eens goed tussen de duizende runs die er in zitten in PC.
5 scoots hebben meer + platte/ mooiere curve

Maar er zit zeker potentieel in.

ik spreek je nog wel is bij Vinny

Machiel

Nu gedaan met dat gezeik over bank graag. en lekker Ontopic :W
 
Last edited:
Wat maakt het uit de pk's waarde. als je nu constant op de zelfde bank dan zie je toch nog ofdat je naar boven ben gegaan met je pk's.
en volgens mij klopt die bank gewoon or;) waarom zou vinny hem anders laten staan:+

hopelijk volgende week vrijdag mijn clindertje terug dan kan die van mij ook is op de bank.
 
Last edited:
Waardes onderaan grafiek is geen toerental, is de snelheid !! 10/20/30/40 km/u... . !! nogmaals bank is een Tovami hoor.

machiel, wij hadden het over die '10500 rpm bij het max vermogen' blue-shark beweerde dat dat het toerental van de rol is... dus ik zei ff dat dit niet zo is. voor de rest bemoei ik me er niet mee hoor ;)

ik wil tijden zien :D
 
Een startkoppel van 60 nm is toch helemaal niet vreemd?
aangrijppunt is zeer kort met zeer veel kracht op de band.
maar die verdwijnt toch ook weer direct.
 
Vinny zen bank scoorde bij mij evenveel als bij XSH.
Op de xsh bank scoorde ik 20.9pk en daarna op vinny zen bank scoorde ik 20.8 pk. Dus waardes kloppen wel redelijk.

Goed bezig iig. Ben eens benieuwd wat er nog meer uitkomt.

Gr Jeroen

kan ook andere factoren hebben waarom die ongeveer hetzelfde scoort, slijtage, weersomstandigheden enz?

maarja boeiend ook allemaal :D
 
machiel, wij hadden het over die '10500 rpm bij het max vermogen' blue-shark beweerde dat dat het toerental van de rol is... dus ik zei ff dat dit niet zo is. voor de rest bemoei ik me er niet mee hoor ;)

ik wil tijden zien :D

Die pc geeft dat weer als rpm, en het geeft eigenlijk de snelheid weer van de rol zoals machiel zegt. Ik heb het gewoon fout omschreven ;)
 
Vandaag ook eens een ijzeren staaf geconstrueerd om eens te testen of ik hem zo beter kan houden. Want ik kan nog niet volgas vertrekken. Ik ga ook dikkere olie in men fourche doen in de hoop dat hij dan ook minder makkelijk omhoog springt.
Moest dat nog niet genoeg zijn dan verkoop ik men onderbuik en dan kan ik men fourche voor de helft laten zakken.

Nog iemand tips? want ik wil liever uit de scooterspecial klasse blijven..


mvg Blue Shark
 
Tip 1: Verkoop die onderbuik niet ! :p haha.

Maar hy klinkt wel lekker man op het filmpje, maar misschien een rare vraag: Hoezo zit je dan bij specialscoot klasse? 8P

Succes verder..
 
Back
Top