This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Blokken schakelbrommers

Status
Not open for further replies.
eaglet heeft dus ook een morini blok eronder zitten, gelijk aan dat van gsm.
alle gilera brommers zijn uitgerust met morini blok, tot 2000/2001...daarna is de samenwerking tussen morini en gilera beëindigt vanwege te weinig animo voor de gilera brommers vanwege het blok omdat morini nooit zon goede reputatie heeft gehad.
wat heel jammer is...zeker als je weet dat van die 3 blokken (derbi, mina, morini) het morini blok het meest geavanceerde is.

daarna is de gilera groep overgekocht door piaggio, ong. in dezelfde periode als derbi en zijn toen begonnen met de gsm's uit te rusten met derbi 6v's.
de eaglet was toen al uit productie, en minarelli hebben er nooit onder gezeten bij gilera.
 

huiswerk niet goed gedaan! Eaglet is met 6V

aprilia classic heeft een rv4 blok onder de Classic gehad maar later een AM5 blok...
 


en Piaggio heeft volgens mij ook nog nooit met Minarelli gewerkt , zover ik weet alleen met eigen of Morini blokken. nu dat het Piaggio concern samen met Derbi werkt gebruiken ze de Derbi blokken idd ...
 
apart k dacht tog echt dat gsm 's met am reden :s ik zal het wel eens navragen

inferno had gelijk zoals altijd idd morini
 
de ontsteking if im correct
EBE50 heeft ducati als het goed is...en EBS50 leonelli (of andersom, weet t niet zeker +ralf+).
 
Nou maar nu heb ik een Aprilia AF-1 met die paars wit rood zwart die kleuren welk blok zit daar dan onder en zijn er een beetje snelle spullen voor te krijgen (hij is LC)
 
nearox said:
Zijn er snelle parts voor te krijgen


maak in vervolg even een topic aan voor zulke vragen , dit topic is bedoelt om alle verschillende blokken op een rij te krijgen..

voor een rv4 (af1) blok is zat te krijgen , cilinders , carburateurs en spruitstukken , uitlaten etc.

kijk eens bij 50cc.nl etc...
 
en de versnellingbakken zijn ook anders , kun je ook wel nagaan , een senda heeft het pedaal vooruit staan en moet je naar beneden doen om in de 1 te zetten , bij gpr zit het pedaal naar achter en schakelt ook 1 naar beneden , om dat te bereiken zul je wat met de bak moeten doen...
 
mijn mening...
minarelly am blokken zijn leuk...
maar niet voor lang
morini moet je uit je hoofd zetten
en derbi blokken zijn net honda blokjes alleen sneller gewoon precies mooi

ik heb op moment zelf een am blok
ik zal binnenkort weer een derbi blok nemen
 
Last edited:
Ik heb een Aprilia Rs50 uit 1998 met een AM6 blok. Bij de chesterfield uitvoering is dit standaart dacht ik.
 
idd, morini blok knalt std met een snel uitlaatje al erg goed, is trouwens ook niet kapot te krijgen, spreek uit ervaring
 
Status
Not open for further replies.