Blokken schakelbrommers

Status
Not open for further replies.

melf #50

Well-Known Member
#42
Roedi.. said:
idd, morini blok knalt std met een snel uitlaatje al erg goed, is trouwens ook niet kapot te krijgen, spreek uit ervaring;)

oh jawel hoor :p

moet je er eens een Gilardoni 70 , Metrakit pijp , Metrakit 19mm set opzetten , loopt perfect :)
 
#44
Eaglet heeft een AM6 blok, heb er zelf eentje in mijn handen gehad :)

btw, de AM3 zat onder de Aprilia Pegaso 50 en de AM4 zat onder het eerste model Aprilia Classic 50 uit 1994 als ik me niet vergis.
 
#45
Morini blok

Bullet-x said:
want?

der is helemaal niks mis met Morini...
Ja Morini blokken zijn niet alles, Rij zelf al een jaar met een Gilera GSM (morini engine) enne heb ondertussen al een nieuw koppelingshuis moeten steken en deze gaat ook niet lang meegaan denk ik. De koppelingshuizen van morini zijn in ieder geval bucht vind ik. Maare de cilinder is toppie. De eerste cilinder heeft 20000KM gelopen en 10 warmlopers en maar blijven rijden:D

De Krul eej,
Lippie
 
#47
crazybond700 said:
Dat heeft eerder te maken met de bestuurder/sleutelaar denk ik:rolleyes:
heeft daar niks me te maken hoor, want de koppelingsplaten stonden in het koppelingshuis "geperst" :S echt vage shit maar toch is het zo. Enne ik weet het zeker dat het niet aan mij ligt want bij al mijn andere brommmers en motors heb ik er geen last van!
 

melf #50

Well-Known Member
#48
Lippie69 said:
heeft daar niks me te maken hoor, want de koppelingsplaten stonden in het koppelingshuis "geperst" :S echt vage shit maar toch is het zo. Enne ik weet het zeker dat het niet aan mij ligt want bij al mijn andere brommmers en motors heb ik er geen last van!

dit heeft zeer zeker met de bestuurder te maken , zeker de VASTlopers , want zo'n ding loopt echt niet zomaar vast , en wat denk je dat dat doet met het koppelingshuis :rolleyes:

ik heb ook wel eens het koppelingshuis en ook de drukplaat vervangen van een gsm , deze waren door de vorige eigenaar nogal misbruikt en daarom kapot. verder is een Morini 6 bak een fijn motortje en niks mis mee...
 
#49
Maitre R. said:
Ik had me AM6 al voor 99, zit onder andere op me rs uit 98, en op de rs van een vriend uit 97 ;)
Oud Model RS 96-98 hadden de 96 en 97 een AM5 blok, de 98 had een AM6 blok als eenigste dus of jou vriend heeft een 98er of er is een ander blok onder gezet
 
#50
ff een stukje uit een stukje van mij op een andere site gecopied en gepaste naar hier... gaat over Aprilia blokjes.

RV6 - vloeistof gekoelde motor - 6 versnelingen
o.a. AF1-50 (buitenlands)

P6 - lucht gekoelde motor - 6 versnelingen
K6 - vloeistof gekoelde motor - 6 versnelingen
Lucht en vloeistof gekoelde offroad brommers begin jaren 80 (buitenlands)

Er was ook een P4 blok met luchtkoeling en 4 versnelingen maar betwijfel of er ook een K4 uitvoering was.

Zover ik weet zijn de P6 en K6 de zelfde motor met het enigste verschil dat de K6 uitgerust is met een waterpompje, bijden zijn de voorloper van de RV6. Deze 3 motoren zijn gelevert in ondermeer Duitsland en somige zijn door particulieren naar Nederland geimporteerd.

:p
 

melf #50

Well-Known Member
#51
P4 is een minarell bromfietsblokje , P6 ook maar dan met 6 versnellingen maar nooit std geleverd onder een brommer volgens mij , en er is ook nog een cross/race blok van minarelli , zelfde blok als p6 maar dan met koelribben er voor op.

in de classic race worden P4 en P6 blokken veel gebruikt , vooral "imitatie" Jamathi's
 
#52
melf #50 said:
dit heeft zeer zeker met de bestuurder te maken , zeker de VASTlopers , want zo'n ding loopt echt niet zomaar vast , en wat denk je dat dat doet met het koppelingshuis :rolleyes:

ik heb ook wel eens het koppelingshuis en ook de drukplaat vervangen van een gsm , deze waren door de vorige eigenaar nogal misbruikt en daarom kapot. verder is een Morini 6 bak een fijn motortje en niks mis mee...
ik zeg ook neit dat het verkeerde blokken zijn alleen dat de koppeling een zwakke plek is en die WARMlopers kwamen omdat de dealer teveel ollie in mijn blok gedaan had en daardoor mijn koelvloeistof kering eruit gedrukt had!
 

melf #50

Well-Known Member
#53
Lippie69 said:
ik zeg ook neit dat het verkeerde blokken zijn alleen dat de koppeling een zwakke plek is en die WARMlopers kwamen omdat de dealer teveel ollie in mijn blok gedaan had en daardoor mijn koelvloeistof kering eruit gedrukt had!

de koppeling is pas zwak wanneer het zomaar kapot gaat ,en dat gaat ie niet..
dan zou elke gsm er last van moeten hebben
 
#54
melf #50 said:
de koppeling is pas zwak wanneer het zomaar kapot gaat ,en dat gaat ie niet..
dan zou elke gsm er last van moeten hebben
maar waar kan het dan aan liggen:S? ik ga in ieder geval proberen een nieuwe koppeling te draaien van taaier spul want ik heb nog een gsm gekocht enne die heb ik eerst opengetrokken en die had hetzelfde probleem alleen dan nog maar een een "begin" stadia
 
#56
melf #50 said:
ik heb hier een gsm gehad met 70cc Pinasco (gilardoni maar net iets anders) , Metrakit uitlaat en 19mm carburateur , daar bleef het huis ook van heel...
die andere gsm die ik heb staan is ook met 70 metraknetter en 19 metraknetter en metraknetter uitlaat :p haha maare die vertoont hetzelfde mankement al zolang ik hem heb hoor! maargoed we hebben allebei een andere mening en dat zal wel zo blijven ook denk ik:p dusse even goede vrienden hoor!
 
#58
-[inferno]- said:
de ontsteking if im correct :)
EBE50 heeft ducati als het goed is...en EBS50 leonelli (of andersom, weet t niet zeker +ralf+).

volgens mij heeft dat te maken met gpr/senda blok? iig gpr blok heeft balans as, andere kruk (vanwege de tandwielen @ koppeligns kant) en toerenteller aandrijving. (mechanisch)
 
Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this
Top