Blokken schakelbrommers

Status
Not open for further replies.
eaglet heeft dus ook een morini blok eronder zitten, gelijk aan dat van gsm.
alle gilera brommers zijn uitgerust met morini blok, tot 2000/2001...daarna is de samenwerking tussen morini en gilera beëindigt vanwege te weinig animo voor de gilera brommers vanwege het blok omdat morini nooit zon goede reputatie heeft gehad.
wat heel jammer is...zeker als je weet dat van die 3 blokken (derbi, mina, morini) het morini blok het meest geavanceerde is.

daarna is de gilera groep overgekocht door piaggio, ong. in dezelfde periode als derbi en zijn toen begonnen met de gsm's uit te rusten met derbi 6v's.
de eaglet was toen al uit productie, en minarelli hebben er nooit onder gezeten bij gilera.
 
rs-ruud said:
ding schijnt geproduceert te zijn met de aprilia classic, dan zou er een rv4 blok in moeten zitten, maar een andere site zeegt dat ie een 5 bak heeft wat AM5 maakt, maar dat kan niet want daar lijkt het blok in de verste verte niet op, weer een andere site zegt dat ie hetzelfde is als de classic maar een ander blok heeft wat me stug lijkt :)

huiswerk niet goed gedaan! Eaglet is met 6V ;)

aprilia classic heeft een rv4 blok onder de Classic gehad maar later een AM5 blok...
 
-[inferno]- said:
eaglet heeft dus ook een morini blok eronder zitten, gelijk aan dat van gsm.
alle gilera brommers zijn uitgerust met morini blok, tot 2000/2001...daarna is de samenwerking tussen morini en gilera beëindigt vanwege te weinig animo voor de gilera brommers vanwege het blok omdat morini nooit zon goede reputatie heeft gehad.
wat heel jammer is...zeker als je weet dat van die 3 blokken (derbi, mina, morini) het morini blok het meest geavanceerde is.

daarna is de gilera groep overgekocht door piaggio, ong. in dezelfde periode als derbi en zijn toen begonnen met de gsm's uit te rusten met derbi 6v's.
de eaglet was toen al uit productie, en minarelli hebben er nooit onder gezeten bij gilera.


en Piaggio heeft volgens mij ook nog nooit met Minarelli gewerkt , zover ik weet alleen met eigen of Morini blokken. nu dat het Piaggio concern samen met Derbi werkt gebruiken ze de Derbi blokken idd ...
 
apart k dacht tog echt dat gsm 's met am reden :s ik zal het wel eens navragen

inferno had gelijk zoals altijd :) idd morini
 
Nou maar nu heb ik een Aprilia AF-1 met die paars wit rood zwart die kleuren welk blok zit daar dan onder en zijn er een beetje snelle spullen voor te krijgen (hij is LC)
 
nearox said:
Zijn er snelle parts voor te krijgen


maak in vervolg even een topic aan voor zulke vragen , dit topic is bedoelt om alle verschillende blokken op een rij te krijgen..

voor een rv4 (af1) blok is zat te krijgen , cilinders , carburateurs en spruitstukken , uitlaten etc.

kijk eens bij 50cc.nl etc...
 
en de versnellingbakken zijn ook anders , kun je ook wel nagaan , een senda heeft het pedaal vooruit staan en moet je naar beneden doen om in de 1 te zetten , bij gpr zit het pedaal naar achter en schakelt ook 1 naar beneden , om dat te bereiken zul je wat met de bak moeten doen...
 
mijn mening...
minarelly am blokken zijn leuk...
maar niet voor lang
morini moet je uit je hoofd zetten :)
en derbi blokken zijn net honda blokjes alleen sneller gewoon precies mooi :)

ik heb op moment zelf een am blok ;)
ik zal binnenkort weer een derbi blok nemen:D
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top