Ik ben niet helemaal thuis in de ontsteking van een scooter dus heb ik de volgende vraag. (Ik vraag het maar hier want dit is volgens mij onderwerp voor gevorderden)
Wat is het voordeel van een binnenrotor tenopzichte van een normale ontsteking behalve dat je het ontstekingstijdstip kunt verzetten en dat ie meer toeren aan kan. Want als je een scooter hebt die maximaal 13000 toeren draait dan kan je dit toch ook met originele ontsteking? Maat van mij had met zijn MHR50 cilinder, malossi team uitlaat, malossie vl12 membraam andere vertanding, racekrukas, malossi sportvario en powerone poulie, 21mm delorto carb. een top van 120km/h zonder andere ontsteking en bobine en cdi.
Of is een binnenrotor voor een scoot die 13000 toeren draait egt dan alleen voor ontstekingstijdstip, lijkt mij dan wel, of rijd je scooter zuiverder dan, want die scooter van die maat van mij stotterde niet.
Aangezien ik volgende week dezelfde set-up koop van hem wil ik weten of er dan met een binnenrotor meer uit de scoot te halen valt.