Binnenrotor?????

JBB

Well-Known Member
Ik ben niet helemaal thuis in de ontsteking van een scooter dus heb ik de volgende vraag. (Ik vraag het maar hier want dit is volgens mij onderwerp voor gevorderden)
Wat is het voordeel van een binnenrotor tenopzichte van een normale ontsteking behalve dat je het ontstekingstijdstip kunt verzetten en dat ie meer toeren aan kan. Want als je een scooter hebt die maximaal 13000 toeren draait dan kan je dit toch ook met originele ontsteking? Maat van mij had met zijn MHR50 cilinder, malossi team uitlaat, malossie vl12 membraam andere vertanding, racekrukas, malossi sportvario en powerone poulie, 21mm delorto carb. een top van 120km/h zonder andere ontsteking en bobine en cdi.

Of is een binnenrotor voor een scoot die 13000 toeren draait egt dan alleen voor ontstekingstijdstip, lijkt mij dan wel, of rijd je scooter zuiverder dan, want die scooter van die maat van mij stotterde niet.
Aangezien ik volgende week dezelfde set-up koop van hem wil ik weten of er dan met een binnenrotor meer uit de scoot te halen valt.
 
Advertisement - register to remove this

minder roterende massa aan je krukas. Rotor is lichter dan het vliegwiel. Verder heb je een andere curve erin.

Dit is nou alweer een topic van je dat je verkeerd plaatst. Ik weet dat je het goed bedoeld, maar let er op in welk forumdeel je hem zet. Dit is geen tuning algemeen. Let er dus volgende keer op:!
Je kan ook de search gebruiken...
 
Niet alleen je vliegwiel is lichter + ontstekingscurve (lichter vliegwiel hoeft btw egt niet altijd voordelig te zijn..) maar ook de vonk is veel sterker.
Het scheelt iig zeker te weten in vermogen als je overstapt van std ontsteking naar bv een hpi of malossi rotor ja.
 
Back
Top