BHT Dragster

beunhaas

1337O|2
Bij deze zal ik ook men huidig project online plaatsen

(De meeste foto's zijn genomen met de gsm,aangezien het in eerste instantie niet de bedoeling was dit project online te plaatsen)

Na wat problemen gehad te hebben met men ex sprinter die sommigen niet onbekend zullen zijn,
was ik het zat om altijd maar te klooien met die kappenzooi,en wou ik ook een sprintframe dat een pak sneller is
en waar alles WEL makkelijk bereikbaar is

Hier nog een foto van men ex sprinter
24.JPG


Na wat denk&rekenwerk besloten om een frame in gewoon constructiestaal te maken,
simpelweg doordat de gewicht/sterkte verhouding ong hetzelfde is als alu,dit veel goedkoper en makkelijker te verkrijgen is
en nog eens veel makkelijker te construeren/lassen is op de koop toe.
Ik wou dezelfde wielbasis & gewichtsverdeling als men vorige sprinter,dit resulteerde in veel grip
en door het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden zouden wheely's tot een minimum moeten herleid worden.

Na wat plannetjes getekend te hebben werd de eerste buis gezaagd op 17 september 2005

01.JPG


Positionering balhoofd

02.JPG


Ruw frame klaar,resultaat 2305 Gr.
Nadien zijn hier uiteraard nog bevestigingspunten op gelast voor het zadel en radiator ed.

03.JPG


04.JPG


Verder met het frame,bevestigingen voor zadel gefixed,carterkap opengehaald,paddock etc..

05.JPG


06.JPG


07.JPG


Nadien bleek dat volgens het reglement een velg kleiner dan 10" toegestaan is in de superspecial.

08.JPG


Uiteraard volstaan standaard pocketbike remmen niet,
MB schijfje icm MB hydraulische rempomp & klauw

09.JPG


Dit diende passend gemaakt te worden op de velg,
dus adaptor fixen en de velgranden afdraaien

10.JPG


Schijfje net zo groot als de velg

11.JPG


Resultaat,dit remt wel voldoende (lees,stoppies mogelijk)

12.JPG


Zware remkabels en een frame vol met spanbandjes vind ik maar niks en beunhaask

13.JPG


14.JPG


Stuurdemper

15.JPG


Toen konden er eindelijk testritten gedaan worden met een voorlopige 'milde setup' om het frame te proberen/aan te passen.

1ste conclusie: onbestuurbaar

na wat testen en aanpassen kwamen we erachter dat dit lag aan het feit dat de positie van de handen lager ligt dan het zwaartepunt van de sprinter.

Voorkant veranderd,rijdt super stabiel (volgens men rijder,aangezien ik er zelf met men 2m lengte niet kan op rijden)

17.JPG


2de probleem:aangezien de tank(onder de voorkant van het zitje) op dezelfde hoogte ligt als de carb,
krijgt de carb niet voldoende benzine en trekt die steeds de vlotter leeg.

Druk vanuit uitlaat en carter icm mini terugslagklepjes om de tank onder druk te zetten/houden.
Dit werkte met het testblok erg goed!

20.JPG


Dat wandelen met een extreem lage scooter wordt je al snel beu...

18.JPG


Boosterronny spiegel icm live to ride handvat,oude speed zuiger als aandenken en asbak

19.JPG


Meeting Lint 2006

Na 1 baanverkenning besloten niet mee te doen aan deze sprint door de staat van het wegdek,
veiligheid gaat nog altijd voor alles!

21.JPG


22.JPG


23.JPG


Past net op de achterbank

24.JPG


Meeting Zottegem 2006

Zeer geringe opkomst,1 sprintje gedaan en weer naar huis.

25.JPG


Meeting Heule 2006

1ste geworden in superspecial,niks speciaals aangezien er maar 1 tegenstander met een rox was in die klasse
Jammergenoeg werkte de tijdsmeting niet die dag door het warme weer ofzo..

26.JPG


27.JPG


Men ondertussen al 8 jaar oude Team die al meer dan 10.000km op de klok had zitten.

28.JPG


Genoeg getest,2fast blok bouwen.

29.JPG


30.JPG


Meeting Harelbeke 2006

Het tankdruk systeem voldeed niet voor de 2fast setup dus liep deze erg beroerd.
Nieuw zitje erop,oude was gaar.

31.JPG


32.JPG


33.JPG


Zitje aangepast met polyster/plamuur,tankje ingebouwd onder het achterste deel van zadel icm aerox tankdop

34.JPG


Resultaat:loodzwaar door de plamuur etc.
Laten namaken in 100% polyster (thx 2 Robby)

35.JPG


Lange tijd stil gestaan tot meeting heule 2007 eraan kwam.
Nos set geinstalleerd,wat zooi geanodiseerd,spuitwerken,gewichtsbesparing,zadelmousse met leder overtrokken,etc etc

53.JPG


Meeting Heule 2007

Snelste tijd van de dag gereden 5.21sec @ 100m zonder nos (fles was nog niet gevuld)

36.JPG


37.JPG


38.JPG


Gebankt,binnengekomen met 23.9pk,buiten met 23.8pk maar met een veel strakkere en bredere powerband.

45.JPG


Meeting Harelbeke 2007

Nieuwe rijder Birger,aangezien de vorige rijder (Matthias) zen vriendin het rijden op dit kamikaze frame niet zo leuk vond.
En het feit dat Birger 10kg lichter is,is natuurlijk ook niet onbelangrijk

Snelste tijd van de dag 5.53sec @ 125m zonder nos,de runs met de veel te kleine nos sproeiers waren trager dan die zonder.

http://users.pandora.be/beunhaas/Sprintframe/MOV00161.3gp

http://users.pandora.be/beunhaas/Sprintframe/MOV00010.3gp

39.JPG


40.JPG


58.JPG


Radje op maat custom made by D'hane Radiatoren

41.JPG


42.JPG



2Fast pijp,Koso 32mm,eigenbouw inlaatset,nieuwe 2Fast wand in de cilinder

43.JPG


Gebankt met weinig tijd,volop gestotter,vanalles geprobeerd,niet weg te krijgen en maar opgehouden.24.1pk.

Meeting Harelbeke 2008
Ding was niet vooruit te branden, 6.11sec @ 125m.

54.JPG


57.JPG


55.JPG


56.JPG


5min gebankt,wand er terug uit & 24.8pk viel er af te lezen met een gare grafiek.

Cilinder laten herstellen & afwerken via Heiko en kopje laten aanpassen voor nos.

Testbankframe gemaakt,wat het sleutelen op de bank een pak vergemakkelijkt met een king size radiator icm netspanningadaptor voor de waterpomp.

Na 60 tal geblokkeerde runs en heel wat geteste onderdelen,zat de wand er nog steeds in en liep het blokje goed.
Vrij gemeten & afgesteld, 25.8pk met een mooie constante

46.JPG


47.JPG


Meeting Zoetermeer

Aangezien er geen tijd meer was om nog te testrijden voor zoetermeer,hopen dat ie het goed doet.
Niet dus...carb trok ganse tijd vlotterbak leeg,viel ganse tijd weg etc..
Paar dingen geprobeerd,maakte niks uit.
Trieste tijd van 7.6sec oid met een al even slome reactietijd van 0.55sec (109km/h)aangezien het Birger zen eerste SBO meeting was.
DIe dag nog een DQ gekregen wegens het aankicken van de sprinter in het rennerskwartier.

48.JPG


Nadien nog zitten testrijden,vanalles geprobeerd,maar die koso rommel is maar niet goed te krijgen!
Dus dan toch maar weer men trouwe keihin erop,ding knalde metteen weer als een gek!

Meeting Kloosterzande

Sprinter deed het redelijk goed 6.90sec met een reactietijd van 0.25 (120,6km/h)
5de plaats.
nog niet goed genoeg dus.
Nos sproeiers waren hier ook nog veel te klein (14/16)
Grotere sproeiers zijn al 2maand in bestelling...

49.JPG


50.JPG


51.JPG


Meeting Hengelo

Ikzelf kon niet aanwezig zijn en er was verder ook niks veranderd aan de sprinter op uitzondering van de nos jets na.
In eerste instantie was het eigenlijk de bedoeling om birger wat te laten wennen aan het startsysteem om zen reactietijden te kunnen verscherpen.
via sms liet hij me weten dat hij een 6.58 gereden had met 0.15 reactie!
opdracht gegeven om de jets nog wat te vergroten : 6.36 met 0.08 reactie en metteen erna 6.34 met 0.10 reactie!
door naar de finales & nog wat veranderd aan het nos systeem.
kwartfinale valse start,terugrijden,motor te warm,band afgekoeld,dus niet meer burnen wat resulteerde in dikke wheelspin en 6.71sec,
maar de eindsnelheid van 133km/h beloofd veel goeds.
toch nog door naar halve finale,bij indrukken nos kleine wheely,zwabber bij neerkomen,gas erop en rest van de baan deed de sprinter het erg vaag.7.xx sec.
helaas een 4de plaats

52.JPG


001


De sprinter begint steeds beter te lopen,tegen de volgende meeting het blok nog es fatsoenlijk afstellen en nog wat gewicht van de sprinter proberen te halen.


men neme een 40€ duur MB stuur als donor

69.JPG


2 goud geanodiseerde alu buisjes

70.JPG


resultaat; 568gr. lichter :W

71.JPG




setup :

-2Fast cil
-2Fast pijp
-2Fast as
-PVL digi
-28 PWK
-Overrange
-Nos
-...

hoogst gemeten vermogen zonder nos : 25.8pk

snelste tijd : 6.34sec incl 0.10 reactie

Totaal gewicht rijklaar op de sbo weegschaal
sprinter : 38kg
sprinter+rijder+uitrusting : 105kg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

9||6 B.H.T Power 9||6

1 van de uniekste superspecial scoots OOIT :winner:

Nu nog een supertijd neerzetten + paar bekers mee richting België })


Veel suc6 verder beunziii boiii ;) tot binnenkort ...

Grtz Robby
 
zowel op technisch vlak als op uiterlijk streelt deze machine het oog..
Ik zou een fles wodka moeten drinken voor ik er durf mee rijden. Dit monstertje zal veel potten breken.

Doe zo verder beunie
 
Zeer nette machine, ik had niet verwacht dat het met zo'n klein wiel nog te bereiden viel. Maar het bewijst het tegendeel. Ik hoop dat we dit jaar nog is naast elkaar staan in de finale's :)
 
Een heel erg mooi doorbedacht project. Ben benieuwd wat je Nijmegen doet.


Vooral je bankframe vind ik ontzettend mooi en slim bedacht.

Gr,

Vasco.
 
Nu nog een supertijd neerzetten + paar bekers mee richting België })

Daar hoop ik aan mee te werken mits de DQ's niet rond de oren vliegen :D :p

Ontopic:
Wim, echt een VET DING.
Ik had wel geen weet van dat bankframe :).
Is wel wa handiger als toen met die inlaatsetjes waar een uur oid voor nodig was he :D

Suc6 nog.
Het zal me benieuwen wat de aankomende wedstrijden gaan geven!

Grtz Hans
 
thx voor de reply's:*

@ hans,dat bankframe is godlike,je hebt er geen id van hoeveel tijd ik hiermee win/geld uitspaar tijdens banksessies en het scheelt me heel wat gevloek & frustraties!:W
 
thx voor de reply's:*

@ hans,dat bankframe is godlike,je hebt er geen id van hoeveel tijd ik hiermee win/geld uitspaar tijdens banksessies en het scheelt me heel wat gevloek & frustraties!:W

Daar kan ik me iets bij voorstellen!

Toen ik de eerste foto's zag:
:D wtf is hij nu aan het bouwen.
Maar toen las ik dat het een bankframe was, gelukkig want voor te sprinten is het niet echt interessant lijkt me :p
 
Je zou het niet zeggen maar het is bijna de ideale sprinthouding naar mijn mening.

Blijf hem ook vet vinde:D

Het is een eer om er mee te mogen rijden:W

greets
 
Erg mooie "scooter", en eindelijk iemand die niet loopt te verkondigen dat hij onder de 6 gaat oid en het vervolgens niet waar maakt.


Ik denk dat deze scooter er wel degelijk voor in aanmerking komt;).
 
Wat een super run op Hengelo, ineens had je de snelste tijd.

Ding ziet er super vet uit

Succes nog op de volgende meeting en dan hopelijk nog een lagere tijd ;)
 
@ ruben, de booster heb ik idd nog steeds,moet nodig weer eens aangekicked worden.en soon krijgt het blok een ferme upgrade8)

@ Sosa, het Dforce forum bestaat niet meer wegens relationele problemen
 
Back
Top