Beta rr50 Begrenzen met voca

ArntM

New Member
Dag motormuizen,
Ik heb zelf een Beta RR50 uit 2022, nu is hij helemaal standaard eerst zat er een Voca onder en was hij onbegrensd (gewoon draadje doorgeknipt en een knopje tussen gezet + grotere sproeier). Eind juni ben ik gepakt geweest door de politie (ben zelf uit België) en na heel wat gezeik heb ik hem dus een maand later terug (hij ging 73 op de rollen). En ja, ik had het knopje niet goed ingedrukt -_-
De garage had er de bobine van afgehaald "omdat hij er iets moest afhalen zodat hij niet loopt" maar toen ik dat draadje terug aan elkaar soldeerde werkt de begrenzer nog steeds niet zoals het hoort, wat ook logisch is. Ik had een toerenbegrenzer online gevonden van mezoly, (een vriend van mij heeft deze ook) en hij blijkt goed te werken. Alleen hoe moet ik deze aansluiten op de Beta want hij is wel redelijk nieuw etc.. Nu paar maandjes later wil ik toch terug snel gaan maar wel met een gerust hart dat ik niet terug gepakt word omdat mijn knopje niet deed. Ik had hem ook 1,5 maand geleden op onderhoud gedaan en ze hadden een rondel in de uitlaatflens gelast omdat de Voca er nog onder zat (hij trok voor geen meter meer en haalde 45 met wind mee van een brug). Nou meteen toen ze dat zeiden heb ik thuis meteen mijn originele uitlaat er terug op gezet. En nu 1,5 maand verder wil ik stiekem toch mijn Voca er terug onder met terug mooi geluid en een goed werkende begrenzer. Dus, kan iemand mij tips of advies geven?
Dankjewel!
 
Advertisement - register to remove this

Ik had een toerenbegrenzer online gevonden van mezoly, (een vriend van mij heeft deze ook) en hij blijkt goed te werken.
De Mezoly toerenbegrenzer, is dit een losse toerenbegrenzer of is dit een schakelbare CDI waarin de toerenbegrenzer ingebouwd zit?
Een losse toerenbegrenzer sluit je normaliter aan op de draad van de pickupspoel (bij de RR50 is dit volgens mij een zwart/witte draad) en zit er een afstandsbediening bij moet de begrenzerkastje ook nog een massaverbinding en een geschakelde plus spanning krijgen.
 
Back
Top