Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

I know, maar in sommige posities is het niet altijd even handig dan werk ik toch liever met een ringsleutel. Mja er leiden meerdere wegen naar rome natuurlijk.

Idd, ik heb gewoon diverse bacho's thuis, in verschillende maten. Voor de rest gewoon steek-en ringsleutels. Wil wel binnenkort een doppenset gaan kopen, altijd handig met beunen.

Ik doelde niet echt op het kwijt raken van het spul, alleen als je een verbinding heb met aan allebei de kanten een moer dan werken 2 steeksleutels wel het handigst. Anders zit je met een andere tang te kloten omdat het moertje anders doordraait.

Ah, dan zet ik de ratel er wel op. Wat overgens ook sneller gaat dan :)

Ja werkt ook natuurlijk. Ik heb ook een aversie voor bahco's, of ik sloop een moer ermee of ik doe mezelf pijn :p.

Denk dat ik niet de enige ben die weleens wat sloopt met een verstelbare moersleutel. Gebruik gewoon liever doppen en sleutels. Vorige keer ook met het omleggen van een leiding, had geen goed gereedschap voor handen maar wel een bahco. Waar ik normaal een half uurtje over doet heb ik nu anderhalf uur staan kloten met het aandraaien van die knelkoppelingen enzo. Met zachte materialen als koper enzo vind ik eeen bahco gewoon waardeloos werken je beschadigd er veel te snel dingen mee. En zoniet dan zit het lompe metaal van die kutsleutel wel in de weg.

Wat een onzin zeg, ik heb mn hele huis verbouwd met koper/cv pijp en knelkoppelingen, vast is vast met die dingen. Alles met 2 bacho's gedaan en dat ging meer dan prima, je moet alleen zorgen dat de bek van de bacho recht is en niet helemaal verrot want dan schiet ie er idd snel vanaf.

FEIT.

Een Baco is eerder bedoelt voor grote koppelingen aandraaien zoals bijvoorbeeld bij een gasfles.

Als jij een M8 boutje van bijvoorbeeld je achter remkabel aan wilt draaien, dan is het echt zwaar kut om met een Baco te doen.

Ikzelf heb een set steek/ring sleutels, en daarbij heb ik wat losse steek sleutels gehaald voor de maten die je vaak gebruikt, en dus ook vaak dubbel nodig hebt ipv kutten met een baco of waterpomptang oid.

Verder heb ik ook geholpen met de buizen enzo hier aanleggen, en dat werkt inderdaad prima met een Baco.

P7310069.JPG

Ik doelde toch ook over loodgieterswerk, M8 aandraaien moet je gewoon met steek of ringsleutels doen. Bacho's zijn daar te grof voor.

Jij wel, maar de hele discussie gaat niet alleen om jou en je loodgieters werk. ;)

Maar goed, ik denk dat het zowieso ieder voor zich is waar ze beter mee werken.

Back