Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

Je wilt van 1/2 naar 1/4 ivm je imbus doppen?

Je kan toch ook een setje 1/2 imbusdoppen scoren die heb ik zelf ook van Gedore en Promat werkt wel zo makelijk. ipv iedere keer met een verloop te moeten werken.

Verwacht dat de betere automaterialen zaak je wel aan een verloop kan helpen.

Nou 1/4" is natuurlijk wat dunner, en voor sommige boutjes (denk aan carterkap vooral) is het wel fijn als je dun gereedschap hebt, omdat je er anders gewoon niet bij kan.

Ik bestel altijd tengtools op mototravel.nl
Net weer een tapset besteld en een blindklinktang.

Gewoon 1x in de zoveel tijd eens wat bestellen en dan heb je op een gegeven moment wel een leuke verzameling.

Heb zelf getwijfeld tussen makita en metabo accuboor. Uiteindelijk toch voor de Metabo gegaan die lag lekkerder in de hand, heerlijk machientje. Denk dat de kwaliteit mekaar niet bijt, toch wel een verschil tegenover de bosch die ik hiervoor had.

Metabo accu boren zijn zeker wel beter dan Makita's.
Ze worden in de klein metaal sector ook als beste aangeschreven.
Ik heb in de klein metaal sector voor 5 bedrijven gewerkt, en 1 gebruikte Makita.
De rest allemaal Metabo.

Ding heeft ook meer draai power, langere levens duur van de batterij, en ik geloof 2 jaar garantie ipv 1 bij de Makita.

Meeste waar wij mee werken is DeWalt en Festool

Festool+Circular+Saw.JPG

:love:

Kan je beter gelijk facom of snapon kopen, daar krijg je levenslange garantie op. Natuurlijk moet het dan ook renderen, en wrs zit je dan 3 of 4 metabo's verder. :P

En zelfs dan zit er nog verschil tussen facom en snapon. Eerst genoemde kost een kwart van wat snapon kost. Ik vind snapon voor een huis tuin en keuken klusser die 1x in de 5 jaar wat in zijn huis verbouwd en een beetje aan z'n scooter kloot zwaar overdreven maarja mensen gebruiken het als statussymbool ofzo? Of zijn er genoeg mensen die echt honderden euro's overhebben voor 'kwaliteit' gereedschap. Kun je dan alsnog beter niet Gedore/stahlwille (of facom) kopen?

Ik heb wel 100-en euro's over voor kwaliteit, maar dat ligt maar net aan het onderdeel.

Verder vind ik Snapon & Facom ook te duur, dat heb ik er dan weer niet over.

Maar bijvoorbeeld een accuboor, dan heb ik toch wel graag een Metabo.

Maar als je dan kijkt naar een schuur apparaatje, dan vind ik Topcraft goed genoeg.
Dan ga ik geen schuur apparaat kopen van 100 euro ofzo.

Steeksleutels, ratels, etc, wil ik wel graag van kwaliteit.
Evenals tangen en schroevendraaiers.

Maar een hamer koop ik de eerste de beste goedkope die ik tegen kom.

Om maar even een paar voorbeeldjes te geven.

Als je zown steek/ring set besteld, bestel je dan meteen 2 sets of koop je alleen van de meest voorkomende maten nog een steeksleutel erbij?

Zn set kost €200, dan ga ik er geen 2 van kopen :+

Ik ben niet bang dat ik t spul kwijt raak. En anders fiets ik langs de locale gereedschapboer, en haal ik er wat bij.

Ik doelde niet echt op het kwijt raken van het spul, alleen als je een verbinding heb met aan allebei de kanten een moer dan werken 2 steeksleutels wel het handigst. Anders zit je met een andere tang te kloten omdat het moertje anders doordraait.

Back