Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

zoon gevuld karretje zal wel meer dan 1000euro kosten zeker? :)
zou wel een pak handiger zijn kan je opslot gooien en je hoeft niet altijd te zoeken achter gereedschap dat anderen weer niet op hun plek hebben gehangen.

godmiljiaaar watkanjijtochslecht spreekjes

Een gevulde wagen hoeft geen 1000 euro te kosten, voor 6-700 heb je ook goede kwaliteit

Ik heb even een vraagje,

Ik wil dit sleutelsetje gaan kopen:

http://auto-diversen.marktplaats.nl...en-ringsleutels-mannesmann-6-22-mm-nieuw.html

Is dit een beetje fatsoenlijk? heb zelf geen ervaring met mannesmann.

Marc,

Laats bij outletplanet oid voor 99 euro een kist gekocht met mammesmann voor hier in de tuin (sloop een motor uit elkaar voor onderdelen, is kut om in werkplaats te doen aangezien je dan de spullen daar hebt). Erg tevreden! Zit zelfs bijna de helft aan extra ruimte in die koffer zodat je ook extra multimeter etc kan toevoegen! http://www.outletplanet.nl/mannesmann-gereedsshapstrolley-delig-p-2047.html

Dat magazijn is echt briliant trouwens als je het daar op gaat halen!

http://www.outletplanet.nl/allround-mannesmann-delige-doppendoos-p-183.html

Zoeits is ook wel wat als je een wat kleinere doos wilt

dat ik met opleiding begon kocht je er ook een box van mannesmann bij, de waterpomp tang is waardeloos, de kleine ratel zit op 1 kant al vast ( oke je kan het zelf open draaien en maken, maar het hoort niet) verder is het opzich leuk maar meer ook niet.

op het werk hebben we stahlwille ( als ik het zo goed schrijf) weet niet de kosten er van maar het werkt tot op heden prima.
hiervoor wel redelijk veel met bluepoint gewerkt ( dacht dat dat bijna het zelfde als snap-on was)

Mannesman whaha dat ligt geloof ik ook bij de aldi, 1 keer een sleutel van geleend en brak meteen af.

Lenen van een winkel noemen we in Nederland stelen O-)

Heb op het werk ook een kar van 'greenline', zie nu op internet dat dat Mannesman is (zie ik dat goed?).. ben er niet over te spreken. Afgezien van dat het spul constant kwijt is :p, heb ik al 2 ringsteeksleutels het uiteinde van af gebroken, een tangetje doormidden gebroken, en de kleine ratel was na een dag al 'dol' en dus onbruikbaar. Kar staat daar misschien net een jaar en ga er niet slechter mee om dan met gereedschap thuis

Indeling qua schroevendraaiers is zeer onlogisch, je hebt ongeveer 15 torx en andere 'rare' (nog niet heel gangbare), en slechts 2x plat en 2x kruiskop. Ik weet niet hoe zo'n kar gevuld wordt, op maat of dat het een std kar met inhoud is, kan je zo'n ding zelf vullen tijdens het bestellen?

Heb thuis een doppenset van de Aldi evenals schroevendraaier set (topcraft), doen het nog prima, niets kapot. En dat voor 15 a 20 euro. Ook wat spul van Gedore, dat is goed spul naar mijn ervaring.

Om even opheldering te geven betreft het merk Mannesman.
Dit verkopen ze inderdaad bij de Aldi, maar dit zit in een blauwe doos.
Grootste troep die er is.

De Mannesman in de groene doos is daarintegen zeer fijn gereedschap.

mannesmann1.jpg

mannesmann-98410-94-delige-doppendoos.jpg

Topcraft is trouwens ook troep van de bovenste plank.

Grappig, die ik op het werk heb is dus een hele kar vol met "greenline" (de kar is ook groen dus neem aan dat dat ook is wat jij bedoelt). Verbaast me dat ze dat niet bij de action hebben gekocht, want daar hoort het wel thuis. Vind het echt troep. Handvaten bladeren ook in notime af (is van dat gelaagde rubber ofzo) en dan bedoel ik dus dat het binnen een maand al begint he.

Topcraft doet het daarentegen juist prima, en dat gebruik ik thuis (waar ik iets minder voorzichtig ben dan op werk ;)) Moet ik er natuurlijk wel eerlijk bijzeggen dat ik gereedschap thuis maar 2 of 3 keer in de week gebruik, op werk een stuk vaker, maar dan nog

Op m'n werk ook een gedore wagen, super groot ding met alles erop en eraan. Prima spul:)

Thuis deel Hazet en een deel karwei, ik snap wel waarom Hazet zo veel duurder is hoor:)

Hazet doppen/steek-ringsleutels/ratels, Knipex tangen, Wiha Soft finish schroevendraaiers (veilig tot 1000V) en Metabo elektrisch gereedschap.
En nog een aantal dingen van Haupa.

Beter 1 keer goed investeren en er jaren mee doen, ipv 1 keer per jaar weer nieuwe steeksleutels moeten kopen bij de Aldi of Action.

Van dat Topcraft bijvoorbeeld, heb al meerdere ratels doorgedraaid, en zelfs 1 helemaal gebroken.
Kromme schroevendraaiers, etc.
Heb 1 keer een set gekocht van Topcraft, nooit meer.

Enigste wat het nog wel goed doet na jaren misbruik is de schuurmachine van Topcraft.
Dat is wel een erg fijne machine.

Ik heb dat met ferm
1 flex er van , alles er mee gedaan wat je er niet mee moest doen tot en met een complete trap schuren aan toe.
Ding koste mij een tientje en heb hem nu al 5 jaar
Ratels van de action bagger.
Steeksleutels ook.
Ga binnen kort wel eens zien voor een goed setje steek en ringsleutels.
Heb nog een doppensetje van de kijksho.p .
Zo,n kleine ratelset tot en met dop 13 en wat bitjes en zo deze gebruik ik vaak voor onderweg
Setje kostje 11,95 ,maar is vrij redelijk net als de schroevedraaier/tangenset van hun

Ik heb de tapset van topcraft. Nou, ik had er niet had er niet veel van verwacht maar je kunt er sirieus helemaal niks mee tappen.. De tap is nog minder sterk dan het materiaal waar je in tapt blijkt wel want binnen no-time is de tap rijp voor de schroothoop en heb je nog geen draad getapt..
@ asfaltmaffia: wij hebben ook een schuurmachine van ferm en daar zijn al veel scooters en andere zooi mee geschuurd. Werkt nog steeds prima.

Back